فرماندار بیله سوار خبر داد؛

افزایش ۶ درصدی تولد نوزادان در شهرستان بیله سوار

فرماندار شهرستان بیله سوار از افزایش ۶ درصدی تولد نوزادان در شهرستان بیله سوار خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حسن قبادی، فرماندار شهرستان بیله سوار در بازدید از اداره ثبت و احوال شهرستان بیله سوار افزود: به آمار ثبت وفات و ولادت در شهرستان اشاره کرد و افزود: در 8 ماهه امسال 518 مورد تولد نوزاد در شهرستان اتفاق افتاده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش 6 درصدی را در این زمینه شاهد هستیم .

وی عنوان کرد: در 8 ماهه امسال 66 مورد مرد و 63مورد زن در شهرستان وفات کرده است و میزان فوتی در این شهرستان 4 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

فرماندار بیله سوار تصریح کرد: در 8 ماهه سالجاری 45 مورد طلاق در شهرستان بیله سوار به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 13 درصد کاهش را نشان می دهد.

قبادی با اشاره به اینکه ثبت و تهیه آمار و ارقام و بکارگیری آن نقش حیاتی در رشد و توسعه اقتصادی کشورهای جهان دارد گفت: در 8 ماهه امسال 280مورد ازدواج در شهرستان اتفاق افتاده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش 7 درصدی را داشته است.

وی بیان کرد: الکترونیکی کردن خدمات در حوزه ثبت احوال نتایج ارزشمندی را به همراه داشته است و افزایش سرعت و دقت در کار، کاهش هزینه ها و جلوگیری از فساد و جعلیات در این حوزه که مهمترین آسیب به شمار می رود از جمله این نتایج ارزشمند است.

فرماندار بیله سوار با اشاره به اینکه دلایل و علل طلاق در شهرستان بصورت علمی و دانشگاهی دنبال می شود افزود: هرچه در جامعه مهر، محبت، انس، الفت و گذشت و ایثار را ترویج کنیم، آمار طلاق به شدت کاهش پیدا می‌کند اما در مقابل اگر خشونت را در جامعه ترویج داده باشیم، آمار آسیب‌های اجتماعی همچون طلاق نیز افزایش پیدا می‌کند.

قبادی عدم عاقبت نگری و خشونت را یکی از دلایل افزایش طلاق در منطقه دانست و گفت: بسیاری از خانواده ها بدون اطلاع از آسیب های طلاق خود عاملی در جهت جدایی زوجین هستند و تصمیم گیری های نابجا و همراه با خشونت و عدم واقف نبودن به آسیب های طلاق باعث این جدایی ها می شود.

انتهای پیام/ح

کاهش 13 درصدی طلاق در شهرستان بیله سوار

 

برچسب ها: تولد نوزاد ، طلاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.