روایت یک مسیر/

خودکفایی در تولید گندم از مهمترین دستاورد‌های انقلاب در حوزه کشاورزی

مدیر کل صادرات وزارت جهادکشاورزی گفت: خوشبختانه بعد از انقلاب در بخش گندم خودکفا شدیم، در حالی که در گذشته واردکننده بودیم.

شاهرخ شجری مدیر کل صادرات وزارت جهادکشاورزی در گفت و گو با خبرنگار  صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره دستاوردهای انقلاب در بخش کشاورزی گفت: خوشبختانه طی این چهل سال در بخش گندم خودکفا شدیم، این درحالی است که درگذشته واردکننده بودیم.

وی با اشاره به اینکه طی چند سال گذشته صادرات آرد و گندم را هم داشتیم گفت: امسال هم این ظرفیت را داریم که صادرات آرد انجام دهیم.


بیشتر بخوانید: پیشرفت ۱۵ میلیون دلاری صنایع کشور در رینگ صادرات 


شجری با بیان اینکه دربخش کشاورزی پیشرفت‌های خوبی داشته ایم اظهار کرد: مهمترین عامل رشد بخش کشاورزی را می‌توان افزایش بهره وری تولید دانست.

مدیر کل صادرات وزارت جهادکشاورزی تصریح کرد: تولید بیش از ۶ برابر سیب زمینی جزء دستاورد‌های مهم بخش کشاورزی بوده و کشاورزان هم توانستند بخوبی از آن استفاده کنند.

شجری با اشاره به اینکه اصلاح بذر‌های پیشرفته با عملکرد بالا جزء دستاورد‌های انقلاب اسلامی بوده است افزود: در حوزه کشاورزی زراعی، باغبانی و دام هم موفقیت هایی داشتیم.

شجری با بیان اینکه در حوزه صادرات محصولات کشاورزی توفیقات خوبی را به دست آوردیم گفت: تراز بازرگانی بخش کشاورزی بهبود یافته است و  صادرکنندگان باید از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها نهایت استفاده را داشته باشند که این تراز پیش از آنچه که هست بهبود یابد.

انتهای پیام/

در حوزه صادرات محصولات کشاورزی توفیقات خوبی را به دست آوردیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار