معترضان جلیقه زرد در فرانسه امروز برای نخستین بار در سال جدید میلادی در خیابان شانزه لیزه پاریس گرد هم آمدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از تی آر تی، معترضان جلیقه زرد در فرانسه امروز برای نخستین بار در سال جدید میلادی در خیابان شانزه لیزه در پاریس گرد هم آمدند.

اعتراضات جلیقه زردها در سال جدید میلادی+ تصاویر و فیلم

این هشتمین هفته اعتراضات در فرانسه است. اعتراضات جلیقه زردها در حالی انجام می شود که امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه قول داده است تا اصلاحات اقتصادی بیشتری را به اجرا گذارد.

اعتراضات جلیقه زردها در سال جدید میلادی+ تصاویر و فیلم

همچنین خبرگزاری فرانسه اعلام کرد در حالی معترضان جلیقه زرد به خیابانها بازگشته اند که سخنگوی دولت فرانسه این اعتراضات را محکوم کرده است.

صدها معترض در خیابان شانزه لیزه در مرکز پاریس گرد هم آمدند. گزارشگر خبرگزاری فرانسه از استقرار 15 خودروی پلیس در این منطقه خبر داد. اعتراضات همچنین در شماری دیگر از شهرهای فرانسه در جریان است.

اعتراضات جلیقه زردها در سال جدید میلادی+ تصاویر و فیلم

در پاریس سازمان دهندگان اعتراضات خواهان برگزاری راهپیمایی از منطقه «سیتی هال» به سوی ساختمان پارلمان و نیز برگزاری تجمعی در خیابان شانزه لیزه شدند.

طبق آخرین نظرسنجی که نتیجه آن روز پنجشنبه منتشر شد، اعتراضات جلیقه زرد‌ها از حمایت ۵۵ درصدی مردم برخوردار است. رئیس جمهور فرانسه در ابتدا از ارائه هرگونه امتیازی به معترضان خودداری کرد؛ اما در نیمه دسامبر سال گذشته میلادی، پس از هفته‌ها خشونت، طرح افزایش مالیات بر سوخت را ملغی کرد و قول داد دستمزد افراد کم درآمد را افزایش دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار