در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان تشریح شد؛

آخرین وضعیت راه‌اندازی سامانه ارز دیجیتال ملی در کشور از زبان آذری جهرمی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به تشریح آخرین وضعیت برای راه اندازی سامانه ارز دیجیتال ملی در کشور پرداخت.

باید ببینیم ارز دیجیتال در کشور ما به چه معناستمحمد جواد آذری جهرمی،  وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص آخرین وضعیت راه‌اندازی سامانه ارز دیجیتال ملی در کشور گفت: اولا برای عنوان یا عبارتی که برای ارز دیجتیال ملی  به کار می‌بریم، باید دقت بیشتری کنیم و بدانیم به طور اساسی  ارز دیجیتال به چه معنا است.
 
وی با طرح پرسشی درباره تعریف ارز دیجیتال خاطرنشان کرد: باید این مسئله را تعریف کنیم که ارز دیجیتال به معنای پول رایج کشور است یا اینکه می‌خواهیم از ارز دیجیتال برای فعال کردن سیستم تبادلات بین بانکی استفاده کنیم.
 
آذری جهرمی افزود: به لحاظ فنی برای رمز نگاری ارز دیجیتال مبتنی بر  تکنولوژی بلاک چین و اینکه این ارز مورد استفاده قرار گیرد، مدل‌های نمونه آن ساخته شده و در اختیار بانک مرکزی است که می تواند در این رابطه تصمیم بگیرد.
 
وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه  بانک مرکزی سیاست‌گذار رسمی در حوزه پولی و مالی کشور است، تصریح کرد: اکنون می‌توان از بلاک چین به عنوان پیام‌رسان‌های بین بانکی استفاده کرد.
 
وی با بیان اینکه این دانش امروز در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: دانشجوهای دانشگاه‌های تهران از جمله صنعتی شریف در بسیاری از کسب و کارها سیستم پیام‌رسان بین بانکی بر مبنای بلاک‌چین را توسعه دادند که آن هم در حال حاضر در اختیار بانک مرکزی است و طبیعتا باید در این زمینه تصمیم گیری شود، بنابراین این ظرفیت در کشور وجود دارد اما سیاستگذاری‌های درباره این موضوع توسط بانک مرکزی انجام می‌شود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار