ساخت بیش از دو هزار قطعه در پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس جنوبی

دو هزار و ۳۵۰ قطعه در کارگاه مرکزی پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس جنوبی ساخته شد.

ساخت بیش از دو هزار در پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس جنوبیبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس بهره برداری پالایشگاه نهم (فاز ۱۲) پارس جنوبی گفت: دو هزار و ۳۵۰ قطعه با استاندارد‌های روز دنیا تا پایان سال گذشته در این پالایشگاه تولید شد.

علیرضا حقوقی افزود: تولید برخی از این قطعات در انحصار شرکت‌های سازنده بود که به همت متخصصان خود پالایشگاه این انحصار شکسته شد.

وی بیان کرد: متخصصان کارگاه فاز ۱۲ پارس جنوبی موفق به ساخت دو مورد از tube bundle مبدل‌های واحد احیای MEG شدند، که ساخت هر کدام سبب صرفه جویی حدود هفت میلیارد ریالی شده است.

رئیس بهره برداری پالایشگاه نهم (فاز ۱۲) پارس جنوبی یکی دیگر از قطعات ساخته شده را شیر‌های مربوط به پمپ آمین پالایشگاه عنوان کرد که نیاز به تعمیر داشت و امکان تهیه آن از خارج کشور هم فراهم نبود که نیرو‌های کارگاه فاز ۱۲ با تعمیر این شیر باعث صرفه جویی حدود چهار و نیم میلیارد ریالی شدند.

حقوقی ساخت دو اجکتور را نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته در کارگاه پالایشگاه نهم در راستای اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی عنوان کرد و با اشاره به تولید قطعات یدکی تعدادی از شیر‌ها در واحد مرکاپتان‌زدایی، افزود: برای تامین این قطعات از خارج کشور باید مبالغ زیادی هزینه می‌شد، اما اکنون به دست یک سازنده داخلی تأمین می‌شود.

به گفته وی، ساخت تنها یک نمونه از این قطعه برای یک ردیف گازی موجب ۱۴ میلیارد ریال صرفه جویی شده است.

رئیس بهره برداری پالایشگاه نهم (فاز ۱۲) پارس جنوبی بیان کرد: قطعات تعدادی از آنالایزر‌ها نیز با یک سوم هزینه به همت شرکت‌های ایرانی و با همکاری فاز ۱۲ تولید شده است.

حقوقی تصریح کرد: امسال نیز برای ساخت و بازسازی قطعات صنعتی و تأمین قطعات یدکی از حداکثر توان تخصصی نیرو‌های داخلی خود پالایشگاه استفاده شده است.

فاز ۱۲ طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی بزرگ‌ترین فاز این طرح و شامل سه فاز استاندارد پارس جنوبی است.

نخستین بار اسفند سال ۱۳۹۲ گاز این فاز به شبکه سراسری متصل شد.

فاز ۱۲ پارس جنوبی ظرفیت تولید روزانه ۸۰ میلیون متر مکعب گاز، ١٢٠ هزار بشکه میعانات گازی و ٧٥٠ تن گوگرد را دارد.

این فاز در شهرستان کنگان واقع شده است.

انتهای پیام/ک

 بیش از دو هزار در پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس جنوبی ساخته شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.