بیمارانِ مددجوی بوکانی، زیر چتر یاری کمیته امداد

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) بوکان گفت: در سالجاری ۱۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال هزینه مداوای بیماران مددجوی بوکانی توسط کمیته امداد این شهرستان پرداخت شده است.

قادر درویشی رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) بوکان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،با بیان اینکه در ۹ ماهه سال جاری،۱ هزار و ۹۲۰ نفر از مددجویان این شهرستان به بیمارستان شهید قلی پور بوکان مراجعه نموده اند و از خدمات مختلف آن بیمارستان همچون خدمات بستری، دیالیز، پاراکلینیک، خدمات سرپایی و شیمی درمانی بهره‌مند گردیده اند و علاوه بر بیمه مکمل مجموعا ۱۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال هزینه مداوای این بیماران در بیمارستان توسط کمیته امداد این شهرستان به عنوان حق بیمه پایه این بیماران هزینه شده است، اظهار داشت: ٦هزار و ٤۲۸ نفر از نیازمندان شهری، تحت پوشش خدمات درمانی پایه و مکمل این نهاد قرار دارند.

وی افزود: در این نهاد از سال ۱۳۷۶ با بهره گیری از "نظام ارجاع مبنی بر پزشک خانواده "، سرویس‌های بیمه‌ای برای مددجویان ساکن در شهر‌های بالای ۲۰ هزار نفر ارائه می‌دهد به طوری که کلیه بیمه شدگان دارای پزشک خانواده و پرونده سلامت می‌باشند که با اجرای بیمه مبتنی بر نظام ارجاع و پزشک خانواده، نه تنها موفق به ایجاد دسترسی مناسب و عادلانه به خدمات سلامت و کاهش هزینه‌های درمان گردیده است بلکه در این راه به دستاورد‌های مهمی نیز دست یافته است.

درویشی با بیان اینکه بیمه شدگان کمیته امداد علاوه بر بیمه پایه از بیمه مکمل نیز برخوردارند و بیماران خاص و صعب العلاج تحت حمایت می‌توانند از خدمات شایع از جمله هزینه خرید کلیه از فرد زنده، هزینه‌های جانبی پیوند کلیه بیماران مرگ مغزی، هزینه پیوند سایر اعضای حیاتی، پروسسور کاشت حلزون، هزینه گامانایف و. بهره‌مند شوند، تصریح کرد: کمیته امداد بوکان علاوه بر بیمارستان شهید قلی پور با ۲۷ مرکز خدمات درمانی دیگر از جمله پزشکان خانواده و متخصص، دندانپزشک و داروخانه قرارداد دارد و در حال حاضر تعداد ۷۵ نفر بیمار خاص و ۵۰ نفر دیگر بیمار نیازمند نگهداری تحت حمایت هستند و خدمات و یژه درمانی به این عزیزان ارایه داده می‌شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) بوکان با یادآوری اینکه ۹۰ کودک نیازمند زیر شش سال این شهرستان که دارای سوی تغذیه هستند شناسایی و ماهانه سبد غذایی جهت بهبود تغذیه این کودکان ارائه می‌شود، تاکید کرد: به استحضار همشهریان عزیز می‌رساند تمامی خدمات اشاره شده برای بیمه شدگان این نهاد رایگان است و مددجویان هیچ وجهی برای بیمه پایه و مکمل به عنوان حق بیمه متحمل نمی‌شوند.

۵ هزار و ٨٨ خانوار بوکانی با جمعیت ۱۰ هزار و ۲۳ نفر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند که این تعداد ٦.۸٥ درصد خانوار‌های این شهرستان را شامل می‌شود.
 
انتهای پیام/

 

کمک کمیته امداد بوکان به بیماران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.