در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

بلاتکلیفی کارگردان تئاتر از وضعیت نامشخص زمان اجرای نمایش «بازیافتی ها»

رضا حیدری کارگردان نمایش«بازیافتی ها» گفت:متاسفانه تئاتر شهرزاد تعطیل شده و تا به این لحظه مشکل سالن حل نشده است.

رضا حیدری طراح ، نویسنده و کارگردان نمایش«بازیافتی ها»  در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: در سال ۱۳۸۲ داستان کوتاهی  به اسم «خاطرات لامپ از دست رفته» نوشتم که این داستان از زبان اشیا روایت می‌شد البته نمایش نامه همان داستان را هم نوشتم، اما نمایش آن هیچ وقت اجرا نشد.

وی با بیان اینکه مدتی بعد دوباره سراغ آن نمایش نامه رفتم و این بار کاراکتر‌های آن را عوض کردم،گفت: نمایش نامه دو کاراکتر شیشه،فنر و لامپ داشت، ولی درحال حاضر نمایش نامه ۵ کاراکتر دارد که ۴ تا از کاراکتر‌ها اشیاء و دیگری مخترع است که اشیاء بازیچه دست او هستند.

حیدری ادامه داد: ما در جهانی زندگی می‌کنیم که همه چیز در حال تبدیل است و بسیاری از آدم‌ها و اشیا به دنبال تغییر هستند.

کارگردان نمایش «بازیافتی ها»  ادامه داد:همانطور که خیلی از انسان‌ها آرزو‌هایی دارند، اشیاء نیز آرزو‌هایی دارند. بحث من در این نمایش تغییر است و اینکه هرکسی از جایگاه کنونی خویش راضی نیست؛ «من کی ام و اینجا کجاست» دیالوگی است که در نمایش بکار برده می‌شود.

حیدری درخصوص انتخاب بازیگران نمایش و اهمیت فیزیک ظاهری آن‌ها گفت: کاراکتر‌هایی که انتخاب کردم نزدیک به کاراکتر‌های نمایش نامه بوده است، برای نمونه کاراکتر نقش سیگار را علی پویا قاسمی به دلیل فرم و انعطاف بدنی و فیزیک ظاهری بازی کرد.

این کارگردان ادامه داد: تمرین ما ۲۳ جلسه کامل زمان برد و حدود دو جلسه هم تمرین برای ژنرال داشتیم.

وی در خصوص مشکلات در حوزه تبلیغات تئاتر بیان کرد: متاسفانه تئاتر شهرزاد تعطیل شده و تا به این لحظه مشکل سالن حل نشده است. من از مسئولان گلایه دارم به این دلیل که من به هر شخصی مراجعه کردم تا تکلیف خود و عوامل را روشن کنم، جواب درستی به من ندادند و این بلاتکلیفی بسیار بد است.

حیدری ادامه داد: بازیگر زمان خود را هنگام بستن قرارداد تنظیم می‌کند تا به پروژه‌های دیگر خود نیز برسد، درحال حاضر ۵ روزی است که اجرای ما تعطیل شده و هنوز زمان اجرا برای ما مشخص نکرده اند که این موضوع برنامه ریزی ها را بر هم می زند.

وی با بیان اینکه این اتفاقات، اتفاقات خوبی نیست و ما دو هفته عقب افتاده ایم، گفت: مسئولان شهرزاد می‌گویند مشکلی وجود ندارد و به من گفتند از یکشنبه سایت برای خرید بلیت و تماشاخانه از سه شنبه باز می‌شود، اما خبری نیست.

کارگردان نمایش «بازیافتی ها» گفت: در مصاحبه‌ای خواندم که بودجه‌ای به مبلغ ۷۰ میلیارد برای تئاتر مصوب شده، اما تا به حال فقط ۵ میلیارد آن پرداخت شده است، صحبت من با مسئولینی است که تئاتر را رها و فقط بیانیه می‌دهند؛ چرا فردی بعد از ۲۵ سال کار در تئاتر باید به دنبال سالن در تماشاخانه‌های دولتی باشد و آخر هم بگویند جایی نداریم. باید در نوبت باشید که این نوبت به معنای چندین سال است. ولی برخی دوستان که تازه وارد تئاتر هستند و آشنا دارند در بهترین سالن‌های تئاتر می‌توانند اجرا کنند؟

خلاصه نمایش:

مهمانانی به یک مهمانی در ناکجا آباد دعوت شده اند، نه مهمان و نه میزبان می‌دانند اینجا کجاست. میخی زنگ زده، سرنگی شکسته شده، سیگاری کشیده شده، آدامسی جویده شده، و یکی که گوشه‌ کناره ای را نظاره می‌کند.

نادر فلاح، امیرکربلایی زاده، الهام شعبانی، مهدی برومند، علی پویا قاسمی بازیگران نمایش «بازیافتی ها»  هستند.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: تئاتر ، کارگردان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار