قاضی بلژیکی: شش کودک داعشی اهل این کشور باید به اروپا بازگردند

یک قاضی بلژیکی به دولت بروکسل دستور داد شش کودک داعشی اهل این کشور به همراه مادرانشان به اروپا بازگردانده شوند.

قاضی بلژیکی: شش کودک داعشی اهل این کشور باید به اروپا بازگردندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، یک قاضی بلژیکی به دولت بروکسل دستور داد شش کودک اهل این کشور که به همراه مادرانشان به داعش پیوسته بودند به اروپا بازگردانده شوند. این کودکان به همراه مادرشان در یک اردوگاه در سوریه که تحت کنترل کرد‌هاست به سر می‌برند.

خبرگزاری ملی «بلگا» امروز (چهارشنبه) گزارش داد «تاتیانا ولنت» ۲۶ ساله و «بوکرا ابولال» ۲۵ ساله هر دو شهروند بلژیک هستند و به همراه فرزندانشان از زمانی که داعش در سوریه و عراق شکست خورد و تمامی قلمرو خود را از دست داد در اردوگاه «الحول» نگهداری می‌شوند.

بر اساس گزارش بلگا دادگاه به دولت بروکسل دستور داده است تمامی اقدامات لازم برای بازگرداندن این شش کودک به همراه مادرانشان انجام پذیرد. این کار باید در مدت ۴۰ روز پس از مطلع شدن از رای دادگاه انجام شود در غیر این صورت دولت باید به ازای هر کودک روزانه پنج هزار یورو و حداکثر تا یک میلیون یورو غرامت پرداخت کند. دولت بروکسل می‌تواند برای این حکم درخواست تجدید نظر کند.  

سخنگوی وزارت امور خارجه بلژیک در واکنش به این رای دادگاه گفت: «وضعیت این پرونده باید با دادگستری و وزارت کشور تجزیه و تحلیل شود».

بر اساس اعلام منابع کُرد، صد‌ها شهروند اروپایی که بسیاری از آن‌ها کودک هستند از زمانیکه داعش قلمرو خود را در سوریه از دست داده است در اردوگاه‌هایی که نیرو‌های کرد تحت حمایت آمریکا اداره می‌کنند، زندانی شده اند. دولت‌های اروپایی برای بازگرداندن آن‌ها مردد هستند، زیرا آن‌ها هم قربانی و هم تروریست محسوب می‌شوند که بازگشتن آن‌ها به خانه و مدرسه خطرناک است.

دیپلمات‌های اروپایی می‌گویند نمی‌توانند در منطقه‌ای که کرد‌ها آن کنترل می‌کنند و بطور بین‌المللی به رسمیت شناخته نشده است، اقدام کنند. بعلاوه آنکه پس از حملات مرگبار داعش در اروپای غربی احساس همدردی کمی برای خانواده‌های ستیزه جو در میان مردم باقی مانده است.  

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار