وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح کرد؛

افزایش ۲۵ درصدی تولید زغال سنگ در ۹ ماهه امسال/ پایگاه‌های چهارگانه ایمنی معادن زغال سنگ ابلاغ شد

رحمانی، گفت: میزان تولید زغال سنگ از ابتدای امسال تا پایان آذرماه نسبت به سال قبل حدود یک میلیون و ۲۵۰ هزارتن افزایش داشته است.

پایگاه‌های چهارگانه ایمنی معادن زغال سنگ ابلاغ شد/ افزایش ۲۵ درصدی تولید زغال سنگ در ۹ ماهه امسالبه گزارش خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت از افزایش ۲۵ درصدی تولید زغال سنگ از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه خبر داد و گفت: تولید کنسانتره زغال سنگ در این مدت حدود یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن بود و این درحالی است که تولید سال قبل در همین مدت حدود یک میلیون تن بوده است.

رحمانی در نشست با فعالان زغال سنگ کشور با بیان اینکه ذخایر ما قابل توجه است و بازار مطمئنی در کشور داریم، اظهار کرد: طرح جامع زغال سنگ در آینده نزدیک و برای نخستین بار در کشور تدوین و ابلاغ می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم ارتقای سطح ایمنی معادن به خصوص معادن زغال سنگ کشور گفت: ایمنی در همه صنایع باید جدی گرفته شود و نقطه حساس آن در معادن به ویژه معادن زغال سنگ است و باید اقدامات آموزشی انجام دهیم و قبل از حادث شدن حوادث ناگوار ضمن تهیه تجهیزات مورد نیاز، هشدار لازم و نظارت مستمر اعمال شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، بر ارتقای وضعیت معیشت و حقوق و مزایای کارگران شاغل در بخش معادن زغال سنگ تأکید کرد و گفت: سرمایه اصلی نیرو‌های انسانی هستند به ویژه کارگرانی که در شرایط سخت کار می‌کنند.

قیمت زغال بر مبنای درصدی از قیمت فولاد تعیین می‌شود

در حاشیه این نشست، معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت از توافق بر سر قیمت زغال سنگ خبر داد و گفت: از این پس قیمت زغال سنگ بر مبنای درصدی از قیمت فولاد تعیین می‌شود.

فرمول تعیین قیمت زغال سنگ ۲۶.۵ درصد قیمت فولاد تعیین شد، به این ترتیب هر تن زغال سنگ که تحویل فولادی‌ها می‌شود به این میزان درصد قیمت فولاد را می‌پردازند.

ایجاد پایگاه‌های چهارگانه معادن زغال سنگ به تصویب وزارت صنعت، معدن و تجارت رسید

مسعود صمدی دبیر انجمن زغال سنگ ایران در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در ۹ ماهه امسال صنعت زغال سنگ دستاوردهای بزرگی از جمله افزایش تولید کنسانتره زغال سنگ و همچنین صادرات ۴۰۰ هزار تنی این محصول را به خود دید.

دبیر انجمن زغال سنگ ایران با تأکید بر اینکه مهم‌ترین موضوع در نشست وزیر صنعت، معدن و تجارت با فعالان زغال سنگ کشور، بحث ایمنی در معادن بود، تصریح کرد: بعد از حادثه تلخ معدن زمستان یورت برای بالا بردن امنیت معادن قدم‌های خوبی برداشته شد و قرار شده است پایگاه‌های چهارگانه امداد و نجات  در معادن زغال سنگ البرز شرقی و غربی، کرمان و طبس ایجاد شود تا از حادثه‌ها جلوگیری و به تبع در زمان بروز آن همیشه تیم‌های عملیاتی امداد و نجات در صحنه حضور داشته باشند.

صمدی گفت: موضوع ایجاد پایگاه‌های چهارگانه معادن زغال سنگ به تصویب وزارت صنعت، معدن و تجارت رسید و با دستور وزیر صمت برای تخصیص بودجه  ابلاغ شد.

انتهای پیام/

قیمت زغال بر مبنای درصدی از قیمت فولاد تعیین می‌شود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار