گزارش/

پرونده مسکن مهر در شهر‌هایی با جمعیت ۲۵ هزار نفر بسته می شود/ سازمان ملی زمین و مسکن به میدان آمد

مسئولیت ساخت و تکمیل مسکن‌ مهر در شهر‌هایی با جمعیتی بالغ بر ۲۵ هزار نفر بر عهده سازمان ملی زمین و مسکن قرار گرفت.

بسته شدن پرونده مسکن مهر در شهرهای بالای 25 هزار نفر با بودجه سازمان ملی زمین و مسکنبه گزارش  خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، این روزها وضعیت بازار مسکن به گونه ای است که باید تولید در حوزه مسکن تقویت شود  از سوی دیگر سرمایه گذاری در این بخش باید از سوی بخش خصوصی تقویت شود به همین منظور  افزایش بودجه در حوزه مسکن به ویژه مسکن مهر از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.

علی نبیان معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت و گو با خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه تأکید رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی بر اتمام تمامی واحد‌های مسکن مهر است، گفت: ساخت تمامی واحد‌های مسکن مهر در شهر‌هایی با جمعیتی بالغ بر ۲۵ هزار نفر بر عهده سازمان ملی زمین و مسکن است و امیدواریم با تخصیص بودجه لازم  این واحد‌ها هرچه سریع‌تر به اتمام برسد.

وی ادامه داد: ساخت واحد‌های مسکن مهر از طریق منابع داخلی سازمان ملی زمین و مسکن و تخصیص منابع مالی دولتی انجام می‌شود و امیدواریم با یک همت والا از سوی تمامی دستگاه‌ها هرچه سریع‌تر پرونده عظیم مسکن مهر بسته بود.


بیشتر بخوانیم:انعقاد قرارداد ۱۰۰۰ میلیارد تومانی برای تکمیل واحد‌های مسکن مهر پردیس


براساس این گزارش، در تبصره ۸ لایحه بودجه سال ۹۸ کشور به دولت اجازه داده شده است تا برای عملیات آماده‌سازی، محوطه سازی، تامین خدمات روبنایی و زیربنایی و تکمیل واحد‌های مسکن مهر، طرح‌های بازآفرینی شهری، احیای بافت‌های فرسوده و احداث واحد‌های مسکن اجتماعی و حمایتی، اقدامات زیر را به عمل آورد:

۱- بدهی بانک مسکن به بانک مرکزی بابت اصل و سود خطوط اعتباری طرح مسکن مهر تا سقف ۵۰ هزار میلیارد تومان به حساب بدهی دولت به بانک مرکزی منتقل و مبلغ مذکور به عنوان افزایش سرمایه دولت در بانک مسکن منظور می‌شود؛ بدهی دولت به بانک مرکزی مشمول قانون برنامه ششم توسعه نمی‌شود. بانک مسکن متعهد به اعطای تسهیلات برای موارد فوق الذکر است.

۲- وزارت راه و شهرسازی از طریق شرکت مادر تخصصی عمران شهر‌های جدید و سازمان ملی زمین و مسکن  مجاز است تا سقف ۱۵ هزار میلیارد ریال از محل منابع داخلی و یا تهاتر اراضی و املاک متعلق به شرکت‌های فوق الذکر، به قیمت کارشناسی صرف اجرای طرح‌های فوق کند.

۳- در صورت درخواست مالکان اعیانی واحد‌های مسکن مهر، شرکت مادر تخصصی عمران شهر‌های جدید و سازمان ملی زمین و مسکن مجاز به واگذاری قطعی زمین‌های اجاره‌ای ۹۹ ساله هستند؛ منابع حاصل پس از واریز به حساب این شرکت‌ها نزد خزانه‌داری کل کشور صرف اجرای طرح‌های فوق خواهد شد.

۴- وزارت راه و شهرسازی مجاز است زمین‌های متعلق به شرکت مادر تخصصی عمران شهر‌های جدید و سازمان ملی زمین و مسکن را تا سقف ۳۰ هزار میلیارد ریال طی قرارداد‌هایی با بانک‌های عامل و صندوق‌های تامین مالی در رهن آنان قرار داده و متناسب با آن تسهیلات لازم برای اجرای طرح‌های جامع، تفضیلی و آماده سازی مصوب را اخذ و صرف تکمیل این طرح‌ها کند. از محل فروش عرصه و اعیان طرح‌های تکمیل شده با رعایت قوانین و مقررات گردش خزانه، با بانک‌های عامل تسویه و باقیمانده را به اجرای طرح‌های صدرالذکر این بند اختصاص دهد.

انتهای پیام/

تخصیص بودجه لازم برای رونق بازار  مسکن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار