جمالی در جمع خبرنگاران:

درازهی قطعا در نحوه گفت‌وگو با مامور گمرک دچار خطا شده/ کسر حقوق برای نماینده سراوان اعمال نشده است

سخنگوی هیئت نظارت بر نمایندگان گفت: هیأت نظارت به درازهی تذکر کتبی داده و موضوع کسر حقوق برای او اعمال نشده است.

درازهی قطعا در نحوه گفت‌وگو با مامور گمرک دچار خطا شده/ کسر حقوق برای نماینده سراوان اعمال نشده استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدجواد جمالی سخنگوی هیأت نظارت بر نمایندگان در حاشیه صحن علنی امروز (سه‌شنبه ۱۱ دی ماه) با حضور در جمع خبرنگاران درباره رأی نهایی این هیأت پیرامون دورازهی نماینده سراوان، گفت: بعد از اتفاقاتی که در گمرک کشور درباره نماینده سراوان به وجود آمد، هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان حدود سه جلسه این موضوع را با حضور مسئولان مربوطه از دولت و گمرک مورد بررسی قرار داد.

بیشتر بخوانید: جمالی: اظهارات نادرست نماینده سراوان در گمرک حاصل عصبانیت و عدم کنترل گفتار بود/ مجلس به ماجرای مدرک درازهی وارد شده است

جمالی افزود: درازهی پیش از این برای حضور در گمرک وقت قبلی گرفته بود، اما ساعت آن ممکن است، قطعی نشده باشد که در نهایت هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان تصمیماتی درباره این پرونده اتخاذ کرد، انتظار داریم دستگاه‌های اجرایی کشور شأن نمایندگان را حفظ کند و حتی اگر وقت ملاقات را از قبل هم هماهنگ نکرده باشند هم آن نماینده را به سوی مسئولان دفتر یا وزیر یا هر شخص مسئول دیگری که در آن دستگاه حضور دارد، هدایت کنند تا اینگونه برخورد‌ها صورت نگیرد.

وی تصریح کرد: قطعا درازهی در نحوه گفت‌وگوی خود با مأمور گمرک دچار خطا شده و عبارات نادرستی را به کار برده است که البته وی در جلسه غیرعلنی و غیررسمی مجلس عذرخواهی کرده است، اما بعضا در برخی رسانه‌ها این مسائل به صورت تقطیع شده بیان شد که انتظار می‌رود، موضوع در سطح خود مورد بررسی قرار گیرد.

سخنگوی هیأت نظارت بر نمایندگان اظهار کرد: پزشکیان نائب رئیس اول مجلس جلسات بسیاری را با طرف‌های مختلف ترتیب داد که اعلام شد قصد و غرض عمدی در گمرک در برخورد با درازهی وجود نداشته و اشکال این بود که با وجود معرفی نماینده متأسفانه آن فرد که در ورودی گمرک ایستاده این مسئله را با مسئول دفتر رئیس گمرک هماهنگ نمی‌کند.

جمالی با اشاره به فیلم جلسه غیرعلنی هم در فضای مجازی تاکید کرد: فیلمبرداری از جلسه غیر رسمی توسط احدی از نمایندگان با هر انگیزه‌ای خلاف بوده و در این مورد تذکر قانونی براساس ماده ۶ هیأت نظارت به آن فرد (علیم یارمحمدی نماینده زاهدان) داده شده است، برخی مطالبی هم که علیه درازهی اخیرا در رسانه‌ها اعلام شده با یک نوع بد اخلاقی سیاسی است؛ انتظار داریم در شرایط ویژه کنونی کشور حتما باید بدانیم که تخریب‌ها کمکی به کشور و وحدت عمومی نمی‌کند.

وی افزود: هیأت نظارت مجلس اعلام کرده که ما با اینگونه مسائل برخورد می‌کنیم و تفاوتی نمی‌کند که اینگونه اقدامات از سوی کدام جناح سیاسی، کمیسیون و فراکسیون باشد و رفتار‌های هیجانی چه در مجلس یا در جامعه را مخل رسیدگی عادلانه می‌دانیم و امیدوریم این مسائل از طریق قانون پیگیری شود، زیرا دستاویز قرار دادن اینگونه مسائل برای تخریب مجلس با هر انگیزه‌ای همان چیزی است که دشمنان ملت طراحی کرده‌اند.

سخنگوی هیأت نظارت بر نمایندگان در رابطه با حکم داده شده درباره درازهی هم گفت: هیئت نظارت بر نمایندگان مطابق قانون مصوب مجلس نهم حکم خود را ارائه کرده است، لذا یکسری محدودیت‌ها برای ارائه حکم توسط هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان وجود دارد. ما می‌توانیم تذکر شفاهی، تذکر شفاهی با درج در پرونده، اخذ تعهد کتبی، اعلام چند تخلف نماینده در جلسه غیرعلنی یا علنی به نمایندگان بدهیم و اگر کسی نسبت به حکم هیأت نظارت به درازهی انتقادی دارد باید بداند که این احکام را خود قانون برای ما مشخص کرده است.

جمالی بیان کرد: هیأت نظارت براساس ماده ۶ آیین‌نامه داخلی تذکر کتبی را به درازهی داده و موضوع کسر حقوق اگرچه در آیین‌نامه وجود دارد، اما برای نماینده سراوان اعمال نشده است، زیرا موضوع کسر حقوق تناسبی با اقدام دورازهی ندارد، هر کسی هم چه شخصیت حقیقی یا حقوقی بر اساس قانون از طرق مختلف از یک نماینده شکایت کند ما حتما به آن رسیدگی خواهیم کرد.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۴ ۱۱ دی ۱۳۹۷
اینجوری خوب نیست . زن و بجه اش اذیت میشن . خودشو بیارید وسط خیابان انقلاب یا ... کار زیست محیطی اجباری رایگان انجام بده .
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۵:۱۴ ۱۱ دی ۱۳۹۷
منظورش همان بی ادب هست
آخرین اخبار