تحصیل یک هزار دانشجو معلم در چهارمحال و بختیاری

در سال تحصیلی جاری، یک هزار دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان استان چهارمحال و بختیاری مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، تیمور نظری‎فرد رئیس دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری، از تحصیل یک هزار دانشجو معلم طی سال تحصیلی جاری در سه مرکز این دانشگاه در استان خبر داد.

وی گفت: این تعداد دانشجو معلم در سه مرکز شامل دو پردیس بحرالعلوم برادران و شهید باهنر خواهران در شهرکرد و مرکز آموزش عالی شهید رجایی برادران در فرخشهر مشغول به تحصیل هستند.

نظری‌فرد افزود: این دانشجو معلمان در مقاطع تحصیلی کارشناسی پیوسته و ناپیوسته و کارشناسی ارشد در رشته‌های آموزش ابتدایی، کارشناسی زبان و ادبیات فارسی، و مهارت آموزی ماده ۲۸ در رشته‌های هنر، علوم تجربی و آموزش ابتدایی تحصیل می‌کنند.

وی با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اضافه کرد: از تأسیس و آغاز فعالیت اولین دانشسرای عشایری از سال ۱۳۳۶ در چهارمحال و بختیاری تا شهریورماه امسال، حدود ۱۶ هزار دانش آموخته از دانشسراها، مراکز تربیت معلم و پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان در این استان فارغ التحصیل شدند که حدود ۸۵ درصد این تعداد، پس از پیروزی انقلاب اسلامی بوده است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری گفت: تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، تنها دو دانشسرای مقدماتی در شهرکرد و بروجن و دو دانشسرای روستایی و عشایری در فرخشهر و شهرکرد فعال بود.

نظری‌فرد افزود: در دانشسراهای روستایی و عشایری، فارغ التحصیلان مقطع ششم ابتدایی پس از گذراندن دوره آموزشی یک ساله و به عنوان معلم، به مدارس روستایی و عشایری، و در دانشسراهای مقدماتی هم دارندگان مدرک سوم راهنمایی، پس از اخذ مدرک دیپلم به عنوان معلم ابتدایی به مدارس شهری و روستایی اعزام و مشغول به خدمت می‌شدند.

وی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، مراکز تربیت معلم در فرخشهر، شهرکرد و بروجن فعال و جایگزین دانشسراها شد که دارندگان مدرک دیپلم را پذیرش و پس از اخذ مدرک کاردانی، وارد آموزش و پرورش می‎کرد.

نظری‌فرد اضافه کرد: از سال  ۱۳۹۱ و با تصویب اساسنامه تأسیس دانشگاه فرهنگیان، مراکز تربیت معلم تغییر نام یافت و سه پردیس در شهرکرد، فرخشهر فعال گردید.

وی در ادامه، از جذب ۱۰۰ دانشجو معلم تکمیل ظرفیت در بهمن ماه امسال خبر داد و گفت: این پردیس‌ها دارای ۱۵ عضو هیئت علمی هستند.

نظری‎فرد یادآور شد: ۶۰ درصد دانشجو معلمان مشغول تحصیل در چهارمحال و بختیاری را برادران و مابقی را خواهران تشکیل می‌دهند.

وی با بیان جذب دانشجو معلمان در این مراکز براساس بومی گزینی افزود: داشتن تراز پایه ۶ هزار و ۵۰۰ و معدل کل سه سال حداقل ۱۵ از شرایط پذیرش دانشجو معلم از بین پذیرفته شدگان در کنکور سراسری است.

نظری‎فرد در پایان گفت: ۴۸ دانشجو معلم و فارغ التحصیل دانشسرا‌ها و مراکز تربیت معلم چهارمحال و بختیاری در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/ش

۱۶ هزار دانش آموخته دانشسرا، تربیت معلم و دانشگاه فرهنگیان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.