نماینده شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور گفت: هدف از اجرای طرح ملی بشارت ۱۴۵۲ تربیت حافظان قرآن کریم و مبلغان فرهنگ قرآنی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حجت الاسلام داود قاسمی نماینده شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور در جلسه هماهنگی طرح ملی بشارت ۱۴۵۲ از اختصاص ۳ میلیارد تومان اعتبار برای جوایز طرح ملی بشارت در سطح کشور خبر داد و گفت: ۳۵ هزار جایزه برای شرکت کنندگان این طرح در نظر گرفته شده است که می‌توان بسیاری از جوانان را جذب کرد.

وی با بیان اینکه هدف از اجرای طرح ملی بشارت ۱۴۵۲ تربیت حافظان قرآن کریم و مبلغان فرهنگ قرآنی است، افزود: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در جامعه کمتر به آموزش قرآن و حتی حفظ قرآن کریم توجه می‌شد، اما به برکت پیروزی انقلاب اسلامی امروزه در روستا‌ها و شهر‌ها شاهد برگزاری کلاس‌های قرآنی و حتی حفظ مجازی قرآن کریم هستیم.

نماینده شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی و توجه ویژه مقام معظم رهبری امروز در اکثر شهر‌ها و برخی از روستا‌ها موسسات قرآنی شکل گرفت و مردم از مفاهیم کلام الهی برخوردار می‌شوند، گفت: همه نهاد‌ها باید در اجرایی کردن طرح ملی بشارت مشارکت ویژه‌ای داشته باشند تا آحاد مختلف جامعه از اثرات آن برخوردار شوند.

حجت الاسلام قاسمی با بیان اینکه برای امسال شورای توسعه فرهنگ قرآنی در راستای اجرای طرح ملی بشارت حفظ جزء ۳۰ قرآن را در برنامه خود قرار داده است، افزود: حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم برای شروع بسیار مناسب است و همه مردم و در سنین مختلف می‌توانند در این طرح شرکت کنند.
وی بر استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش در اجرای طرح ملی بشارت در شهر‌های استان مازندران تاکید کرد و افزود: نیروی انسانی در آموزش و پرورش که همه از قشر دانش آموز هستند می‌توانند در این طرح مشارکت داشته باشند.

حجت الاسلام قاسمی با بیان اینکه به شرکت کنندگان و برترین‌های طرح ملی بشارت گواهینامه معتبر اهدا می‌شود، گفت: برنامه‌های طرح ملی بشارت همه روزه از شبکه قرآن پخش می‌شود.

حجت الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: فعالیت‌های قرآنی در کشور و به خصوص در استان مازندران از اهمیت بسیار بالایی برخودار است که باید مورد توجه همه نهاد‌ها و سازمان‌های فرهنگی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه جلسات قرآنی باید خروجی داشته و بر جامعه اثرگذار باشد، افزود: طرح ملی بشارت یکی از برنامه‌های شاخص قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه می‌باشد که با مشارکت و همکاری بیش از ۲۰ نهاد و سازمان فرهنگی اجرا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران بر برنامه ریزی و اجرای هدفمند طرح ملی بشارت ۱۴۵۲ در استان تاکید کرد و ادامه داد: فرهنگ سازی و تبلیغات محیطی، فضای مجازی و رسانه‌ای شدن طرح ملی بشارت در استان مازندران در حال اجراست.

وی به حماسه ۹ دی اشاره کرد و گفت: ۹ دی روز بصیرت و وفاداری ملت ایران اسلامی به کشور است و ملت ایران در این روز نشان دادند که فتنه‌گران هیچ جایگاهی نزد آن‌ها ندارند.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به اینکه فتنه سال ۸۸ نقاب از چهره برخی افراد برداشت، افزود: در فتنه ۸۸ آشوبگران اصل جمهوری اسلامی و مقدسات را مورد هدف قرار دادند و به قرآن کریم نیز اهانت کردند.

وی گفت: خروجی طرح ملی بشارت باید تربیت حافظان قرآن کریم و مبلغان فرهنگ قرآنی باشد.

انتهای پیام/آ

اختصاص ۳ میلیارد تومان اعتبار برای جوایز طرح ملی بشارت در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.