حداد عادل گفت: سیاسی شدن، سم مهلک فعالیت‌های شورای تحول و ارتقای علوم انسانی است و باید همه سعی کنیم این فعالیت‌ها به هیاهو‌های سیاسی آلوده نشود.

سیاسی شدن، سم مهلک فعالیت‌ شورای تحول و ارتقای علوم انسانی استبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامعلی حداد عادل رئیس شورای تخصصی تحول و ارتقای علوم انسانی و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه شورای تخصصی تحول و ارتقای علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن تاکید بر هماهنگی میان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی بیان کرد: انتخاب اعضای کارگروه‌های تخصصی باید چنان باشد که به روند برنامه‌ریزی تحولی علوم انسانی لطمه‌ای وارد نکند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: شورای تحول در تمامی مراحل بر صحت و اتقان تأکید دارد تا مبادا کاری سست و بی‌پایه به نام اسلام تمام شود.

رئیس شورای تخصصی تحول و ارتقای علوم انسانی گفت: چه در مرحله تدوین سرفصل‌های درسی و برنامه‌های آموزشی و چه در مرحله تألیف متون درسی و سایر مراحل کار با جدیت و دقت علمی انجام می‌شود.

حداد عادل ادامه داد: سیاسی شدن، سم مهلک فعالیت‌های شورای تحول و ارتقای علوم انسانی است و باید همه سعی کنیم این فعالیت‌ها به هیاهو‌های سیاسی آلوده نشود.

پس از سخنان حداد عادل، شریعتی نیاسر، معاون آموزشی وزیر علوم، گفت: تمام سعی ما بر حفظ دستاورد‌های قابل توجه شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی است.

وی افزود: برای استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های کشور راه‌حل انتخابات در نظر گرفته شده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران ادامه داد: روندی که برای انتخابات کارگروه‌های تخصصی در نظر گرفته‌شده قابل بازنگری و اصلاح است و ما به‌طور قطع می‌توانیم به راهکار‌هایی مثبت برسیم.

بررسی سند تحول علوم انسانی

 در ادامه این جلسه بحث درباره سند تحول علوم انسانی ادامه یافت و حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظمینی، دبیر شورای تخصصی حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی توضیحاتی در این زمینه ارائه کرد.

در گزارش ارائه شده با اشاره به در نظر گرفتن کلیه پیشنهاد‌ها و نظرات ارائه شده در نظر گرفتن اصول نگارش اسناد راهبردی، توجه به موضوع آزاداندیشی، معطوف شدن سند به اصل علوم انسانی و کاربردی بودن آن نیز مورد تأکید قرار گرفت.

حداد عادل نیز طی سخنانی گفت: اسناد راهبردی مجموعه‌ای است که لوازم رسیدن به هدف را در دسترس قرار می‌دهد.

وی افزود: تدوین اسناد راهبری جلوی «آزمون خطا» و «اتلاف منابع» را می‌گیرد و باید این ۲ موضوع در سند تحول علوم انسانی نیز مشاهده شود. به جای عنوان سند تحول علوم انسانی نام این سند "بخش علوم انسانی نقشه جامع علمی کشور" خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار