حجت الاسلام و المسلمین منتظری تأکید کرد؛

نقش بی‌بدلیل معاونت منابع انسانی قوه قضاییه در جذب، تأمین و گزینش نیروی انسانی موثر

دادستان کل کشور گفت: معاونت منابع انسانی قوه قضاییه در جذب، تأمین و گزینش نیروی انسانی موثر، نقش بی‌بدیلی دارد.

نقش بی‌بدلیل معاونت منابع انسانی قوه قضاییه در جذب، تأمین و گزینش نیروی انسانی موثربه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، بیست ‏و نهمین جلسه نشست حقوقی- کاربردی موسسه آموزش عالی شهیدقدوسی (قوه قضاییه) با حضور دادستان کل کشور در محل موسسه سالن جلسات ساختمان معاونت منابع انسانی قوه قضاییه برگزار شد.

در این جلسه حجت الاسلام و المسلمین منتظری، دادستان کل کشور، به عنوان مهمان درخصوص «نقش دادستانی در احیای حقوق عامه» به سخنرانی پرداختند.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری در حاشیه این نشست حقوقی با اشاره به نقش بی‌بدلیل معاونت منابع انسانی بیان داشت: معاونت منابع انسانی قوه قضاییه در جذب، تأمین و گزینش نیروی انسانی موثر، نقش بی‌بدیلی دارد.

این مقام عالی قضایی افزود: با توجه به نقش معاونت منابع انسانی قوه قضاییه در سالم‌سازی دستگاه قضا، انتظار داریم، تمام کسانی که از سوی این معاونت جذب می‌شوند از افراد صالح و شایسته‌ای باشند. خصوصاً قضات به جهت اینکه بخش عمده‌ای از کار دستگاه قضا بر عهده آنان است.

شایان ذکر است؛ در ابتدای این جلسه که با حضور رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی شهید قدوسی، قضات، وکلا و نمایندگان وابسته و تحت نظارت موسسه آموزش عالی علمی کاربردی شهید قدوسی تشکیل شد به بحث و تبادل نظر درخصوص پاره‌ای از سوالات ذیل پرداخته شد.

مشروح سؤالات:

چنانچه به کارمند دولت در حین انجام وظیفه توهینی که از مصادیق قذف محسوب می‌شود، انجام گیرد و مشارالیه شکایتی اعلام نکند، آیا بزه مذکور قابل تعقیب است؟

در بحث ارتکاب جرائم متعدد از سوی متهم در مکان‌های مختلف چه ملاکی در مورد تساوی مجازات درنظرگرفته می‌شود؟ چنانچه جرائم ارتکابی زنای مستوجب (جلد) و کلاهبرداری باشد صلاحیت با کدام مرجع است؟

 آیا گواهی عدم امکان سازش با توجه به قانون حمایت خانواده قابل فرجام خواهی است؟

جرائم اشخاص بالغ زیر ۱۵ سال موضوع در صلاحیت دادگاه کیفری یک ویژه نوجوانان ضرورت طرح در دادسرای ویژه نوجوانان را دارد؟

انتهای پیام/

برچسب ها: دادگاه ، قوه قضاییه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار