نوبخت در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد

حقوق در سال آینده ۲۰ درصد افزایش می‌یابد/ ۲۵ قلم کالای اساسی افزایش قیمت ندارند/اختصاص ۳ هزار میلیارد تومان برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

حقوق کارمندان و بازنشستگان ۲۰ درصد افزایش می‌یابد/ سال آینده ۲۵ قلم کالای اساسی افزایش قیمت نخواهند داشت/ ۳ هزار میلیارد تومان برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در نظر گرفته شده استرئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: برای جلوگیری از ایجاد مشکل در تامین  مایحتاج مردم در اثر نوسانات نرخ ارز تصمیم گرفته شد که بالغ بر ۱۴ میلیارد دلار از ارز کشور صرفاً با قیمت ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی تبدیل به ریال شود؛ یا اگر واردات لازم است؛  با همان نرخ انجام شود تا برای ۲۵ قلم کالای اساسی برای سال آینده افزایش قیمت نداشته باشیم.



محمدباقر نوبخت  رئیس سازمان برنامه و بودجه در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه بودجه سال ۱۳۹۸ کاملا در شرایط تحریمی تعریف شده است، گفت:  در این شرایط هم در بخش منابع و هم در بخش مصارف و اهداف  تحت تأثیر فشار‌ها و تنگنا‌های ناشی از تحریم‌ها هستیم.
نوبخت با اشاره به اینکه در منابع سال جاری فروش دو میلیون و  ۴۱۰ هزار بشکه نفت در روز پیش بینی‌ صادرات شده بود، افزود: هر بشکه در بودجه سال گذشته،  ۵۵ دلار پیش بینی شده بود در حالی که در سال آینده، پیش بینی ما فروش  یک و نیم میلیون بشکه در روز به قیمت ۵۴ دلار است؛ بنابراین تنگنا‌های تحریم روی درآمد‌های نفتی کاملا مؤثر است. 
نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی افزود:  به دلیل  شرایط تحریمی و رکود تولید ناشی از آن نتوانستیم سهم مالیات و تولید ناخالص داخلی را افزایش دهیم و منابع موجود تحت تأثیر شرایط تحریمی تعریف شد.  به همین جهت بودجه و منابع آن را بیش از ۴۰۷ هزار میلیارد تومان پیش بینی نکردیم و طبیعتا  مصارف مورد نظر در بودجه  را که چیزی حدود ۴۳۳ هزار میلیارد تومان است، کاهش دهیم.

 رئیس سازمان برنامه و بودجه  با تاکید بر اینکه در بودجه سال آینده نهایت صرفه‌جویی صورت گرفته است، افزود: در بودجه سال آینده دو سقف ۴۰۷  و ۴۴۷ هزار میلیارد تومانی تنظیم شده است؛ این ۴۰ هزار میلیارد تومان اختلاف هم در ذیل یک ماده واحده تصریح شده است.  اگر محل افزایش فروش نفت و همچنین اصلاح ساختاری تعریف شده در تبصره ۲۱ اجرایی شد و اگر اجازه برداشت از صندوق توسعه ملی وجود داشته باشد؛ می‌توانیم ۴۰ هزار میلیارد تومان را، که به عنوان سقف دوم است؛ پرداخت کنیم.

نوبخت با اشاره به اینکه  در حال حاضر برای بودجه  ۶ ماهه اول سال آینده ، صرفاً  سقف ۴۰۷ هزار میلیارد تومانی ابلاغ شده است؛ خاطر نشان کرد: با وجود شرایط تحریمی، در تبصره ۱۴ بودجه  سال آینده   ۷ هزار میلیارد تومان برای اجرای سیاست کاهش فقر مطلق پیش‌بینی شده است. همچنین در تبصره ۱۸ بالغ بر ۶۵ هزار میلیارد تومان برای چیزی حدود یک میلیون و ۷۷ هزار فرصت شغلی  دیده شده است؛ در تبصره ۱۹ برای اتمام طرح‌های عمرانی، تنها ۱۰ درصد کل اعتبا‌رات به مبلغ ۶۲ هزار میلیارد تومان را که رقم ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است، می‌توانیم پرداخت کنیم.

وی با اشاره به اینکه در تبصره ۲۱ حدود ۱۰ اصلاح ساختاری را پیشنهاد کردیم، افزود: امیدواریم که همه این‌ها بتواند باعث افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها شود.  برای جلوگیری از ایجاد مشکل در تامین  مایحتاج مردم در اثر نوسانات نرخ ارز تصمیم گرفته شد که بالغ بر ۱۴ میلیارد دلار از ارز کشور صرفاً با قیمت ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی تبدیل به ریال شود؛ یا اگر واردات لازم است؛  با همان نرخ انجام شود تا برای ۲۵ قلم کالای اساسی برای سال آینده افزایش قیمت نداشته باشیم. امیدواریم همکاران ما در بانک مرکزی بتوانند نسبت به مهار نوسان‌های بازار ارز همانطور که تا الان موفق بودند این موفقیت را ادامه دهند. محدود کردن نرخ تورم، افزایش اشتغال و کاهش فقر مطلق از برنامه‌های اساسی دولت در سال ۱۳۹۸ است.

 رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود:   رئیس جمهور درباره افزایش حدود ۲۰ درصدی کارمندان دولت و اتفاقات خوب برای معیشت مردم گفتند. هزینه‌های جاری در بودجه سال آینده نسبت به سال جاری رشدی نخواهد داشت. تنها در بخش مربوط به پرداخت‌های پرسنل و حقوق و دستمزد شاغلین و بازنشستگان  ۲۰ درصد رشد داریم.  همین افزایش ۲۰ درصدی حقوق و دستمزد هم موجب شده است که بودجه سال آینده نسبت به سال جاری حدود ۱۰ درصد افزایش یابد.

وی با اشاره به اقدامات دولت در کمک به اقشار آسیب پذیر گفت: امیدواریم بتوانیم که با افزایش حقوق شاغلین و بازنشستگان و اقداماتی که در خصوص مهار تورم و افزایش اشتغال داریم و همچنین آماده سازی بسته‌های حمایتی و جبرانی، اقدامات خوبی در این زمینه انجام دهیم. تهیه بسته‌های حمایتی و جبرانی را از محل مابه‌التفاوت ارز ناشی از پتر‌وشیمی به دست می‌آوریم همان‌طور که در نیمه دوم سال جاری یک وعده از کمک‌های جبرانی و حمایتی را انجام دادیم.

نوبخت در خصوص دو اقدام ویژه در بودجه امسال گفت: مقدمه‌ دو اقدام هم ویژه هم در لایحه بودجه امسال فراهم شده است.  یکی از این اقدامات این است که بتوانیم طرح رتبه‌بندی فرهنگیان را که نیاز به قانون دارد و لایحه‌اش در دولت مانده است؛ در روز‌های آینده به مجلس ارائه کنیم.  البته قبل از اینکه این قانون تصویب شود برای اینکه شورای نگهبان به دلیل بار مالی آن را رد نکند ۲ هزار میلیارد تومان برای رتبه‌بندی فرهنگیان قرار داده شده است؛ دومین اقدام ویژه هم این است که تا اینجا چیزی حدود ۳ هزار میلیارد تومان برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در نظر گرفته شده که این میزان علاوه بر ۲۰ درصد افزایش حقوق بازنستگان خواهد بود که  در لایحه بودجه سال بعد پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
12345
۱۵:۰۳ ۱۱ اسفند ۱۳۹۷
میشه اون / ۲۵ قلم کالای اساسی افزایش قیمت ندارند/ را اعلام کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۹ ۰۶ دی ۱۳۹۷
این سه دهک حذف یارانه ای که میگن حداقل هفتاد هشتاد درصدش همین کارمندائی هستن که با این حساب و کتاب توی زندگی معمولشون هم موندن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۱ ۰۶ دی ۱۳۹۷
چی بگم
Iran (Islamic Republic of)
من
۱۴:۵۹ ۰۵ دی ۱۳۹۷
خدایا به دادما معلمها برس
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۱:۰۸ ۰۵ دی ۱۳۹۷
اجناس 2 یا 2.5 برابر شد بیست درصد کجای کار را میخواهد بگیرد . سال 96 هم همین بود تورم 40 درصد اضافه حقوق 15 درصد . سال 95هم همین .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۱ ۰۵ دی ۱۳۹۷
قیمتها سه برابر شده یعنی 300درصد اصافه حقوق 20 درصد به چه درد می خوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۲ ۰۵ دی ۱۳۹۷
دولت مردان عزیز ما بازنشستگان سال ۹۷باحقوق ما متوانستم نان بخرم به پچه های ما بدم اما ۹۸ چیزی هم نمی تونم بخرم
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۰:۱۳ ۰۵ دی ۱۳۹۷
مردم دارن نفس های آخر زندگیشون را می کشند تا الان هم زنده موندند کرم خدا بوده یعنی تا سال دیگه توان خرید نون خشک هم ندارند اونوقت شما مردم را که اگه 20درصد حقوق اضافه کنین تورم کنترل میشه آقا جان کجای کار هستید 20 درصد تو این کشور دارند دسترنج 80درصد زحمت کش را می خورند. خب معلومه که هرسال تورم میشه شما حق مردم را به خودشون بدین تا دچار تورم نشین
افغانستان نزدیک چند دهه هست که تو جنگه هنوز ارزش پولش سقوط نکرده سوریه با خاک یکسان شد ارزش پولش 70برابر پول ما هستش.
خواهشا بذارید مردم به حق حقوق خودشون برسند .
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۰:۰۱ ۰۵ دی ۱۳۹۷
این طرح رتبه بندی فرهنگیان که میگید بار مالی داره وشورای نگهبان ردش می کنه فکر می کنید چقدر میشه در حدود 200هزارتومن در ماه برای هرمعلم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۱ ۰۴ دی ۱۳۹۷
این همه کامنته اعتراضی واسه چیه ؟؟ از چی ناراضی هستید ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
غلامرضا
۲۳:۴۶ ۰۴ دی ۱۳۹۷
دوستان عزیز دولت لایحه بودجه روبا۲۰ورصد افزایش حقوق بسته وقول میدم این مجلسی که هممون دیدیم هیچ کمی به افزایش سقف ۲۰درصد نمیکنه وبازهم قول میدم به تعدادبسیار کمی ۲۰درصد اضافه میشه وبقیه همون ده درصد وهیچ کس هم متوجه نمیشه چی شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۰ ۰۴ دی ۱۳۹۷
آیا حقوق همه بطور یکسان 20درصد اضافه می شود که برای کسی که دو میلیون می گیره 400تومان و کسی که شش میلیون می گیره 1200000اضافه میشه و این تفاوت زیاد واقعا بی عدالتیه!!!
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۳:۳۹ ۰۴ دی ۱۳۹۷
همسان سازی یعنی چی جیگر ؟ یعنی ما هم میتوانیم سرمان را بالا بگیریم وبا افتخار بگوئیم این هم فیش حقوق من بازنشسته ارتش جمهوری اسلامی ایرن . . .
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۲۳:۲۸ ۰۴ دی ۱۳۹۷
ما هرچی بگیم شما حرف خودتونه بهتره چیزی نگیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۲ ۰۴ دی ۱۳۹۷
توجه داشته باشید .بنده مخالف کمک به حقوقهای بایین نیستم ولی مسیولین ونمایندگان محترم با اضافه کردن برداخت بلکانی که موجب بی انگیزه بودن رتبه های بالا که از انها کسر وبه رتبه های بایین داده شود میباشم هرکس طبق موقعیت و رتبه ودرج باید اضافه شود . تا نظم اداری بهم نخورد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۵ ۰۷ دی ۱۳۹۷
آقا کجای کاری به هیچکس پارسال اضافه حقوق نکردن الکی پلکانی گفتن در اصل به همه یکسان دادن بین ۲۵۰هزارتومان تا سیصد هزار تومان شما هم چه خوش خیالین فکر کردین به اونا که حقوقشون ۱۰۰۰۰۰۰تومن بوده چقد دادن فکر کن ۲۰درصد حالا چقد میشه ۲۰۰۰۰۰تومن حالا تو این تورم ۲۰۰تومنکجا رو تامین می‌کنه و بقیه همینطور اونم که چهار میلیون می‌گرفته ۶درصد میشه چقد۲۴۰هزارتومن همین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۸ ۰۴ دی ۱۳۹۷
چرا فقط همسان سازی حقوق بازنشستگان چرا کارمندان و شاغلین را نباید همسان سازی کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۵ ۰۵ دی ۱۳۹۷
پس بفرما اونی که شش کلاس داره مثل یک دکتر بگیره خنده داره همه تئ شش کلاس بمانیم دوست عزیز عدالت در مساوات نیست
Iran (Islamic Republic of)
کارمند مفلس
۲۳:۱۴ ۰۴ دی ۱۳۹۷
پارسال به همه ماهیانه ۲۵۰هزارتا سیصد هزار تومان اضافه کردن امسال هم همینه بعد هم الکی میگن بیست درصد یعنی بدین ترتیب با توجه به بالا رفتن روزانه قیمت کالاها و خدمات در واقع نه تنها چیزی به حقوقها اضافه نشده بلکه حقوقها کم شدو کمکی به قدرت خرید کارکنان نشد
Iran (Islamic Republic of)
مردم
۲۳:۰۸ ۰۴ دی ۱۳۹۷
با این همه دست و دلبازی یه وقت حساب آقازاده ها کم نشه؟؟؟؟؟!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۰ ۰۴ دی ۱۳۹۷
یک فکری برای عامه مردم که شغل دولتی ندارند و تحت پوشش هیچ ارگان حمایتی نیستند و از همه چیز (بن نقدی،افزایش حقوق،بازنشستگی و ....) محرومند، بکنید.من یک معلم هستم که چون حقوقم حدود ۳۸۰۰ هست(۲۶سال سابقه) شامل بن مذکور نشدم و قراره (یارانه ام)را هم قطع کنن.( محل خدمتم منطقه مبارکه)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۷ ۰۵ دی ۱۳۹۷
خدای خوب میگیری
Germany
ناشناس
۲۲:۲۹ ۰۴ دی ۱۳۹۷
اقای نوبخت انصافا تورم چند در صد ست سال گذشته به قول خودتان تورم 9درصد بود شما 10درصد افزایش حقوق داشتید ابروی حقوق بگیران را بردید ایا امسال هم افزایش برابر تورم است
United States of America
ناشناس
۲۲:۲۵ ۰۴ دی ۱۳۹۷
ما راضی به زحمت نیستیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۵ ۰۴ دی ۱۳۹۷
امید دارم روزی دولت به کارگران کارمندان و باز نشست‌ها مثل کشورهای پیشرفته در ازای کار سالم و پرتلاش حقوق بده تا هم کشورمان پیشرفت کنه هم کارکنان و خانواده هایشان در آسایش زندگی کنند خلاصه با انتخاب مدیر کارآمد نه مدیری که مدیریت رو به دستور دادن وپآرو پا گذاشتن می کنه کشورما کشوری پیشرفته بشود .
Netherlands
ناشناس
۲۲:۰۶ ۰۴ دی ۱۳۹۷
2 قلم کالای اساسی از جمله لبنیات و مرغ و گوشت همچنان سوار بر موج گرانی هست
مسئولین ماست نمیخورن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۱ ۰۴ دی ۱۳۹۷
کجای دنیا به کارمندان دولت به ازای یک ماه حقوق 200تا 300دلار حقوق می دهند . در آلمان 7000یورو در آمریکا حداقل 6000دلار خواهشمندیم که کمی به فکر آسایش کارمندان باشند .
Germany
ناشناس
۲۲:۰۰ ۰۴ دی ۱۳۹۷
20 درصد حقوق؟ معیار حقوق چیست
چون از این بیست درصد تا اون بیست درصد خیلی فاصله است و خدای نکرده ممکنه یک وقت مسئولان رده بالا تورم و فشار اقتصادی بر روی خانواده ها رو نتوانند درک کنند . . .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۰۴ دی ۱۳۹۷
رسانه محترم، ما بازنشستگان و خانواده هایمان در شرایط بسیار دشواری بسر می بریم،مشکلات موجود در خانواده های چندین برابر دیگر خانواده هاست.
من با حقوق دو میلیون تومانی آنهم تازه امسال به این مبلغ رسیده، که سه میلیون تومان زیر خط فقر اعلامی از سوی دولت است، خودم دیگر بدلیل بیماری و جراحی دیسک کمر توانایی راه رفتن ندارم،متاسفانه با موی سفید در سن نزدیک به ۸۰ سالگی مستاجرم،دارای دو فرزند بیکار در خانواده هستم که از سن ازدواجشان گذشته و با نهایت شرمندگی نتوانسته ام کاری برایشان انجام دهم ، من شرمنده خانواده ام هستم که بعد از ۳۰ سال خدمت صادقانه نتوانسته ام برای خانواده ام کاری کنم،ولی چه باید بکنم؟فرزندانم که پا به میانسالی گذاشته اند و هنوز ازدواج نکرده اند و شغلی ندارند چه باید بکنند؟ آیا گناه منست که مال مردم خور نبوده ام،دزد نبودم،اختلاس و رانت نکرده ام و رشوه نپرداخته ام، گناه من و فرزندانم ،صداقت و درستی من است؟
تا چه زمانی من و فرزندانم می توانند منتظر همسان سازی حقوق مصوب مجلس بمانیم، وقتی که دلار ۴۰۰۰ تومانی شد۱۰۰۰۰ یا بیشتر؟ یا تا زمانی که مرگ من و امثال من فرا رسد؟
آینده این مملکت و فرزندان امثال من چه می شود؟ اینده این کشور در دست فرزند، ژن های خوب است.
Iran (Islamic Republic of)
رحمن
۲۱:۵۵ ۰۴ دی ۱۳۹۷
چرا کسی بفکر این همه گرانی نیست، چرا مواد خوراکی باید هر روز گرانتر شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۵ ۰۴ دی ۱۳۹۷
می بایستی حذف یارانه ثروتمندان صرف همسان سازی حقوق بازنشستگان شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۷ ۰۴ دی ۱۳۹۷
لطفا پلکانی نکنید.پارسالم قرار بود حقوقهای پایین بیشتر اضافه بشه ولی با این بهونه به اکثریت مردم ده درصد اضافه شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۱ ۰۴ دی ۱۳۹۷
گوشت کیلو 80000 تومان اون وقت 20 درصد اضافه می فرمایید.
پوشاک 200 درصد و کالاهای اساسی 100 درصد گران شده 20 درصد هیچ معنایی ندارد.
حداقل حقوق و مستمری باید 6000000 میلیون باشد تا کارمندان و بازنشستگان گرسنه نمانند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۰ ۰۴ دی ۱۳۹۷
نوبخت تورم400%در6ماه گذشته افزایش حقوق20%جواب گومیباشد????????!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۶ ۰۴ دی ۱۳۹۷
تا بیست درصد...یعنی بعضی ده درصد..
Netherlands
کارمند
۲۱:۱۸ ۰۴ دی ۱۳۹۷
فقط وعده میدن عین حرف پارسالشه که گفت حقوق امسال رو یعنی ۹۷ رو ۲۰درصد زیاد کردیم برای اکثر ارگانها زیر ده درصد شد برای ما ۶ درصد از هرکی پرسیدم گفتند زیر ده بوده یه ردیف بودجه در نظر میگیرن میگن ۲۰ درصد بعد به یه عده معدود ۲۰ میدن اکثریت زیر ده و ۶
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۵ ۰۴ دی ۱۳۹۷
خدا باعث گرانی ها رو لعنت کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۶ ۰۴ دی ۱۳۹۷
اگه مبنای افزایش 3ملیون حقوق باشه اکثر کارمندا ضرر میکنن چون هرچی اضافه بشه با قطع یارانه به جیب دولت برمیگرده مگه اینکه حداقل سه تومان افزایش پیدا کنه لطفا یکی اینه به گوش مسیولین برسونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۲ ۰۴ دی ۱۳۹۷
کاملا درسته تازه اگه بیست درصد هم اضافه شه عملا دست کارمند 15درصد میرسه چون کسورات هم اضافه میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۵ ۰۴ دی ۱۳۹۷
اکثر کارمندان الان بین دونیم تا سه میگیرن که با این افزایش سال اینده بجاش یارانشان قطع میشه واین خیلی بده
Iran (Islamic Republic of)
&&&
۲۰:۴۵ ۰۴ دی ۱۳۹۷
اخه چی گرون شده که میخوای بیسسسسسسسست درصد اضافه کنید،حقوق من یک ملییونه بیست درصد به من اضافه بشه یعنی میشه یک ملییون ودویست ،اما به حقوق تو هم دویست هزار تومان اضافه میشه،قربون اون همه عدالت که همتون دارید ازش فقط حرف میزنید،افسوس افسوس افسوس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۴ ۰۴ دی ۱۳۹۷
سال قبل همین گفتند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۲ ۰۴ دی ۱۳۹۷
آخه چرا کسی جوابگو نیست ؟ بابا تکلیف بیکاران تحصیلکرده که چند ساله نتونستن کار پیدا کنن، چیه ؟!! اینها تو این وضعیت گرونی خرج و مخارج ندارن و زندگی لازم ندارن ؟!!
اصلا سهم من بیکار ایرانی در بودجه ۹۸ دقیقا کجا دیده شده ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۱ ۰۴ دی ۱۳۹۷
حقوقها باید دو برابر بشه با این مخارج کمر شکن و حقوق ها ی کم... پیگیری کنید. محض رضای خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۰ ۰۴ دی ۱۳۹۷
الان خط فقر بالای چهار میلیون شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۲ ۰۵ دی ۱۳۹۷
متاسفانه دوست عزیز اینها چهار میخوانن ولی سه مینویسن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۸ ۰۴ دی ۱۳۹۷
حقوق ها را 80 درصد هم افزایش دهند مرهم این همه زخم نمی شود؛ آخر تا کی هی هرسال باید توان خرید مردم پایین آید؟... تا کی...؟
تا کی باید با هر تکان اقتصادی یکی یک شبه راه صدساله را برود و همه صد سال به او نرسند...؟ تا کی باید با هر چهش ارز، فاصله طبفاتی بیداد کند و مغز آدم های کم در آمد،قاطی!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۳ ۰۴ دی ۱۳۹۷
خدایا پس کی اجرا میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۲ ۰۴ دی ۱۳۹۷
اگه راست میگید نظام هماهنگ حقوق اجرا کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۱ ۰۴ دی ۱۳۹۷
فقط موقعی که تورم پایین هست افزایش حقوق برابر با تورم حساب میشه. دولت موظف هست به قانون عمل بکنه و نمایندگان هم موظف هستند اجرای صحیح قانون رو از دولت بخواهند. کارمندان بخصوص فرهنگیان توانایی زندگی با این میزان حقوق را ندارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۴ ۰۴ دی ۱۳۹۷
خدا به داد بیکاران برسه....با این همه منابع نفت و گاز و معادنی که داخل کشور داریم مردم بی نصیبن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۴ ۰۴ دی ۱۳۹۷
یعنی اگر فرزند من بازنشسته قصد ازدواج داشت دغدغه های مالی در کار نیست؟ آبروی ما محفوظ یا باید به التماس بیفتیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۴ ۰۴ دی ۱۳۹۷
یعنی اگر فرزند من بازنشسته قصد ازدواج داشت دغدغه های مالی در کار نیست؟ آبروی ما محفوظ یا باید به التماس بیفتیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۱ ۰۴ دی ۱۳۹۷
به مردم بدبخت رحم کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۰۴ دی ۱۳۹۷
خدایا انقلابیون هرچه زودتر برسون فقط انقلابیون که به داد مردم می رسند غصه نخوریدمردم ازاین بدبختی ها هم به امید خدا رد می شویم روسیاهی هم برای کسانی میماند که به این ملت شهیدپرور خیانت کردند
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۱۹:۴۳ ۰۴ دی ۱۳۹۷
حداقل حقوق دریافتی کارکنان دولت بالای۲میلیون هستش اونم با ۷ساعت کار آنوقت امثال من که در بخش خصوصی کار می کنند ماهی یک میلیون اونم با ۱۰ساعت کار با شرایط سخت وبدون بیمه تکمیلی وبن و... چرا این همه تبعیض؟؟؟؟این شرایط را چگونه تحمل کنم؟ چرافریاد رسی نیست؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۲۱:۴۹ ۰۴ دی ۱۳۹۷
حاجی من معلم هستم با زن حق روستا 1میلیون و هفصد....
مشکل اینجاس که قرمزی خون همه یکی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۴ ۰۴ دی ۱۳۹۷
همه ی اجناس 100تا 200درصد افزایش یافته اونوقت حقوقها 20 درصد چقدر جالب از خوشحالی خوابمون نمی بره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۴ ۰۴ دی ۱۳۹۷
همش وعده
Iran (Islamic Republic of)
مائده
۰۴:۱۲ ۰۵ دی ۱۳۹۷
آره
Iran (Islamic Republic of)
کشتید
۱۹:۳۲ ۰۴ دی ۱۳۹۷
همه چیز سه برابر چار برابر .حقوق مابدبختها بیس درصد.اونم تو اجرا خواهید دید که خیلی کمتر اجرا میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۰ ۰۴ دی ۱۳۹۷
بعد از این همه گرانی بیا افزایش هم نده!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۹ ۰۴ دی ۱۳۹۷
واقعا زحمت کشیدین دستتون درد نکنه همه اجناس ۲۰۰تا۳۰۰درصد گرون شده ولی حقوق کارگر بنده خدا ۲۰درصد اضافه میشه
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۹:۲۱ ۰۴ دی ۱۳۹۷
نمیخایید یه فکری به حال حقوق معلمان این سرزمین کنید؟
ما هم والا آدمیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۱ ۰۴ دی ۱۳۹۷
امسال هم مثلا حقوق ها ۲۰ درصد افزایش داشتند پس جبران تورم وحشتناک این چند وقت کجا رفت !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۰۴ دی ۱۳۹۷
مگرقراره‌بازهم‌قیمت‌ها‌بالا‌بره‌خداازتون نگذره
Iran (Islamic Republic of)
محمدتبریزی
۱۹:۰۶ ۰۴ دی ۱۳۹۷
مرغ و گوشت از حالا اوج گرفته اند نیاز به سال اینده ندارند به خودتان زحمت ندهید...................
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۰۴ دی ۱۳۹۷
10سال است رتبه بندي معلمان را فقط حرفش رو مي زنند و اجرايي نميشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۰ ۰۴ دی ۱۳۹۷
پس بودجه عمرانی چند درصد رشد داشته ؟
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۸:۵۸ ۰۴ دی ۱۳۹۷
بودجه راسمت بخش های بیمه درمانی هل بدیدحقوق افزایش بدهیددرکنارپوشش کامل اقشارجامعه ازخدمات درمانی رایگان.بودجه فرهنگیهاوغیره بایدبرابرباحقوق کارگرمعدن باشد.
Iran (Islamic Republic of)
jk
۱۸:۵۶ ۰۴ دی ۱۳۹۷
همه چی رو 400 درصد گرون کردن حالا 20 درصد افزایش میدن چه طنزی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۴ ۰۴ دی ۱۳۹۷
ننگ بر شما كه تنها چيزي كه به فكرش نيستيد آرامش و آسايش مردم است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۲ ۰۴ دی ۱۳۹۷
پارسال هم گفته بوديد 20 درصد اومد شد 6درصد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۹ ۰۴ دی ۱۳۹۷
قیمت ها دویست درصد!! زحمت میکشید واقعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۰ ۰۴ دی ۱۳۹۷
لااقل حقوق ( همه بازنشستگان تامین اجتماعی ) را (50درصد) افزایش بدهید .
آخرین اخبار