دو برابر شدن پزشکان در اسدآباد

نماینده مردم اسدآباد از دو برابر شدن تعداد پزشکان بعد از استقلال دانشکده علوم پزشکی دراین شهرستان خبر داد .

دو برابر شدن پزشکان در اسدآبادبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، اکبر رنجبرزاده نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی گفت : در حال حاضر۲۶ پزشک متخصص در رشته های بیهوشی، داخلی، زنان، اطفال، جراحی، عفونی، ارتوپدی، چشم، قلب، ارولوژی، رادیولوژی ، پاتولوژی و ۱۰ پزشک عمومی فعالند.

وی در مراسم معرفی سرپرست دانشکده علوم پزشکی اسدآباد افزود: امسال شهرستان اسدآباد در زمینه رضایتمندی مردم در ارائه خدمات مطلوب پزشکی رتبه اول کشور را کسب کرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان از اخذ مجوز ساخت بیمارستان دوم اسدآباد و ساخت و راه اندازی ام آر ای و ساخت دانشکده پرستاری و بهداشت هم خبر داد و تاکید کرد: مصوبه دولت برای توسعه دانشکده های زیرمجموعه دانشکده علوم پزشکی اسدآباد گرفته شده و ردیف اعتباری ملی هم دارد که باید پیگیری شود.

فرماندار اسدآباد هم در ادامه از اختصاص ۳۳ میلیارد تومان اعتبار ملی در بخش بهداشت و درمان به دانشکده علوم پزشکی خبر داد و گفت: سال گذشته این اعتبار ۲۷ میلیارد تومان بود.

حمیدوند افزود: شهرستان اسدآباد ۱۲۸ تخت بیمارستانی دارد که نسبت به جمعیت و قرار گرفتن این شهرستان در بزرگراه کربلا و حادثه خیز بودن گردنه کمبود تخت وجود دارد که دولت مجوز دو برابر شدن تخت های بیمارستانی را با ساخت بیمارستان دوم داده است.

وی ادامه داد : با ساخت بیمارستان جدید که دارای مصوبه دولت و اعتبار ملی است ظرفیت تخت های بیمارستانی شهرستان به ۲۵۰ تخت میرسد و میتواند شهرستانهای غربی هم مرز را هم پوشش بدهند.

این مقام مسئول تقویت آموزش و افزایش رشته ها را از سه رشته پرستاری، بهداشت و فوریت های پزشکی به چندین رشته یک ضرورت برای تقویت دانشکده علوم پزشکی دانست و تاکید کرد: با تلاش نماینده شهرستان و رایزنی های صورت گرفته با وزارت خانه رشته های جدید در راه است.

فرماندار اسدآباد از ساخت شش مرکز خدمات جامعه سلامت و پنج خانه بهداشت روستایی و سه پایگاه سلامت شهری با اجرای طرح تحول سلامت در شهرستان خبر داد و گفت: دولت تاکنون در شهرستان اسدآباد ۱۲ هزار و۳۰۰ مترمربع کارهای عمرانی در حوزه بهداشت و درمان انجام داده است.

در ادامه دکتر یوسفی سرپرست دانشکده علوم پزشکی اسدآباد هدفگذاری این دانشکده را رسیدن به استانداردهای کشوری عنوان کرد و گفت: دانشکده علوم پزشکی به عنوان یک دانشکده نوپا نیازمند حمایت همه جانبه مسئولان شهرستانی و کشوری و کار جهادی است.

وی راه اندازی بالگرد هوایی بیمارستان و توسعه پایگاه اورژانس شهری و جبران کمبود پزشک جراح مغز و اعصاب و ام آر ای را برای شهرستانی که در محور مواصلاتی غرب کشور قرار گرفته یک ضرورت دانست و بر اجرایی شدن آنها تاکید کرد.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی از اسکان ۱۰۰ درصدی پزشکان متخصص در داخل شهرستان خبر داد و گفت: رضایتمندی پزشکان موجب افزایش بهره وری بیشتر و رضایتمندی عمومی می شود.

در پایان یوسفی به عنوان سرپرست جدید دانشکده علوم پزشکی اسداباد معرفی شد.

انتهای پیام/د.ا

افزایش پزشکان در اسدآباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.