معرفی عنوان Forza Horizon ۴؛ بهترین بازی اتومبیل‌سواری در جهان

جزئیات در بازی Forza Horizon ۴ آنقدر خوب به تصویر کشیده شده‌اند که شاید در ابتدا باور نکنید که این بازی، یک بازی نسل هشتمی است!

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، بازی Forza Horizon ۴ را می توان اوج کار استودیو پلی‌گراند گیمز دانست که بر فراز تمامی بازی‌های ریسینگ جهان باز قرار گرفته است. این بازی تجربه ای جدید را برای گیمر رقم می زند. بازی Forza Horizon ۴ ، تجربه ای را برای ما رقم می زند که گویی همانند همیشه در فستیوال مسابقات ماشین سواری هورایزن شرکت می‌کنیم. فستیوال این بار مسابقات هورایزن در بریتانیا برگزار می‌شود و انتظار داشتیم با محیطی کاملا متفاوت از استرالیا در نسخه قبلی رو به رو شویم. اما اگر راستش را بخواهید، بازی از این نظر فرق فاحشی نسبت به قبل نداشته است. باز هم یک سری شهر کوچک روی نقشه، یک سری مزارع، منطقه‌ای جنگلی، منطقه‌های کوهستانی و غیره، شباهت غیر قابل انکاری با آن چه در Forza Horizon ۳ دیدیم دارند.البته این حرف به معنای تکرار نقشه فورتزا هورایزن ۳ نیست، بلکه این قسمت حال و هوای خودش را دارد.

معرفی بازی Forza Horizon ۴؛ یک بازی نسل هشتمی

خانه‌های سنتی و مدرن انگلیسی، وجود آثار تاریخی و مناظری بکر، به خودی خود توانسته‌اند راهشان را از نسخه قبل جدا کنند، اما در کل اگر نقشه دو نسخه آخر را کنار هم قرار دهیم، با خود می‌گوییم چه بهتر می‌شد اگر پلی‌گراند به جای بریتانیا، سراغ منطقه‌ای دیگر مانند ژاپن می‌رفت. اما این استودیو برای این که این حس تکراری را از بازی خود دور کند، به جای رفتن به منطقه‌ای‌تر و تازه نسبت به نسخه سوم، دست به کار بسیار بزرگ‌تر دیگری زده است که تغییر فصل‌ها را می‌توان نمونه ای از این نوآوری دانست. این تغییر فصل تنها سبب تنوع گیم پلی نشده، بلکه در بحث گرافیک هنری و جلوه‌های بصری نیز تاثیر فراوانی دارد.

سازنده بازی Forza Horizon ۴ به این جزئیات دقت کرده است و همه این موارد را در بازی می‌بینیم. مطمئنا اگر می‌خواهید ماکزیمم قدرت Forza Horizon ۴ را ببینید، بهتر است بازی را روی Xbox One X تجربه کنید منتهی این جزئیات حتی در Xbox One و PC نیز محسوس هستند. از این نظر بازی Forza Horizon ۴  با اختلاف بهترین بازی نسل هشتم مایکروسافت بوده و عملا برای رقیبان هیچ حرفی باقی نمی‌گذارد. در این نسخه شاهد محیط‌های متنوعی هستیم که به لطف جزئیات بالایی که دارند می‌توانند بازیکن را محسور خود کنند. به هنگام بارش باران قطرات ریز و درشتی روی صفحه نمایش شما نقش می‌بندند. به غیر از این موضوع، روی آب و هوای بارانی نیز خیلی خوب کار شده زمانی که در حال سرعت مسیر خاصی را طی می‌کنید، قطرات آب به اطراف پخش می‌شوند. جزئیات در بازی Forza Horizon ۴   آنقدر خوب به تصویر کشیده شده‌اند که شاید در ابتدا باور نکنید که این بازی، یک بازی نسل هشتمی است! همان طور که گفته شد کسانی که این شانس را دارند تا با ایکس باکس وان اکس بازی را تجربه کنند لذتی دو چندان از محیط پرجزئیات بازی خواهند برد. علی رغم بزرگ بودن نقشه Forza Horizon ۴، در هیچ کجا از محیط بازی ضعف، چه بسا ایرادات کوچک، نمی‌بینیم.

معرفی بازی Forza Horizon ۴؛ یک بازی نسل هشتمی

Forza Horizon ۴ یک شگفتی است و می‌توان آن را شاهکار Playground Games دانست. رنگ پردازی و نورپردازی بازی نیز با فاصله، در بین انحصاری‌های مایکروسافت اول هستند و تنها Forza Horizon ۳ شاید بتواند از این حیث کمی به FH۴ نزدیک شود. نور ساختمان‌ها و ماشین‌ها در هنگام مسابقات در شب از جمله نکاتی است که نمی‌توانیم آن را نادیده بگیریم. این قضیه در مورد تابش نور خورشید و سایه اندازی ماشین‌ها در جاده نیز صادق است. با همه تعریف و تمجیدها، کماکان تا زمانی که خودتان فورتزا هورایزن ۴ را بازی نکنید درک دقیقی از این صحبت‌ها نخواهید داشت.

معرفی بازی Forza Horizon ۴؛ یک بازی نسل هشتمی

پیشنهاد می‌کنم هنگامی که در حال تجربه Forza Horizon ۴ هستید برای تست هم که شده روی چمن‌های دنیای بازی کمی گاز بدهید تا منظور از جزئیات را بیشتر درک کنید. تا قبل از انتشار فورتزا هورایزون ۴، این فورتزا هورایزون ۳ بود که در این زمینه پیشتاز بود و اکنون با Forza Horizon ۴ می‌توانید قدرت کنسول خود را تماشا کرده و از محیطی بی‌نقص و وسیع لذت ببرید. همیشه نسخه‌های Forza Horizon توانسته‌اند رویدادهای متفاوتی را به بازیکن ارائه دهند. از مسابقات عادی گرفته تا کورس دادن با هواپیماها!

شما در Forza Horizon ۴ نیز لذت رانندگی با انواع و اقسام ماشین‌ها را خواهید برد. مجبور هستید که با کلاس‌های مختلف ماشین به مسابقه دادن بپردازید، اجباری که البته بسیار شیرین است. طبیعتا می‌دانید که برای محیط‌های خاکی کلاس ماشینی که استفاده می‌کنید باید متفاوت باشد. Horizon Stories رخداد‌های جدیدی هستند که برای اولین بار در Forza Horizon ۴ دیده می‌شوند. از این به بعد خبری از Bucket Challenge‌ها نبوده و شما فعالیت‌های دیگری را خواهید داشت. چالش‌های روزانه نیز در فورتزا هورایزون ۴ برقرار بوده و از این طریق نیز می‌توانید پیشرفت کنید. چالش‌های هفتگی را نیز به راه‌های پیشرفت اضافه کنید. Horizon Stories رخداد‌های جالبی هستند که به شما فرصت کسب امتیازات بیشتر را می‌دهند. به عنوان مثال در یکی از این استوری‌ها شما یک مکانیک هستید و در یک داستان دیگر یک راننده تاکسی!

معرفی بازی Forza Horizon ۴؛ یک بازی نسل هشتمی

بازی شامل بیش از ۴۵۰ ماشین می‌شود؛ ۴۵۰ ماشین لایسنس شده با جزییات فنی و ظاهری کاملا دقیق که برای هر ماشین دوستی می‌تواند به اندازه یک بازی شبیه‌ساز رانندگی جذاب ظاهر شوند. این حرف به این دلیل است که شما با یک بازی مانند Need For Speed یا دیگر بازی‌های آرکید طرف نیستید که ماشین‌ها فقط به سرعت یا شتاب خلاصه شوند. هر یک از ماشین‌ها می‌توانند تجربه‌ای متفاوت را بسته به نوع آب و هوا یا زمینی که روی آن جولان می‌دهند به شما ارایه دهند.

هنگامی که در یک روز آفتابی هیولا‌هایی مانند بوگاتی و لامبورگینی به راحتی می‌توانند آسفالت پشت سر خود را با موتور سرسام‌آور خود خود از جا بکنند، وقتی فراری و پاگانی می‌توانند روی جاده‌های صاف حریفان خود را از دید محو کنند، اما به راحتی ممکن است در فصل پاییز و جاده‌های گِلی کم بیاورند. اینجا است که پای ماشین‌های رالی کلاسیک یا مانستر رالی مانند فورد یا هونیگان باز می‌شود که برای در نوردیدن گل و لای سر از پا نمی‌شناسند. زمانی که برخی ماشین‌ها برای بالا رفتن از یک تپه به زانو در می‌آیند، شما با غول‌هایی مثل لوکال موتورز، تویتا Hilux، بنز G. ۶۵ AMG یا لندرور جوری از کوه بالا می‌روید که انگار آن‌ها حکم‌فرمای بی‌چون و چرای پستی و بلندی‌ها هستند. تک تک ماشین‌ها نسبت به توانایی فنی و قدرتشان می‌توانند در مسابقات و جاده‌های مختلف عملکردی متفاوت داشته باشند.

معرفی بازی Forza Horizon ۴؛ یک بازی نسل هشتمی

مثلا ماشین‌هایی مثل استون مارتین ولکان، فراری ۴۸۸ یا جگوار F-Type R ممکن است رو جاده‌های خاکی که فقط خیس شده‌اند یا مقداری شیب دارند به نفس نفس بیفتند، اما Ford RS یا حتی لامبورگینی آونتادور مثل آب خوردن این نوع جاده‌ها را پشت سر می‌گذارند. تعداد ماشین‌ها هم به قدری زیاد است که تک تک سلیقه‌های شما را در تمامی کلاس‌ها پوشش می‌دهد. در کلاس S۲ می‌توانید ماشین‌های وحشی‌ای مانند Zonda R، فراری Laferrari، لامبورگینی Veneno یا مکلارن Senna را انتخاب کنید. در کلاس S۱ ماشین‌هایی مثل آونتادور یا استون مارتین One-۷۷ انتظار شما را می‌کشند.


بیشتر بخوانید: بررسی بازی هیتمن ۲؛ جاسوس مخفی به تمام معنا


بازی Forza Horizon ۴ اوج کار استودیو پلی‌گراند گیمز است. این اثر، بر فراز تمامی بازی‌های ریسینگ جهان باز قرار دارد که می‌تواند صد‌ها ساعت شما را با مسابقات هیجان‌انگیز و متنوع خود سرگرم کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: forza horizon ، معرفی بازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار