روستای عمارت همچنان بخشی از استان اردبیل است

مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری اردبیل گفت: روستای عمارت همچنان بخشی از استان اردبیل بوده و تغییری در تقسیمات کشوری صورت نگرفته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ماریا موسوی، مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری اردبیل افزود: اگر مبنا بر انتزاع یک روستا از یک استان به استانی دیگر باشد فرآیندی دارد که در دستورالعمل‌های الحاق و انتزاع مشخصا آمده است.

وی ادامه داد: اگر بنا بر انتزاع  و الحاق این روستا به استان آ‌ذربایجان شرقی بود، باید این پیشنهاد توسط اعضای شورای اسلامی روستای عمارت به بخشداری ارسال شود و بخشدار آن را مورد بررسی قرار داده و اگر تایید می‌شد به فرماندار شهرستان گرمی ارسال می‌کرد و اگر فرماندار شهرستان تایید می‌کرد به دفتر سیاسی انتخابات و تقسیمات کشوری ارسال و از آن قسمت به بعد این فرایند را بین دو استان و نهایتا وزارت کشور مورد رسیدگی قرار می‌دادیم.

موسوی ادامه داد: برای الحاق روستای عمارت، برنامه و روالی نه برای انتزاع از سوی استانداری اردبیل و نه برای الحاق از سوی استانداری آذربایجان شرقی طی شده است،  از این جهت این بحث کاملا منتفی است.

مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری اردبیل گفت: به عبارتی در اصل همه چیز از یک اشتباه شروع شد. طی یک اشتباه تحریری که اتفاق افتاد  نام روستای عمارت در زیرمجموعه یکی از بخش‌های شهرستان هوراند که قرار است به زودی ایجاد شود و مصوبه‌اش را هم گرفته‌اند، آمده است.

موسوی در ادامه تاکید کرد: بلافاصله و به محض اطلاع از موضوع، با وزارت کشور تماس و مکاتبات لازم را انجام دادیم. همکاران در وزارت کشور اعلام کردند یک اشتباه تحریری بوده و سریعا نسبت به حل مشکل اقدامات لازم را انجام دادند. طی نامه‌ای با امضای وزیر کشور مراتب به  معاون اول رئیس جمهور جهت طرح در هیئت دولت ارسال  و در کمیسیون سیاسی – دفاعی تاییدیه آن را دریافت کردیم و انشاالله به زودی از هیئت وزیران مصوبه را دریافت خواهیم کرد.

وی در پایان افزود : جای هیچ گونه دغدغه و نگرانی وجود ندارد و همچنان روستای عمارت جزو شهرستان گرمی و استان اردبیل است.

انتهای پیام/ع

روستای عمارت از روستاهای استان اردبیل است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.