روایت یک مسیر/

صنعت خودرو بعد از انقلاب رشد ۱۶ برابری را تجربه کرد

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی گفت: بعد از انقلاب اسلامی صنعت خودروسازی رشد ۱۶ برابری را تجربه کرده است.

انقلاب// صنعت خودرو بعد از انقلاب رشد ۱۶ برابری را تجربه کردمحمدرضا نجفی منش رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی در گفت وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از رشد ۱۶ برابری صنعت خودروسازی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد.

نجفی منش با بیان اینکه بعد از جنگ تحمیلی، شاهد بالاترین رشد صنعت خودروسازی بودیم که این رشد به ۲۵ درصد هم رسید، گفت: از ۱۰۰ هزار خودرویی که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تولید می شد، هم اکنون به ۱ میلیون و ۶۵۰ هزار خودرو دست پیدا کرده ایم.


بیشتر بخوانید: وعده اختصاص ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی به قطعه سازان محقق نشد/ خودرو نباید گران شود 


رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی با اشاره به اینکه از سال ۹۰ به دلیل تحریم‌ها شاهد روند کاهش تولید در این صنعت بوده ایم گفت: در مرحله دوم تحریم‌ها نزدیک به ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تولید وجود داشت که متاسفانه تا حدی هم تحریم‌های خارجی و هم موانع داخلی توانست بر این صنعت تاثیر گذارد.

نجفی منش یادآورشد: برای افق ۱۴۰۴ در این صنعت تولید سه میلیون دستگاه خودرو در نظر گرفته شده که از این میزان حدود ۲ میلیون مصرف داخلی و مابقی آن برای صاردات است البته متاسفانه به دلیل مشکلات به وجود آمده این امر تا کنون تحقق پیدا نکرده، اما پتانسیل و ظرفیت آن در کشور وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه مواد اولیه‌ای که در داخل تولد می‌شود با مشکل روبه روست افزود: فولاد، آلومینیوم، مس و مواد پتروشیمی نمونه‌ای از این صنایع هستند.

به گفته نجفی منش، صنعت خودروسازی بعد از انقلاب اسلامی توانست به دستاورد‌های مثبتی دست پیدا کند که امیدواریم این روند ادامه دار باشد.

انتهای پیام/

صنعت خودرو بعد از انقلاب به دستاوردهای مثبتی دست پیدا کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۵ ۲۲ بهمن ۱۳۹۷
باید خودروسازی را داد دست سپاه
آخرین اخبار