روایت یک مسیر/

افزایش 20 ساله امید به زندگی در دوران پس از انقلاب/ سرعت ارتقای سلامت کیفی قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست

عضو شورای شهر تهران گفت: امید به زندگی در میان زنان پس از انقلاب 20 سال افزایش یافت و در حال حاضر به رقم 76 سال رسیده است.

افزایش 20 ساله امید به زندگی در دوران پس از انقلاب/ سرعت ارتقای سلامت کیفی قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیستناهید خداکرمی عضو شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه در دوران پس از انقلاب رشد بسیار خوبی در حوزه تحصیلات زنان و مشارکت اجتماعی آن‌ها داشتیم، اظهار کرد: خانواده‌ها با مهارت‌هایی که پیدا کرده‌اند نسبت به تربیت دخترانشان حساس‌تر شده‌اند و زمینه تحصیل دختران خیلی بهتر از گذشته فراهم شده است و می‌توانند در همه رشته‌های تحصیلی فعالیت کنند و اکنون در آمار ورودی دانشگاه‌ها تعداد دختران بیشتر از پسران است.

وی با بیان اینکه زنان نشان دادند می‌توانند مشکلات بسیاری را در کشور حل کنند، افزود: اکنون امید به زندگی در کشور در میان زنان به 76 سال رسیده است، در حالی که پیش از انقلاب امید به زندگی 50 سال بود و این نشان دهنده آن است که امید به زندگی 20 سال افزایش پیدا کرده است.


بیشتر بخوانید: لاریجانی: کمتر روستایی هست که طی 40 سال گذشته امکانات به آنجا نرسیده باشد


خداکرمی تصریح کرد: بخشی از این افزایش امید به زندگی طبیعی و به خاطر پیشرفت علم بشری است، اما بخش دیگر به خاطر بالا بودن سرعت کشور ما در این عرصه است.

عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه سرعت ارتقای سلامت کیفی زنان و مردان در کشور غیرقابل مقایسه با قبل از انقلاب است، گفت: امروزه از نظر کاهش میزان مرگ‌ومیر مادران و نوزادان و هم از نظر امید به زندگی شرایط بسیار مناسبی پیدا کرده‌ایم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار