خدمت‌رسانی فرهنگی کانون پرورش فکری به کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه با همکاری آموزش و پرورش استثنایی خوزستان در اهواز افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، در نشست هم‌اندیشی مسئولان و مربیان مرکز فراگیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مدیران مدارس آموزش و پرورش استثنایی شهرستان اهواز که با حضور وحید کیانی، مدیرکل کانون خوزستان و علی ممبینی، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان در مرکز فراگیر کانون اهواز برگزار شد طرفین بر افزایش خدمت‌رسانی به کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه تأکید کردند.

وحید کیانی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان در این نشست با بیان اینکه شرایط، امکانات و ظرفیت‌های مرکز فراگیر کانون در اهواز باید بهتر شود گفت: با توجه به استقبال خوب دانش آموزان با نیازهای ویژه و ظرفیت محدود مرکز فراگیر اهواز می‌بایست با همکاری آموزش و پرورش استثنایی ظرفیت‌های این مرکز توسعه پیدا کند.

افزایش خدمت‌رسانی فرهنگی کانون به کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه در اهواز

وی تصریح کرد: ما در اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های خود ارتقا اندیشه کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه را مدنظر داریم و برای تحقق این مهم به نقش خانواده‌ها و مربیان اهمیت زیادی می‌دهیم.

کیانی بیان داشت: باید برای این 2 گروه که نقش مهم و ارتباطی مؤثر با کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه دارند آموزش‌های لازم برگزار شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانانخوزستان کار در مراکز و مدارس فراگیر را دشوارتر از مدارس عادی دانست و تأکید کرد: بر همین اساس باید به این 2 مراکز آموزشی توجه ویژه شود.

این مقام مسئول اظهار کرد: تلاش می‌کنیم با همکاری آموزش و پرورش استثنایی خوزستان بتوانیم بستر را برای خدمت‌رسانی بیشتر به کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه فراهم نماییم.

در ادامه این نشست علی ممبینی، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خوزستان با تقدیر از همکاری‌های خوب کانون با این اداره در خدمت‌رسانی به کودکان و نوجوانان استثنایی گفت: ما در راستای گسترش و تجهیز مرکز فراگیر کانون اهواز اعلام آمادگی می‌کنیم.

وی افزود: تلاش خواهیم کرد در آینده نزدیک با همکاری کانون دوره‌های آموزشی لازم برای مربیان و خانواده‌های اعضا مرکز فراگیر کانون را برگزار کنیم.

افزایش خدمت‌رسانی فرهنگی کانون به کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه در اهواز

ممبینی با بیان این‌که آموزش‌های خود را باید به سمت مهارت‌آموزی و استقلال در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی و غیره ببریم اذعان داشت: این کار در مدارس آموزش و پرورش استثنایی خوزستان آغاز شده است و قصد داریم با این کار بچه را برای ورود به فضای آینده جامعه آماده کنیم.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خوزستان با تأکید بر این‌که یکی از مکان‌هایی که می‌تواند ما را به رسیدن به این هدف کمک کند کانون است بیان کرد: معتقد هستم در کانون، فعالیت‌ها کاملاً به شکلی غیرمستقیم در راستای مهارت‌آموزی کودکان است.

این مقام مسئول کار گروهی، تقویت روحیه جمعی و غیره را از شاخصه‌های فعالیت‌های کانون برای کودکان و نوجوانان برشمرد و تأکید کرد: روحیه نشاط می‌بایست در بین دانش آموزان مدارس ترویج شود و این امر باید برنامه‌ریزی و اجرا شود.

گفتنی است، در پایان این نشست رئیس آموزش و پرورش استثنایی خوزستان از فروغ گلریز زاده، فاطمه رشیدی، شهناز ممبنی، حکیمه بهرامی، فرهاد کمری و مهرناز شهرکی کارکنان مرکز فراگیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اهواز به پاس تلاش‌های بی‌شائبه در خدمت‌رسانی به کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه با اهدا لوح قدردانی کرد.

انتهای پیام/گ

توجه ویژه به کودکان با نیازهای ویژه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار