صدراعظم نوری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

۵ هزار دکل مخابراتی غیرمجاز در تهران فعالیت می‌کنند/ آثار بد تلفن‌ همراه در نقاطی که آنتن نمی‌دهد، بیشتر است

عضو شورای شهر تهران گفت: آثار بد موبایل در نقاطی که آنتن نمی‌دهد، بیشتر است.

۵ هزار دکل مخابراتی غیرمجاز در تهران فعالیت می‌کنند/ آثار بد تلفن‌ همراه در نقاطی که آنتن نمی‌دهد، بیشتر استزهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه تاکنون ۵ هزار دکل مخابراتی در تهران بدون مجوز بودند که همگی در حال بررسی هستند، اظهار کرد: تعدادی از دکل‌هایی که شرایط لازم را دارند، مجوز می‌گیرند و آن‌هایی هم که نتوانند خود را استانداردسازی کنند، جمع‌آوری خواهند شد، البته بخشی از آن‌ها هم تاکنون جمع‌آوری شده است.

وی با بیان اینکه دکل‌های مخابراتی نصب شده در تهران لزوما برای سلامتی افراد مضر نیستند، افزود: در نقاطی که تلفن‌های همراه آنتن نمی‌دهند، آثار بد گوشی‌های موبایل خیلی بیشتر از نقاطی است که آنتن دهی وجود دارد، زیرا در این نقاط آنتن دهی به واسطه دکل مخابراتی صورت می‌گیرد. اما در جایی که دکل مخابراتی نیست، تلفن همراه فعالیت بیشتر می‌کند، لذا آسیب رسانی آن بیشتر خواهد بود.

صدراعظم نوری با تأکید بر اینکه باید از نقاطی که به وسیله دکل‌ها ارتباط برقرار می‌کنند، استقبال شود، بیان کرد: شهروندان باید مطمئن شوند که در شرکت ارتباطات شهر وضعیت دکل‌ها توسط کارشناسان و افراد ذی صلاح بررسی و با موارد غیراستاندارد برخورد می‌شود.


بیشتر بخوانید: عوارض دکل های مخابراتی باید تعیین تکلیف شود


رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران با بیان اینکه دکل‌های مخابراتی و آنتن‌های بی تی اف یکی از نیاز‌های شهر‌های بزرگ هستند، تصریح کرد: از آنجایی که بسیاری از مردم برای ارتباطات خود از تلفن همراه استفاده می‌کنند، لذا باید برای اپراتور‌هایی که در سطح شهر‌های بزرگ مثل تهران فعالیت می‌کنند تسهیلات و ساز و کار‌های مناسبی هم فراهم شود تا بتوانند آنتن دهی کنند و شهروندان از خدمات آن‌ها استفاده کنند.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران دارای شرکتی به نام شرکت ارتباطات مشترک شهر است، تصریح کرد: تمامی درخواست‌ها برای احداث یک آنتن یا دکل به این شرکت داده می‌شود و این شرکت با حضور نمایندگان دستگاه‌های ذ‌ی‌ربط مانند حفاظت محیط زیست و سازمان انرژی اتمی درخواست‌ها را بررسی می‌کند و آن دسته از درخواست‌هایی که ضوابط را رعایت کرده باشند، تأیید شده و به آن‌هایی که استاندارد‌های لازم را نداشته باشند، مجوز داده نمی‌شود.


بیشتر بخوانید: کمبود دکل‌های مخابراتی آسیب‌های موبایل در سلامتی را افزایش می‌دهد/ موبایل قاتل اصلی سلامتی شهروندان


صدراعظم نوری در پایان گفت: امروزه به خاطر رشد تکنولوژی و به روز شدن سیستم‌ها، شاهد شرایطی هستیم که می‌توان چند آ‌نتن را تجمیع کرد تا چند اپراتور از یک دکل استفاده کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.