برگزاری پنجمین گردهمایی موسسه‌های آموزش زبان فارسی جهان در قم

پنجمین گردهمایی موسسه‌های فعال آموزش زبان فارسی در جهان با حضور غلامعلی حداد عادل و حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی رئیس جامعه المصطفی در قم آغاز شد.

گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، پنجمین گردهمایی موسسه‌های فعال آموزش زبان فارسی در جهان پیش از ظهر امروز با حضور غلامعلی حداد عادل و حجت‌الاسلام عباسی رئیس جامعه المصطفی در سالن جلسات جامعه المصطفی العالمیه آغاز شد.

در این گردهمایی حجت‌الاسلام‌والمسلمین کارگر رئیس مرکز زبان فارسی و معارف اسلامی جامعه المصطفی گفت: تحقیقات علمی در کشور از یک قرن قبل با رویکرد‌های مطالعات روشمند گره‌خورده و در دل خود نیز میراث دار تمدن بزرگ بشری است که قدمت آن‌ها به هزاران سال برمی‌گردد.

رئیس مرکز زبان فارسی و معارف اسلامی جامعه المصطفی افزود: برگزاری گردهمایی‌های ادبی در نوع خود احترام و بزرگداشت نسبت به میراث عظیم بزرگان و همچنین معرفی اندیشمندان و بزرگان ادبی معاصر به نسل جوان و عموم مردم فارسی دوست است.

وی با اشاره به نقش برجسته اندیشمندان و محققان در فرایند تشکیل تمدن نوین اسلامی ابراز کرد: تحقق تمدن نوین و بزرگ اسلامی در سایه وجود اندیشمندان و محققان برجسته و بزرگ تحقق پیدا می‌کند، تجلیل و برگزاری همایش‌های ویژه ادب فارسی سبب ارتقای روحی و نشاط محققان می‌شود.

رئیس مرکز زبان فارسی و معارف اسلامی جامعه المصطفی عنوان کرد: فرهنگ مهم‌ترین اصل تمدنی بوده و در این زمینه ادبیات فارسی میراث دار تمدن قرون نخستین بوده که معرفی آن به جهانیان می‌تواند در بازشناسی و احیای تمدن نوین اسلامی بسیار مهم و برجسته باشد.

کارگر با اشاره به ظرفیت‌های جامعه المصطفی اضافه کرد: هدف‌گذاری این مرکز پاسخگویی دینی مستند و صحیح به جهانیان با استفاده از میراث عظیم قران کریم و سنت است، در حال حاضر بیش از ۱۷۰ واحد آموزشی در این مرکز فعال است، تمرکز بر توسعه ادبیات فارسی برای جلوگیری از استحاله فرهنگی بسیار مهم است.

انتهای پیام/الف

پنجمین گردهمایی موسسه‌های آموزش زبان فارسی جهان در قم آغاز شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار