در بازی Call Of Duty Infinite Warfare زمین را نجات دهید +تصاویر و معرفی

بازی Call Of Duty Infinite Warfare در نقش نیک رِیِس، خلبان کارکشته اسکادران هوایی اسکار شروع می‌شود تا جلوی یک سری از حملات را گرفته و زمین را نجات دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوریگروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، بازی Call Of Duty Infinite Warfare از جمله بازی‌های سری و در ژانر تخیلی محسوب می‌شود که با وجود نقاط ضعف و قدرتش توانسته در میان گیمرها جای خود را بیابد و امروز باشگاه خبرنگاران جوان قصد دارد تا به معرفی این بازی بپردازد.

در بازی Call Of Duty Infinite Warfare؛ زمین را نجات دهید +تصاویر +معرفی

بررسی بازی Call Of Duty Infinite Warfare

داستان از آنجایی شروع می‌شود که در آینده‌ای تخیلی؛ خیلی خیلی دورتر از ما، رشد جمعیت، زیاده‌خواهی انسان‌ها و مشکلاتی که اکنون هم در حال تجربه آن‌ها هستیم، سبب شده‌اند تا انسان‌ها پا را فراتر از این کره خاکی گذاشته و به فضا سفر کنند، سیاره‌های مختلف را تحت سلطه درآورند و همان تصمیمی را بگیرند که ما در تخیل و آینده احتمالی خودمان می‌بینیم؛ این‌که نه تنها زمین، بلکه منظومه شمسی را تحت تسلط خودمان دربیاوریم و بر آن حکمرانی کنیم. درست از جایی که زمین نمی‌تواند پاسخگوی نیاز بشر و منابع مورد نیازش باشد، نتیجه هم چیزی می‌شود که اشاره کردیم.


بیشتر بخوانید: معرفی عنوان Call of Duty 4: Modern Warfare


انسان‌ها برای به دست آوردن منابع بیشتر و استفاده از آن در زمین راهی سفری دور و دراز در منظومه شمسی می‌شوند و آن را به کنترل خود در می‌آورند اما ما انسان‌ها و نژاد بشر را به خوبی می‌شناسیم؛ اینکه با پخش شدن انسان‌ها در این پهنه وسیع، باز هم نمی‌توانند در کنار هم زندگی کنند و همین موضوع باعث ایجاد گروهی تروریستی با نام SDF می‌شود.

داستان از همان جایی شروع می‌شود که SDF نقشه حمله به ژنو، مقر سازمان ملل متحد فضایی را عملی کرده و جشن زمینی‌ها را به یک جهنم تبدیل می‌کند. داستان و ریشه آن اگرچه کلیشه‌ای و تکراری است اما به خوبی پرداخته شده و بازگو می‌شود. در واقع همین بخش داستانی است که با وجود مشکلاتی که دارد، می‌تواند بازی را از گزند منتقدان و نمره‌های پایین حفظ کند.


بیشتر بخوانید: تجربه دو نبرد متفاوت در عنوان‌های Battlefield 1 و Call Of Duty WWII


شما بازی را در نقش نیک رِیِس، خلبان کار کشته اسکادران هوایی اسکار شروع می‌کنید تا جلوی این حملات را گرفته و زمین را نجات دهید. در همین زد و خورد‌ها و تلاش برای دفاع از زمین، SDF کشتی فضایی رتریبیوشن را مورد هدف قرار داده و فرمانده کشتی را از بین می‌برد.

در بازی Call Of Duty Infinite Warfare؛ زمین را نجات دهید +تصاویر +معرفی

درست حدس زدید، این شما هستید که همه نگاه‌ها را به خود جذب کرده و به عنوان جانشین فرمانده، فرماندهی کشتی فضایی را بر عهده می‌گیرید. حالا وظیفه شما به عنوان یک شهروند، خلبان و یک فرمانده جوان، نجات زمین و مستعمرات آن در جای‌جای منظومه شمسی است.

تا به حال در نسخه‌های ساخته شده توسط Infinity Ward شاهد بخش زامبی نبودیم ولی در این نسخه به مانند نسخه‌های ساخته شده توسط Treyarch شاهد حضور این بخش هستیم. این بخش در واقع حالت Co-Op بازی است که جنبه طنز بسیار بالایی هم دارد. در این بخش شما باید به تدریج در نقشه پیشرفت کرده و در عین حال با موج عظیمی زامبی‌هایی که به سمت شما حمله‌ور می‌شوند نیز مقاومت کنید.


بیشتر بخوانید: احتمال ساخت عنوان Call of Duty: Black Ops 4 توسط اکتیویژن


از یک سو پیشروی در نقشه باعث دسترسی شما به سلاح‌ها و تله‌های بیش‌تر می‌شود، از سوی دیگر تعداد زامبی‌ها را افزایش می‌دهد و از این رو باید میان این دو تعادل برقرار کنید. تا به حال تنها یک نقشه به نام Spaceland در این بخش وجود دارد که البته با استقبال خوب بازیکنان نیز مواجه شده است.

مطمئناً اگر نقشه‌های بیشتری در نسخه ابتدایی بازی وجود داشت، کیفیت بازی بالاتر می‌رفت ولی به هر حال همین نقشه حاضر نیز از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و در آینده نیز نقشه‌های جدیدی برای آن عرضه خواهد شد. نکته جالب این است که با وجود اینکه بخش Zombie، یک قسمت جانبی برای این بازی است ولی عملکردی بهتر از دو قسمت اصلی آن دارد!

در بازی Call Of Duty Infinite Warfare؛ زمین را نجات دهید +تصاویر +معرفی

بخش چندنفره و طراحی کلی Call Of Duty Infinite Warfare

در مورد بخش چندنفره و طراحی کلی آن وضع چندان رضایت‌بخش نیست. به طور کلی بخش چندنفره تا حد زیادی شبیه نسخه‌های قبلی درآمده و با وجود تغییرات زیاد بخش تک‌نفره، به هیچ وجه از پتانسیل بالای آن در بخش چندنفره استفاده نشده است. در کنار این موضوع باید به این مبحث اشاره کرد که به اعتقاد بسیاری از بازیکنان، بخش چندنفره این بازی طوری طراحی نشده که همه از آن لذت ببرند.


بیشتر بخوانید: معرفی عنوان Call of Duty: World at War


اگر بتوانید در بخش چندنفره بازی برنده شوید، به سرعت پیشرفت کرده و قابلیت‌های جدیدی به دست می‌آورید و از آن لذت خواهید برد ولی برعکس اگر نقش خیلی مؤثری در مبارزات نداشته باشید و یا نتوانید در طول مبارزات پیروز شوید، نمی‌توانید از آن لذت ببرید.

البته طبیعی است که با شکست در بازی ناراحت شوید ولی در بخش چندنفره بعضی از عناوین رقیب (نظیر Battlefield ۱) لااقل حتی اگر پیروز نشوید، ممکن است با صحنه‌های هیجان‌انگیزی نظیر استفاده و حرکت روی یک بالن هوایی بزرگ و کلی کار‌های عجیب و غریب و هیجان‌انگیز دیگر روبه‌رو شوید ولی در این بازی تنها در یک نقشه استاندارد معمولی باید به کشتن دشمنان بپردازید و هیچ کار هیجان‌انگیز خیلی عجیب و غریبی برای انجام وجود ندارد.

در بازی Call Of Duty Infinite Warfare؛ زمین را نجات دهید +تصاویر +معرفی

به علاوه به اعتقاد بسیاری خیلی سریع می‌شود نقاط مختلف نقشه را که برای هر کاری مناسب است، حفظ کرد و بعضی نقشه‌ها یک سری نقاط برتر دارند که خیلی راحت با در دست گرفتن آن می‌توانید دشمنان را یکی پس از دیگری از پای در آورید. البته این مورد آخر خیلی بحرانی نیست و در حدی نیست که تجربه بخش چندنفره را به طور کامل مختل کند.


بیشتر بخوانید: معرفی عنوان Call of Duty: Modern Warfare 2


به طور کلی می‌توان گفت؛ شاید به خاطر نبود یک سری عوامل هیجان‌انگیز که تا حدودی جنبه غیراستاندارد به نقشه بازی می‌دهند، Call of Duty: Infinite Warfare برای مسابقات eSports مناسب به نظر برسد ولی از طرف دیگر به دلیل نبود همین عوامل ایجاد هیجان و عدم امکان لذت بردن از خود بازی حتی در صورت شکست، خیلی از بازیکن‌های معمولی را که مخاطبان اصلی بازی محسوب می‌شوند، از خود ناامید خواهد کرد.

آخرین موضوعی هم که در مورد بخش چندنفره رقابتی بازی باید به آن اشاره کرد، سیستم کلاس‌بندی افراد در بازی است که از آن به نام Rig یاد می‌شود و هر شخصی بنا بر سلیقه و مهارت خود می‌تواند از کلاس خاصی برای مبارزه استفاده کند.

پیشنهاد می‌شود که حتماً Rig‌های مختلف را تست کنید تا با شیوه کار هر یک آشنا شده و حالتی را که به سلیقه خودتان نزدیک‌تر است، انتخاب کنید. هر چند در کل تفاوت خیلی خاصی در بازی نسبت به نسخ قبلی ایجاد نمی‌شود ولی این مورد تا حدودی بازی را نسبت به قبل تخصصی‌تر می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: call of duty ، معرفی بازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار