معاون فرهنگی دانشگاه تهران به باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد؛

اجرایی شدن آئین نامه دانشگاه عاری از دخانیات از بهمن ماه

سرسنگی گفت: امیدواریم از ترم آینده و در بهمن ماه آیین‌نامه دانشگاه عاری از دخانیات در دانشگاه تهران اجرایی شود.

ترم بهمن؛ اجرای آیین نامه دانشگاه عاری از دخانیات در دانشگاه تهران/  زیر 5 درصد از دانشجویان دانشگاه تهران سیگار می کشندمجید سرسنگی معاون فرهنگی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهیگروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اسلامی شدن دانشگاها اظهار کرد: با وجود آنکه  نقطه‌ ضعف‌هایی در دانشگاه‌ها همچون تهران وجود دارد اما به نظر من عمده دانشگاه‌های کشورمان موازین اسلامی و انقلابی را رعایت می‌کند و به تمامی ارزش‌های انقلاب اعتقاد دارد.

وی با بیان اینکه  اگر بگوییم دانشگاه‌های ما اسلامی نیستند در واقع کم لطفی کرده‌ایم گفت: ممکن است برخی کوتاهی‌ها از ماهم سر بزند  اما در واقع اگر به این شکل باشد باید اسم کافر را روی خودمان بگذاریم؟ به اعتقاد من دانشگاه‌های ما دارای ایراداتی هستند اما  به نظر می‌رسد نسبت به آن چیزی که در جامعه می‌بینیم اوضاع دانشگاه‌های ما خیلی بهتر هستند.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران در ادامه به برگزاری جلسه‌ای درباره دانشگاه عاری از دخانیات اشاره کرد و گفت: این جلسه  با مسئولین دانشگاه تهران برگزار شد؛ امیدواریم در ترم بهمن ماه آیین‌نامه دانشگاه عاری از دخانیات در دانشگاه تهران اجرایی شود تا از این طریق  به دانشجویانی که می‌خواهند سیگار را  ترک کنند  امکانات رایگان دهیم.

میزان دانشجویان سیگاری دانشگاه تهران 5 درصد است

وی درباره آمار دانشجویان سیگاری اظهار کرد: تعداد افرادی که در دانشگاه سیگار می‌کشند بالغ بر 5 درصد است و به طور یقین این افراد بیشتر در معرض چشم هستند در صورتی که این دانشگاه 50 هزار دانشجو دارد اما فقط دانشجویانی که استعمال دخانیات می‌کنند دیده می‌شوند.

سرسنگی  با اشاره به اجرایی شدن سند دانشگاه بدون دخانیات در دانشگاه تهران گفت: قرار است تا یکماه آینده قرارداد آن از سوی دانشگاه به تصویب برسد و سپس اجرایی شود.

وی اضافه کرد: ما سعی می‌کنیم به لحاظ فرهنگی دانشجویان را از این ماده خطرناک نجات دهیم تعداد دانشجویانی که در طول سال به صورت حرفه‌ای در دانشگاه سیگار می‌کشند کمتر از 5 درصد است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار