۱۲ اولویت پژوهشی چهارمحال و بختیاری تأیید شد

۱۲ اولویت پژوهشی چهارمحال و بختیاری در کمیته آموزش و پژوهش استانداری تأیید شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، الله‌کرم نصیری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار چهارمحال و بختیاری، از تأیید ۱۲ اولویت تحقیقاتی و پژوهشی این استان در کمیته آموزش و پژوهش استانداری خبر داد.

وی گفت: تأیید این طرح‌ها پس از بررسی‌های دقیق و کارشناسی از سوی مسئولان دستگاه‌های اجرایی مرتبط و به دنبال تعویق تصویب ۵ طرح تحقیقاتی مرتبط با چالش‌های این استان در شورای برنامه ریزی و توسعه از سوی استاندار صورت گرفت.

نصیری افزود: این اولویت‌ها شامل تغییر الگوی کشت و معرفی گونه‌های مقام به کم آبی، تعیین حق‎آبه سرشاخه‌های کارون، مطالعه میزان خام فروشی محصولات صادراتی استان و راهکار‌هایی برای ارزش افزوده، بررسی میزان گرایش به رفتار‌های پر خطر و علل مؤثر بر آن در بین جوانان، و تغییر الگوی زندگی خانوادگی و گسست اجتماعی می‌باشد.

وی، بررسی توسعه باغات دیم در زمین‌های شیب‎دار در مناطق کم بارش با استفاده از سامانه‌های سطوح آبگیر باران، شناسایی موانع کارآفرینی و اشتغال و بررسی مهارت‌های لازم برای ورود به بازار کار، روش‌های ارتقای نام و نشان تجاری و برندسازی محصولات تولیدی استان برای حضور در بازار‌های جهانی، بررسی کارآیی دستگاه‌های مکانیزه ضدعفونی کننده ورودی و خروجی مزرعه‌های پرورش ماهی قزل آلا، بررسی راهکار‌های توانمندسازی زنان و ارائه راهکار‌های جذب گردشگران خاص، بررسی فرصت‌ها و چالش‌های تجارت مجازی و راهکار‌های کسب و کار الکترونیکی، و بررسی نقش تغذیه در احیای گونه‌های بلوط در حال خشکیدگی و زوال را از دیگر اولویت‌های پژوهشی چهارمحال و بختیاری بیان کرد.

نصیری یادآور شد: این طرح‌ها پس از تصویب نهایی در شورای برنامه ریزی و توسعه استان و به مدت یک سال، از سوی دستگاه‌های مربوطه اجرایی می‌شود.
 
انتهای پیام/ن

کمیته آموزش و پژوهش استانداری چهارمحال و بختیاری

برچسب ها: استانداری ، پژوهش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار