اسلامی مطرح کرد؛

افتتاح راه‌آهن قزوین - رشت در هفته اول اسفند ماه / سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی در پروژه‌های ریلی

وزیر راه و شهرسازی گفت: هفته اول اسفند ماه راه‌آهن مسیر رشت - قزوین به بهره‌برداری می‌رسد و وعده‌های ریلی دولت محقق می‌شود.

خبرنگار: کباری/ تلفنی/افتتاح راه‌آهن قزوین - رشت در هفته اول اسفند ماه / سرمایه‌گذاری 2 هزار میلیارد تومانی در پروژه‌های ریلیبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از پروژه‌های ریلی راه‌آهن در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۵ پروژه ریلی که دولت وعده داده بود مراکز استان‌ها به خط راه‌آهن وصل شوند، محقق شده است، گفت: استان همدان، کرمانشاه، آذربایجان غربی و ارومیه به خط راه‌آهن وصل شده‌اند.

وی ادامه داد: چهارمین و پنجمین استان گیلان و آذربایجان شرقی است که در آینده‌ای نزدیک به شبکه ریلی سراسری متصل می‌شوند.

اسلامی ادامه داد: راه‌آهن قزوین رشت، دارای پیشرفت فیزیکی خوبی است و در هفته اول اسفند ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه این پروژه با اعتباری بالغ‌بر ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری به نرخ ثابت احداث شده است، افزود: همزمان با تکمیل این راه‌آهن دو خطه کردن مسیر کرج - قزوین در دست اجرا است که در سال آینده در مدار ریلی قرار می‌گیرد.

وی اظهار کرد: این خط ریلی ظرفیت جا‌به‌جایی بار و مسافر را تا ۵ میلیون نفر را دارد که نقش مؤثری در جابه‌جایی بار و مسافر کشور می‌تواند داشته باشد.

اسلامی با اشاره به اینکه امیدواریم با توجه به ضرورتی که احداث راه‌آهن دارد، مسیر رشت تا آستارا ادامه پیدا کند و ما هم‌اکنون فراخوان مناقصه انتخاب پیمانکار مسیر رشت تا آستارا را داده‌ایم و این جزو برنامه‌های مهم ما به شمار می‌رود.

وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه مسیر ریلی نقش استراتژیکی را بر عهده دارد، افزود: با استفاده از مسیر ریلی ابتدا به آسیای میانه سپس به اروپا وصل می‌شویم و ما هم‌اکنون در حال بررسی موانع آن هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار