رکورد داران جام ملت‌های آسیا

در بین کشور‌هایی که تجربه حضور در شانزده دوره گذشته رقابت‌های جام ملت‌های آسیا را داشته‌اند، چهار کشور توانسته‌اند جام قهرمانی را بالای سر ببرند و سکو‌های برتر را به خود اختصاص دهد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، مهمترین رویداد فوتبالی بزرگ‌ترین قاره جهان از پانزدهم دی ماه در کشور امارات آغاز می‌شود و تیم ملی کشورمان در نخستین دیدار خود در این مسابقات روز هفدهم دی ماه از ساعت ۱۹:۳۰ به مصاف تیم یمن می‌رود.

تیم ملی ایران یکی از مدعیان جدی قهرمانی در این رقابت‌ها به حساب می‌آید. از دیگر مدعیان قهرمانی می‌توان به ژاپن، کره جنوبی، عربستان، استرالیا، امارات و حتی قطر اشاره کرد.

در حالی هفدهمین دوره این رقابت‌ها را پیش رو داریم که ژاپن با ۴ قهرمانی دارای بیشترین تعداد قهرمانی در ادوار گذشته است. چشم بادامی‌ها در حالی ۴ بار جام قهرمانی را در این مسابقات بالای سر برده‌اند که تنها ۴ بار به فینال رسیده اند و آمار ۱۰۰ درصد پیروزی در فینال را به نام خود ثبت کرده‌اند.
 
رکورد داران جام ملت‌های آسیا
تیم ملی کشورمان هم که با ۳ قهرمانی از پر افتخار‌ترین تیم‌ها در این مسابقات است، مثل ژاپنی‌ها آمار ۱۰۰درصد پیروزی در فینال را برای خود ثبت کرده است.

عربستان مثل ژاپن ۴ بار حضور در فینال را تجربه کرده که در یک فینال شکست خورده و به عنوان نایب قهرمانی رسیده و ۳ قهرمانی هم در کارنامه اش دارد.

کره جنوبی و عربستان با ۶ بار تجربه کردن فینال، رکورددار بیشترین حضور در فینال جام ملت‌ها هستند. پس از این دو تیم، ژاپن با ۴ فینال در رده بعدی قرار دارد. ایران و رژیم اشغالگر قدس با ۳ فینال و کویت به همراه چین با ۲ فینال در رده بعدی قرار می‌گیرند.

چین با ۲ بار حضور در فینال و ۲ نایب قهرمانی آمار ۱۰۰ درصد شکست در دیدار‌های نهایی را دارد و عراق هم از تنها حضورش در دیدار‌های نهایی یک قهرمانی به دست آورده است.

کره جنوبی با ۱۰ بار حضور در نیمه نهایی از این نظر هم رکورددار است. کره‌ای‌ها ۴ بار به دیدار‌های نیمه نهایی مسابقات رسیده‌اند که در هر ۴ بار پیروز شده و به مقام سوم این مسابقات دست یافته‌اند.

بیشترین تعداد نایب قهرمانی به کره جنوبی با ۴ نایب قهرمانی تعلق می‌گیرد و عربستان سعودی با ۳ نایب قهرمانی بعد از کره در رده بعدی قرار دارد.

تیم‌های ملی ایران و کره جنوبی با ۴ عنوان سومی در این مسابقات از این نظر جلوتر از دیگر تیم‌ها هستند. تیم ملی کشورمان ۵ بار به دیدار رده بندی این مسابقات رسیده که ۴ بار در سال‌های ۱۹۸۰، ۱۹۸۸، ۱۹۹۶ و ۲۰۰۰ پیروز شده و یکبار در سال ۱۹۸۴ شکست خورده و به رده چهارم رسیده است.

جدول رده بندی تیم‌های آسیایی در ۱۶ دوره گذشته جام ملت‌های آسیا به شرح زیر است.

تعداد قهرمانی:
 
۱- ژاپن ۴ قهرمانی
 
۲- ایران و عربستان ۳ قهرمانی
 
۳- کره جنوبی ۲ قهرمانی
 
۴- کویت، استرالیا، عراق و رژیم اشغالگر قدس ۱ قهرمانی

تعداد نایب قهرمانی:
 
۱- کره جنوبی ۴
 
۲- عربستان ۳
 
۳- چین و رژیم اشغالگر قدس ۲

۴- کویت، استرالیا، هند، میانمار، امارات عربی متحده

تعداد مقام سومی:
 
۱- ایران و کره جنوبی
 
۲- چین ۲

۳- کویت، رژیم اشغالگر قدس، امارات، هنگ کنگ، تایوان و تایلند ۱

حضور در مرحله نیمه نهایی:
 
۱- کره جنوبی ۱۰

۲- ایران ۸
 
۳- عربستان سعودی و چین ۶

۴- ژاپن ۵

۵- کویت و رژیم اشغالگر قدس ۴

۶- امارات ۳

۷- استرالیا، عراق، ویتنام، هنگ کنگ و تایوان ۲

۸- هند، میانمار، تایلند، کامبوج، کره شمالی، بحرن و ازبکستان ۱
 
منبع : مهر 
 
انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.