پیش‌بینی وزیر دارایی آلمان درباره کاهش رشد اقتصادی این کشور در ۲۰۱۹

وزیر دارایی آلمان در اظهاراتی پیش‌بینی کرد رشد اقتصادی این کشور در سال ۲۰۱۹ به دلیل تنش‌های تجاری موجود در عرصه جهانی کاهش یابد.

وزیر دارایی آلمان: پایان سال‌های طلایی درآمد‌های مالیاتیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، اولاف شولز، وزیر دارایی آلمان، در گفتگو با روزنامه «بیلد اَم سانتاگ» اظهار داشت سال‌های طلایی درآمدهای مالیاتی که بطور مرتب فراتر از انتظار بالا می‌رفت در حال پایان یافتن است. آلمان به عنوان بزرگ‌ترین اقتصاد اتحادیه اروپا از سال 2014 تا کنون از مازاد درآمدی بهره مند شده است؛ اما انتظار می‌رود این رشد اقتصادی در سال 2019 به دلیل سر و صداهای ناشی از تنش‌های تجاری که باعث کاهش صادرات شده است، کم شود.

شولز گفت «زمان‌هایی خوب که دولت درآمد مالیاتی بیش از انتظار بدست می‌آورد رو به اتمام است. در سال 2018، دوباره افزایش درآمد مالیاتی داشتیم. اما سال های طلایی رو به اتمام است. از این به بعد، دیگر انتظار درآمد مازاد بر پیش بینی ها ندارم، دست‌کم نه در آن مقیاس ها».

وزیر دارایی آلمان که یکی از اعضای حزب سوسیال دموکرات ها و عضو ائتلاف حاکم مرکل است، گفت: «در مذاکرات ائتلاف، ما با دلایل خوب توافق کردیم که شهروندان با درآمد بالا به پرداخت مالیات اتحاد ادامه دهند. انتظار دارم شرکای ائتلافی من به این توافق پایبند باشند».

شولز همچنین خواستار آن شد که برای شرکت‌های بین المللی بزرگ مانند آمازون، فیس بوک، استارباکس مالیات بیشتری وضع شود و اظهار داشت بر روی حمایت دونالد ترامپ در این زمینه حساب شده است.

او  گفت: «ما باید این انتقال سود به کشورهای با مالیات کم یا بدون مالیات را متوقف کنیم، بنابراین من می‌خواهم حداقل مالیات بر شرکت‌ها را در سطح بین المللی اجرا کنم. این موضوع را با ژاپن و فرانسه در نشست جی 7 درمیان گذاشتیم. به احتمال زیاد آمریکا را نیز به عنوان یک شریک متحد در کنارمان خواهیم داشت».

انتهای پیام/

برچسب ها: اقتصاد جهان ، آلمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار