آیت‌الله نوری همدانی:

مردم در سفره خود رونق اقتصادی نمی‌بینند و از گرانی رنج می‌برند

مرجع تقلید شیعیان گفت: مردم به آمار و ارقام توجهی ندارند، مردم با نانی که خورده و خوراک و پوشاک سروکار دارند، و باید مردم در سفر خودشان ببینند که امروز با دیروز تفاوت داشته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، آیت‌الله حسین نوری همدانی عصر امروز در دیدار فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد و دارایی که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، انجام کار مدیریت در امور اقتصادی را دارای اهمیت بالایی دانست و اظهار داشت: امور فرهنگی و سیاسی مسائل خود را زود بروز نمی‌کند، اما امور اقتصادی آثار خود را زودتر نشان می‌دهد.

وی افزود: مردم به آمار و ارقام توجهی ندارند، مردم با نانی که خورده و خوراک و پوشاک سروکار دارند، و باید مردم در سفر خودشان ببینند که امروز با دیروز تفاوت داشته است، اما مردم در سفره خود رونق اقتصادی را ندیده بلکه با گرانی‌های روزافزون مواجه هستند.

مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر ثبات قیمت کالا‌های مختلف ابراز کرد: در کل مملکت باید ثبات قیمت داشته و باید بر بالا نرفتن قیمت‌ها نظارت داشته باشیم، مردم از گرانی رنج می‌برند، و در مملکت ما ثبات قیمت وجود ندارد، شما مسئولان که در یک نظام مکتبی و انقلابی خدمت می‌کنید و به هرشکلی که زحمت می‌کشید دارای اجر و پاداش هستید، اما باید اشراف و نظارت بر قیمت کالا‌ها وجود داشته باشد.

وی نظارت را منحصر به قیمت کالا‌ها ندانست و افزود: حتی دو مغازه مجاور هم قیمت‌های یکسانی در فروش کالا‌ها ندارند، و کالا‌ها به قیمت‌های متفاوتی فروخته می‌شوند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) گفت: بنابراین روایت برقراری امنیت، عدالت و فراوانی نعمت سه اموری هستند که باید حاکمان و مسئولان باید مدنظر قرار دهند.


بیشتر بخوانید: رشد قیمت‌ها به ۶.۲ دهم درصد رسید


آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به نامه ۵۳ امیرالمؤمنین (ع) در نهج‌البلاغه به مالک اشتر ابراز کرد: این نامه منشوری برای اداره مملکت بوده و در سازمان ملل به عنوان منشوری برای حکومت‌داری بایگانی‌شده است، در این نامه آمده نباید تفاوتی بین کسی که همسایه تو بوده با کسی که در دورترین نقاط کشور هست باشد.

وی مشکل‌ترین موضوع در مسئله زندگی را فقر دانست و تأکید کرد: مسئولان باید سعی کنند که فقر را از بین ببرند و گرانی برای مردم فرقی نکرده است.

مرجع تقلید شیعیان در پایان حرام بودن دریافت دیرکرد از طرف بانک‌ها را مورد تأکید قرار داد.

انتهای پیام/پ

وضعیت معیشتی مردم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.