در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

کارنامه مردودی دولت ها در نوسازی بافت های فرسوده / ۹۷ درصد از مواد اولیه و مصالح ساختمانی تولید داخل است

کارنامه مردودی دولت ها در نوسازی بافت های فرسوده / ۹۷ درصد از مواد اولیه و مصالح ساختمانی تولید داخل استرئیس انجمن انبوه‌سازان گفت: تا به امروز هیچ دولتی نتوانسته و نخواسته است که نوسازی بافت‌های فرسوده انجام شود.

جمشید برزگر‌ رئیس انجمن انبوه‌سازان کشور در گفت‌وگو با خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه هفته گذشته جلسات بسیار مؤثر و تخصصی با معاونان وزیر راه و شهرسازی درباره ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید داشته‌ایم، گفت: به عقیده بنده باید برای ساخت این تعداد واحد مسکونی در شهرهای‌ جدید سیاست‌گذاری‌ و نظارت‌های بسیار دقیقی صورت گیرد تا شاهد اتمام به موقع ساخت این واحدها در کشور باشیم.

وی ادامه داد: قانون برنامه چهارم، پنجم و ششم تکلیف کرده که دولت باید در راستای نوسازی بافت‌های فرسوده اقدامات لازم را انجام دهد اما تا به امروز هیچ دولتی نتوانسته و نخواسته است که نوسازی بافت‌های فرسوده انجام شود.

برزگر ادامه داد: بخش خصوصی و توسعه‌گران در صورتی که تسهیلات و حمایت‌های لازم از آنها صورت گیرد می‌توانند نوسازی بافت‌های فرسوده را به شیوه بسیار مؤثری انجام دهند.

رئیس انجمن انبوه‌سازان کشور اظهار کرد: به عقیده بنده دولت باید از همفکری‌ متولیان این بخش استفاده کند و نظرات آنها را درباره احیای طرح‌های بازآفرینی شهری جویا شود. باید تمامی دستگاه‌های اجرایی از جمله دولت و شهرداری‌ها در کنار هم بتوانند این طرح بزرگ ملی را به مرحله اجرایی برسانند.

وی با اشاره به اینکه تأمین سرمایه و منابع مالی این طرح باید فراهم شود تا بخش خصوصی و انبوه سازان وارد مرحله اجرایی شوند، گفت: تا زمانی که تأمین منابع مالی این طرح فراهم نشود انبوه سازان و توسعه‌گران وارد این طرح نخواهند شد.

برزگر‌ ادامه داد: برای ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید باید عزم ملی و اراده عمومی فراهم باشد و دولت باید در اجرای این طرح از توسعه‌گران و انبوه سازان استفاده کند زیرا که ساخت این واحدها تنها از طریق بخش خصوصی امکان‌پذیر خواهد بود.

وی افزود: متأسفانه اگر دولت در اجرای این طرح به بخش خصوصی بها ندهد این طرح مانند مسکن مهر به نتیجه خوبی نمی‌رسد و ما باید سال‌های بسیاری  چشم انتظار اتمام این طرح‌ باشیم.

رئیس انجمن انبوه‌سازان کشور با بیان اینکه ۹۷ درصد از مواد اولیه و مصالح ساختمانی تولید داخل است،‌گفت: تا زمانی که آسیب‌شناسی و رفع موانع این طرح‌ها انجام نشود، نوسازی بافت‌های فرسوده و یا ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید با مشکل مواجه خواهند بود زیرا که اجرای این طرح‌ها تنها به ساخت محدود نمی‌شود.

برزگری‌ توضیح داد: باید کارهای اساسی و زیربنایی این طرح‌ها انجام شود به طور مثال ساخت طرح مسکن مهر، ۱۴ سال به طول انجامید و تنها واحدهایی که در اختیار بخش خصوصی بود به اتمام رسید، دولت طی ۱۴ سال گذشته هنوز نتوانسته ۲میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر را به اتمام برساند.

وی در پایان گفت: دولت باید برای تمامی طرح‌های مَسکنی‌ خود از نظرات کارشناسان مسکن و بخش خصوصی استفاده کند تا شاهد نتیجه مطلوب در حوزه مسکن باشیم.

انتهای پیام/

دولت طی ۱۴ سال گذشته هنوز نتوانسته ۲میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر را به اتمام برساند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار