وزیر صنعت:

ثبت سفارش کالا‌ها به استان‌ها تفویض شده است/ محدودیتی در زمینه صادرات کالا نداریم

رحمانی گفت: از هفته گذشته ثبت سفارش کالا‌ها به استان‌ها تفویض شده و رضایت تجار را نیز در پی داشته است.

ثبت سفارش کالا‌ها به استان‌ها تفویض شده است/محدودیتی در زمینه صادرات کالا از کشور نداریمبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اهمیت تولید در اقتصاد کشور اظهار کرد: اولویت اول حفظ وضع موجود تولید است و بر اساس بیانات رهبر معظم انقلاب، این کار جهاد است و این فعالیت نیاز به ابلاغیه و بخشنامه ندارد و وظیفه و اولویت اول همه مسئولان است که در راستای اجرای این اولویت تصمیمات جدی بگیرند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه دولت برای حمایت از بخش تولید تصمیماتی گرفته و واردات قطعات اولیه تولید بدون ثبت سفارش انجام می‌شود، افزود: پاکستان سالانه ۶۰ میلیارد دلار واردات دارد که سهم ایران از این بازار حدود یک میلیارد دلار است و در این زمینه باید برنامه ریزی‌های لازم انجام شود.


بیشتر بخوانید: ایجاد بستر مناسب برای بانک‌ها با سامانـه بهین‌یـاب


وی ادامه داد: هیچ محدودیتی در زمینه صادرات کالا از کشور نداریم و فقط یک ملاحظه داریم و آن هم صادرات و خروج مواد غذایی و کالا‌های اساسی است که ارز دولتی دریافت می‌کنند.

رحمانی به موضوع ثبت سفارش اشاره کرد و گفت: از هفته گذشته ثبت سفارش کالا‌ها به استان‌ها تفویض شده و رضایت تجار را نیز در پی داشته و موضوع مبادلات تجاری را روان ساخته است و در صدد این هستیم که هر اختیاری که قابل تفویض باشد را با هدف تسریع در انجام امور به استان‌ها واگذار کنیم.

توسعه بخش معدن اولویت استان سیستان و بلوچستان است

وی با اشاره به پتانسیل معادن سیستان بیان کرد: توسعه بخش معدن در استان سیستان و بلوچستان جزو اولویت‌های ماست و فعالیت‌های اکتشافی بسیار خوبی نیز توسط شرکت‌های دولتی به ویژه در زمینه مس در حال انجام است و اگر محقق شود بدنبال ایجاد صنایع پایین دستی در زمینه مس نیز هستیم.

رحمانی در پایان گفت: امسال چند ماموریت در سطح وزارت در زمینه نوسازی صنایع، صنوف تولیدی، تامین نقدینگی و صادرات تعریف شده و در این زمینه هم اولویت استان باید مشخص شود.

انتهای پیام/

اولویت اول صنعت  حفظ وضع موجود تولید است

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار