باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

تابلوهایی که با مجوز شهرداری در کمین جان رانندگان نشسته‌اند

تابلوهای تبلیغاتی بزرگراه‌ها در بسیاری از مواقع رانندگان خودروهای در حال عبور را دچار حواس‌پرتی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، عرشه پل‌ها و حریم بزرگراه‌ها یکی از مکان‌های جذاب برای تبلیغات در محیط شهری است که می‌تواند پیامهای تبلیغاتی را در برابر دیدگان افرادی قرار دهد که در این مسیرها رانندگی می‌کنند.

اگرچه عرشه پل‌ها ظرفیت بالایی برای انتقال پیام به تعداد زیادی از مخاطبین را دارد، اما در محتوای تابلوهای نصب شده باید ظرافت‌هایی به عمل آید که بی توجهی به آن‌ها می تواند منجر به تصادف و کشته شدن شهروندان شود.

تابلوهایی که با مجوز شهرداری در کمین جان رانندگان نشسته‌اند

یکی از این ظرافت‌ها تعداد کلماتی است که در تابلوهای تبلیغاتی استفاده می شود.گاهی اوقات تابلوهایی در عرشه پل‌ها و یا بیلبوردهای حاشیه بزرگراه‌ها مشاهده می شود که تعداد کلمات آن در حد نام یک برند است و یا پیام موجود در آن تابلو حداکثر در چهار کلمه نوشته شده است،

بی شک با یک نگاه به اینگونه تابلوها می‌توان پیام آن‌ها را دریافت کرد؛ اما نمونه‌های دیگری از تابلوهای تبلیغاتی هم هستند که شامل چند جمله، شماره تلفن یا طرحهای مفهومی می‌شوند و در مواردی نحوه ثبت نام برای دریافت برخی خدمات را ارائه می‌دهند.

تابلوهایی که با مجوز شهرداری در کمین جان رانندگان نشسته‌اند

درک محتوای اینگونه تابلو‌ها نیازمند دقت بیشتری است و توجه به آن‌ها برای خودرویی که با سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت در حال عبور از بزرگراه است، اگر بیشتر از ۳ ثانیه طول بکشد می‌تواند حادثه آفرین باشد. به عبارتی خودرویی که در هر ساعت ۸۰ کیلومتر را می‌پیماید، در هر ثانیه ۲۲ متر را طی می‌کند، و ۳ ثانیه توجه به تابلو برابر با ۶۶ متر رانندگی بدون توجه به مسیر مقابل است. در این مواقع هم اگر تصادفی رخ دهد، نقش تابلو کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

تابلوهایی که با مجوز شهرداری در کمین جان رانندگان نشسته‌اند

سازمان زیباسازی شهرداری تهران به عنوان متولی نصب تابلوهای تجاری و فرهنگی در سطح شهر باید این نکته را هم مورد توجه قرار دهد که مبادا کسب درآمد از طریق تابلوهای شهری به قیمت جان باختن شهروندان تمام شود.

حمید فرزام معاون تبلیغات و درآمد سازمان زیباسازی شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان  اظهار کرد: تعداد کلمات تابلو‌هایی که در بزرگراه‌ها و مسیرهای پرسرعت نصب می‌شوند دارای محدودیت است تا مبادا برای رانندگان حواس پرتی ایجاد کنند.

وی با تأکید بر اینکه نصب تابلو بر روی عرشه پل‌ها مطابق با استانداردهایی است که در همه دنیا وجود دارد، گفت: در همه تابلوهایی که نصب می‌شوند آئین‌نامه‌هایی که از سوی پلیس راهور و شورای عالی کشور تعریف شده مورد توجه قرار می‌گیرد و براساس آن، تابلو در اماکن مختلف نصب می‌شوند.

گزارش از علی کاظمی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار