رونق صنعت نوغانداری در مازندران

پرورش دهندگان کرم ابریشم در مازندران ۶۶ تن نوغان پارسال تولید کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، عزیزالله شهیدی فر مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به ظرفیت بزرگ مازندران در رونق صنعت نوغانداری به عنوان یک اشتغال کم هزینه گفت: تسهیلات بلاعوض و تامین نهال از جمله سیاست‌های حمایتی جهاد کشاورزی برای اشتغال در زمینه توسعه پرورش کرم ابریشم است.

وی به رتبه پنجم مازندران در پرورش کرم ابریشم کشور اشاره کرد و افزود: هزار و ۲۰۰ بهره‌بردار با هزار و ۸۶۰ جعبه پرورش کرم ابریشم در استان به پرورش نوغانداری مشغول بوده و پارسال ۶۶ تن نوغان در مازندران تولید شد.

شهیدی فر با بیان اینکه دارای ۴۷۵ هکتار توتستان بوده و بندپی، بابلکنار و لفور از مناطق اصلی فعالیت نوغانداری در مازندران محسوب می‌شود گفت: بهترین زمان فعالیت نوغانداری فروردین تا خرداد است.

مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه هزینه تولید هر کیلوگرم پیله خشک کرم ابریشم در جهان ۵ دلار و قیمت هر کیلوگرم از آن ۱۵ دلار است گفت: تولید نهال یکی از دغدغه‌های اصلی نوغانداری بوده و نهالستان‌های دارای مجوز باید نسبت به تولید آن اقدام کنند.

وی افزود: نوغانداری پس از خاویار و زعفران، یکی از با ارزش‌ترین محصولات کشاورزی با دارا بودن بیشترین قیمت از ظرفیت‌های مهم ۳ استان شمالی به شمار می‌رود.

همچنین با وجود قرار داشتن ۳.۵ درصد نهالستان‌ها در مازندران، ۱۰ درصد نخ ابریشم کشور در این استان تولید می‌شود.

لازم به ذکر است؛ قیمت هر کیلوگرم پیله خشک کرم ابریشم ۹۰ هزار تومان است.

انتهای پیام/ م

تولید ۶۶ تن نوغان پارسال در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار