قول یک هنرمند برای برگزاری ورکشاپ نقاشی‌خط در خندوانه/ سرمایه‌گذاری جناب خان در کار هنری!

شب گذشته علی شیرازی از پیشکسوتان خوشنویسی معاصر ایران مهمان خندوانه بود.

قول یک هنرمند برای برگزاری ورکشاپ نقاشی‌خط در خندوانه/ سرمایه‌گذاری جناب خان در کار هنری!به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از مدت‌ها چشم انتظاری اهالی هنر‌های تجسمی، تریبون برنامه خندوانه پربیننده‌ترین برنامه شبکه نسیم، به هنرمندی از جنس قلم و رنگ اختصاص یافت.

شب گذشته علی شیرازی از اساتید مطرح و نام آشنای خوشنویسی معاصر ایران به استودیوی خندوانه آمد و برای ساعتی مهمان منازل ایرانی ها شد.

شیرازی در مدت حضور خود در خندوانه از هنر خوشنویسی و نقاشیخط برای بینندگان سخن گفت.

به گفته این استاد خوشنویسی، ایرانی‌ها در نقاشی خط حرف اول را می‌زنند و در خوشنویسی کلاسیک هم همراه با ترکیه ای‌ها جزو برترین هنرمندان دنیا هستند.

شیرازی اظهار کرد: البته خوشنویسی در ایران بسیار نافذتر و شناخته شده‌تر است؛ در ایران وقتی نمایشگاهی از آثار خطاطی برگزار می‌شود مردم برای تماشا می‌آیند. در صورتی که در ترکیه فقط مردمان شهر استانبول با خوشنویسی آشنایی دارند و اگر به آنکارا بروید، مردم آنجا نمی دانند خوشنویسی چیست؛ اما مردم ایران در دورافتاده‌ترین نقاط هم با این هنر آشنایی دارند.

در ادامه برنامه، تصاویری از آثار نقاشی خط علی شیرازی پخش و توضیحات هرکدام توسط او ارائه شد.

پس از پیوستن جناب خان به خندوانه‌ای ها، رامبد جوان با علی شیرازی درباره قولی که به مردم و خنداونه می دهد، صحبت کرد. قرار شد در یکی از برنامه‌های خنداونه مجدداً شیرازی حضور یافته و ورکشاپ خوشنویسی و نقاشی خط برگزار کند.

براساس گفته‌های وی سامانه‌ای تحت نظر انجمن خوشنویسان ایران برای خرید و فروش معتبر آثار خوشنویسی راه اندازی شده است. مردم و مجموعه داران هنری می‌توانند به این سامانه مراجعه کرده و آثار نفیس را با قیمت مناسب خریداری نمایند.

در ادامه جناب خان که محو صحبت‌های علی شیرازی بود، قول همکاری با انجمن خوشنویسان را برای خرید و فروش آثار و همچنین سرمایه گذاری در این عرصه داد.

سپس علی شیرازی که نماینده جامعه خوشنویسی کشور است، به مدت ۱۵ ثانیه به دوربین لبخند زد و همچنین برای تقدیر از زحمات کسانی که مردم را می‌خندانند گفت: در شرایط فعلی خنداندن مردم کار دشواری است. به همین دلیل من یکی از تابلو‌های خود که یکصد میلیون تومان ارزش مادی دارد به کمدین محبوب در دوسال اخیر سازمان صدا و سیما اهدا می کنم.

با پیشنهاد رامبد جوان ۴ نفر برتر خنداننده شو ۱ و ۴ نفر خنداننده شو ۲ طی یک رقابت استندآپ باهم به رقابت می‌پردازند و این جایزه ویژه هم به نفر اول آن مسابقه اهدا خواهد شد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار