مدیر اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران خبر داد؛

تعطیلی دو روزه دبستان شهید علیپور بابل/علت مسمومیت دانش آموزان در حال بررسی است

آموزش و پرورش بابل به منظور جلوگیری از انتشار بیماری روز‌های شنبه و یکشنبه ۸ و ۹ دی ماه، فعالیت دبستان شهید علیپور را تعطیل اعلام کرد.

علیرضا طالبی مدیر اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه در روز‌های اخیر، خبر‌هایی در خصوص مسمومیت ۳۰ نفر از دانش آموزان دبستان شهید علیپور روستای آهنگرکلای شهرستان بابل در رسانه‌های مختلف انعکاس یافت، گفت: دانشگاه علوم پزشکی بابل، بلافاصله پس از دریافت گزارش بروز علائم مسمومیت، اقدامات درمانی و پیشگیرانه را در درمانگاه روستا انجام داد.

وی افزود: آموزش و پرورش بابل با هماهنگی فرمانداری بابل، به منظور جلوگیری از انتشار بیماری و فراهم ساختن فرصت مناسب برای استراحت دانش آموزان، روز‌های شنبه و یکشنبه ۸ و ۹ دی ماه، فعالیت دبستان شهید علیپور را تعطیل کرد.

طالبی گفت: از مواد غذایی و آب دبستان نیز نمونه برداری و تحقیقات جهت روشن شدن علت بیماری از سوی دانشگاه علوم پزشکی بابل آغاز شد.

وی افزود: بنا به قول مسئولان دانشگاه علوم پزشکی بابل به زودی نتیجه بررسی‌ها اعلام خواهد شد.

مدیر اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران گفت: تاکنون رسانه‌های مختلف، علت بیماری را مسمومیت غذایی اعلام کردند، ولی با عنایت به گزارش مسئول درمانگاه روستای آهنگرکلا، تعدادی از والدین نیز با همان علائم به درمانگاه مراجعه کردند.

طالبی با بیان اینکه نمی‌توان مسمومیت غذایی را دلیل وقوع این بیماری دانست، افزود: شیوع یک بیماری ویروسی در این روستا، شاید عامل این بیماری باشد.

وی ضمن قدردانی از همراهی اهالی رسانه گفت: از خبرنگاران انتظار داریم پیش از اعلام رسمی دانشگاه علوم پزشکی در خصوص علت وقوع بیماری دانش آموزان این دبستان، از هرگونه پیش داوری در این خصوص پرهیز نمایند.

انتهای پیام/ م

آخرین وضعیت مسمومیت دانش آموزان در بابل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار