ادعای مقام ارشد صهیونیست: فرصت ترور اسد را داشتیم، خودمان نخواستیم

روزنامه سعودی از یک مقام ارشد صهیونیست نقل کرد: «کابینه اسرائیل با آنکه فرصت ترور بشار اسد را داشت، اما به سرنگونی او رأی نداد».

ادعای مقام ارشد صهیونیستی: «فرصت ترور اسد را داشتیم، خودمان نخواستیم»به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری صهیونیستی جوییش نیوز سندیکا ادعا کرد اسرائیل مواضع ایران و حزب‌الله را در سوریه در طول هفت سال جنگ بارها و بارها هدف گرفته است، اما از هرگونه اقدام که می‌توانست حکومت بشار اسد را به طور جدی تضعیف کند، عمدا خودداری کرده است! درگیری طولانی در سوریه همراه با مذاکره مداوم تل‌آویو با دمشق برای رسیدن به توافق در سوریه بوده است!

جوییش نیوز سندیکا به گزارش روزنامه سعودی «الافا» اشاره کرده است که به نقل از یک مقام ارشد رژیم صهیونیستی یکشنبه (دیروز) در گزارشی نوشت مقامات ارشد این رژیم (غاصب) توصیه‌های ماموران اطلاعاتی نظامی خود را مبنی بر سرنگونی حکومت سوریه که با ترور بشار اسد، رئیس‌جمهور این کشور ممکن بود رد کردند، زیرا روبرو بودن با دشمنی شناخته شده را ترجیح می‌دادند.

در ادامه ادعاهای این گزارش آمده است ژنرال آویو کوچاوی ،رئیس اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی که قرار است در اواسط ژانویه به سمت رئیس کارکنان ارتش این رژیم برگزیده شود، از حامیان براندازی حکومت اسد به دلیل حمایت او از حزب‌الله لبنان بوده است.

الافا به نقل از یک مقام ارشد صهیونیستی نوشت کابینه امنیت دیپلماتیک «گفتگوهای بسیاری در مورد وضعیت سوریه داشت و در نهایت تصمیم گرفت که اسرائیل اجازه ندهد ایران حضور نظامی در سوریه داشته باشد! از آن زمان به بعد، اسرائیل تلاش‌های چشمگیری انجام داده است تا مانع  حضور ایران و حزب الله در سوریه شود و این در حالی بود که سعی می‌کرد کمترین آسیب به حکومت دمشق برسد»!

بنا به گزارش الافا، این مقام ارشد رژیم صهیونیستی حاضر به اظهار نظر در مورد تصمیم برخی از کشورهای عربی مانند بحرین و امارات متحده عربی مبنی بر بازگشایی سفارتخانه‌های خود در دمشق نشد و تنها گفت روابط میان کشورهای عربی و سوریه «خطر کمتری دارد».

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار