پیش بینی بارش باران و رعد وبرق در هرمزگان/شدت فعالیت موج بارشی در غرب و شمال استان

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: امروز با توجه به تاثیر یک موج ناپایدار در برخی نقاط استان شاهد ناپایداری وضعیت جوی خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ،مرضیه سی سی پور کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: امروز با توجه به تاثیر یک موج ناپایدار در برخی نقاط استان شاهد ناپایداری وضعیت جوی خواهیم بود.

وی افزود: تاثیر این موج بارشی روی کل استان نسبتا ضعیف خواهد بود، اما با توجه به فعالیت قابل توجه این سامانه در استان‌های همجوار فارس، بوشهر و کرمان در مناطق غربی و شمالی استان هرمزگان نیزتا ساعات بعدازظهر شاهد ناپایداری بصورت بارش باران گاهی با رگبار و رعد وبرق و وزش باد خواهند بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت:در سایر نقاط استان افزایش ابر خواهیم داشت و شرایط بارشی قابل توجه نیست.

سی سی پور افزود:از لحاظ دریایی به طور کلی در محدوده سواحل استان شرایط دریا نسبتا آرام خواهد بودو تردد در جزایر خلیج فارس مساعد پیش بینی می‌شود.

وی گفت: با توجه به شدت فعالیت موج بارشی و امکان افزایش لحظه‌ای سرعت باد در مناطق غربی خلیج فارس، توصیه می‌شود از تردد کشتی‌های تجاری به سمت بوشهر و خوزستان خودداری شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان افزود:همچنین تردد شناور‌های سبک در محدوده جزایر کیش و لاوان نیز با توجه به احتمال بارندگی و احتمال افزایش موقتی باد با احتیاط صورت گیرد.

سی سی پور گفت: از لحاظ دمایی هرچند صبح امروز با توجه به ابرناکی و افزایش رطوبت نسبی هوا در کل استان شاهد افزایش دمای کمینه بودیم، اما از فردا با توجه به کاهش ابرناکی شاهد کاهش کمینه در برخی نقاط تا ۴ درجه نیز خواهیم بود.

انتهای پیام/ف

پیش بینی وضعیت جوی و دریایی هرمزگان ۱۰ دی ماه

برچسب ها: هواشناسی ، آب وهوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.