تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) عنوان کرد؛

مسجد، منزل و مدرسه سه مرکز مهم تربیتی در جوامع اسلامی هستند

آیت‌الله سعیدی گفت: همه مردان، بانوان و جوانان باید از نظر تربیتی و فرهنگی در این سه نقطه نقش آفرینی کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی در دیدار حجت‌الاسلام رضا عزت زمانی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم و تعدادی از مدیران این اداره کل، مشارکت حضرت ابراهیم، حضرت هاجر و حضرت اسماعیل علیهم السلام در ساخت خانه خدا را الگویی برای مشارکت دادن مردان، بانوان و جوانان در امور فرهنگی و تربیتی دانست.

وی با اشاره به طراحی سه نقطه حساس و مهم در ساخت خانه خدا، افزود: حضرت هاجر (س) کار اصلی‌اش را در صفا، مروه و کعبه آغاز کرد و با حرکت جهادی، مادرانه و تربیتی، فرزندش را در این محل حفظ کرده و خداوند اجر و پاداش فراوانی به آن بزرگواران عنایت فرمود.

امام جمعه قم مسجد، منزل و مدرسه را سه مرکز مهم تربیتی در جوامع اسلامی دانست و تأکید کرد که همه مردان، بانوان و جوانان باید از نظر تربیتی و فرهنگی در این سه نقطه نقش آفرینی کنند.

آیت‌الله سعیدی گفت: مساجد باید محور فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی باشند و ائمه جماعات نیز باید از مشارکت اهالی محله‌ها در برنامه‌های مساجد همان محله‌ها استفاده کنند.

وی بر لزوم همکاری طلاب جوان با ائمه جماعات مساجد تأکید کرد و افزود: بهتر است برنامه‌های فرهنگی و تربیتی با اولویت مساجدی که در محله‌های آسیب‌خیز و حاشیه‌ای شهر وجود دارند اجرا شود.

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام رضا عزت زمانی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم به بیان رویکرد‌های دوره جدید مدیریت سازمان تبلیغات اسلامی پرداخت.

انتهای پیام/الف

طرح‌های فرهنگی و تربیتی بر محور مسجد، منزل و مدرسه اجرا شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار