منچسترسیتی از لیگ قهرمانان محروم می شود

چنان چه تخطی باشگاه منچسترسیتی از قانون «بازی جوانمردانه مالی» اثبات شود، این تیم از رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا کنار گذاشته خواهد شد.

به گزارش  خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، بنا به گزارش تعدادی از روزنامه‌های انگلیسی، و بر اساس اظهارات یوس لترمه،  رئیس نهاد کنترل امور مالی باشگاه های عضو اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) منچسترسیتی در صورت تخطی از قانون «بازی جوانمردانه مالی» ممکن است با "سنگین‌ترین مجازات" یعنی محرومیت از رقابت‌های اروپایی رو برو شود.

روزنامه‌های گوناگون انگلیسی، از جمله تلگراف و دیلی میل، بعد از ظهر پنجشنبه در مورد احتمال حذف منچستر سیتی از لیگ قهرمانان بخاطر «دوپینگ مالی» گزارش‌هایی منتشر کردند.

این گزارش‌ها به دنبال نظرات یوس لترمه، رئیس و بازرس ارشد نهاد کنترل مالی باشگاه‌های یوفا منتشر شد. او در گفتگو با رسانه بلژیکی اعلام کرد که اگر صحت افشاگری‌های پیشین اشپیگل درباره منچسترسیتی به اثبات برسد، این باشگاه انگلیسی ممکن است "سنگین‌ترین مجازات" را دریافت کند.

روزنامه‌ها معتقدند که یوفا و لیگ برتر در حال بررسی این احتمال هستند که پولی که منچسترسیتی از حامی مالی خود یعنی شرکت «اتحاد» دریافت کرده (از جمله ۵۹.۹ میلیون پوند انگلیس در سال ۲۰۱۵) در واقع از سوی صاحبان گروه «ابوظبی یونایتد»، مالک منچستر سیتی، پرداخت شده است.

در واقع، براساس این ادعاها، صاحبان منچستر سیتی بودجه قرارداد‌های های اسپانسر را خودشان تامین می‌کنند، چیزی که طبق قوانین بازی جوانمردانه مالی مجاز نیست.

وقتی سایت ورزش و استراتژی بلژیک از لترمه در این باره سئوال کرد، این مقام یوفا در پاسخ گفت: "اگر آنچه که نوشته شده درست باشد، ممکن است یک مشکل جدی باشد. این مسئله ممکن است منجر به سنگین‌ترین مجازات شود: محرومیت از مسابقات یوفا".


بیشتر بخوانید:

 


انتهای پیام/


خطر حذف از لیگ قهرمانان تیم گواردیولا را تهدید می‌کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار