برگزاری مراسم شب سال نو در فرانسه با چاشنیِ اعتراضات ضد دولتی و تدابیر شدید امنیتی

همزمان با فعالیت جنبش ضد نظام سرمایه‌داری در فرانسه جشن شب سال نو در این کشور تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار می‌شود.

برگزاری مراسم شب سال نو در فرانسه با چاشنیِ اعتراضات ضد دولتی و تدابیر شدید امنیتیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴، شب سال نو در فرانسه با دعوت به تظاهرات معترضان به سیاست‌های اقتصادی در فرانسه همراه شده است.

دولت فرانسه تدابیر شدید امنیتی را برای شب سال نو در نظر گرفته است. هنوز معلوم نیست که شانزلیزه در شب سال نو پذیرای هزاران نفری باشد که قصد جشن گرفتن سال نو را دارند یا مملو از معترضان به سیاست‌های اقتصادی دولت خواهد بود.

حدود هشت هزار نفر در صفحه فیس بوک معترضان به سیاست‌های اقتصادی دولت، از حضور خود در شب سال نو در شانزلیزه خبر داده اند. تدابیر امنیتی اتخاذ شده بسیار سختگیرانه است. از عصر امروز تردد با خودرو در خیابان شانزلیزه و مناطق اطراف آن که شامل برج ایفل هم می‌شود، ممنوع است.

 شهرداری پاریس در نظر دارد مانند سال گذشته مراسم آتش بازی را برپا کند. اما افراد برای دیدن این مراسم باید از موانعی بگذرند که مشخص شود آن‌ها معترض به سیاست اقتصادی نیستند.

لویس تارورس از اتحادیه پلیس ملی فرانسه گفت افراد بازرسی می‌شوند تا سلاحی به همراه نداشته باشند. این بدان معناست که افراد به محض آنکه رفتار مجرمانه‌ای از خود نشان دهند بازداشت خواهند شد. بیش از صد و چهل و هشت هزار تن از نیرو‌های پلیس فرانسه برای تامین امنیت در سراسر این کشور به کار گرفته شده اند که در مقایسه با سال گذشته با افزایش هشت هزار نفری همراه است تا هیچ آسیبی به مراسم جشن سال نو وارد نشود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار