برگزاری سیزدهمین المپیاد ملی فرش در تبریز

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: سیزدهمین دوره المپیاد ملی فرش دستباف روز‌های ششم تا نهم اسفند سال جاری در تبریز برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،راستی معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگاران گفت: المپیاد ملی فرش با همکاری مرکز ملی فرش ایران، دانشگاه هنر اسلامی تبریز و سازمان صنعت معدن و تجارت استان با حضور اساتید، هنرجویان و دانشجویان رشته فرش از دانشگاه‌های سراسر کشور به مدت ۳ روز برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: هنرجویان در ۳ رشته طراحی، بافت و مواد اولیه و رنگرزی و دانشجویان نیز در ۴ رشته طراحی، بافت، مواد اولیه و رنگرزی و مرمت در این المپیاد شرکت می‌کنند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی، ایجاد انگیزه به منظور تحصیل علوم و افزایش مهارت هنرجویان و دانشجویان رشته فرش، ارزیابی توان علمی هنرجویان و دانشجویان، شناسایی هنرجویان مستعد در سطح ملی و آشنایی بیشتر جامعه با فرش دستبافت را از عمده اهداف برگزاری این المپیاد اعلام کرد.

راستی ادامه داد: این رویداد علمی و فرهنگی در بین ۲۰۰ نفر از راه یافتگان مرحله کشوری و با حضور داوران مجرب و منتخب برگزار و از نفرات برتر هر بخش با اهدای جوایز قدردانی می‌شود.

آذربایجان شرقی از قطب‌های مهم تولید و صادرات فرش است، به طوری که ۳۵ درصد فرش صادراتی ایران و بیش از ۵۰ درصد مواد اولیه فرش‌های صادراتی کشور در این استان تولید می‌شود.

حدود ۲۰۰ هزار نفر در آذربایجان شرقی در حوزه فرش مشعول اند و بیش از ۵۰۰ هزار نفر در استان به صورت مستقیم و غیرمستقیم از این صنعت ارتزاق می‌کنند.

 

انتهای پیام/ش

حدود ۲۰۰ هزار نفر در آذربایجان شرقی در حوزه فرش مشعول اند

برچسب ها: صادرات ، واردات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.