عربستان تولید اوپک را به پایین‌ترین حد در ۲ سال اخیر رساند

آغاز کاهش تولید عربستان سبب شد مجموع تولید نفت اوپک به پایین‌ترین حد در حدود دو سال اخیر برسد.

عربستان تولید اوپک را به پایین‌ترین حد در ۲ سال اخیر رساندبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری بلومبرگ، پیش از آنکه توافق جهانی کاهش تولید نفت حتی آغاز شود، سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) تولید خود را در آخرین ماه سال ۲۰۱۸ میلادی به پایین‌ترین حد در دو سال اخیر کاهش داد.

نظرسنجی بلومبرگ از مسئولان، کارشناسان و داده‌های کشتیرانی نشان داد تولید اوپک در ماه دسامبر سال ۲۰۱۸ میلادی، با کاهش ۵۳۰ هزار بشکه‌ای در روز، به روزانه ۳۲ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه رسید.

کاهش خودخواسته عربستان در کنار کاهش ناخواسته برخی دیگر از اعضای اوپک، مهم‌ترین عوامل این کاهش تولید بودند.

عربستان تولید خود را در آخرین ماه ۲۰۱۸ با کاهش روزانه ۴۲۰ هزار بشکه، به ۱۰ میلیون و ۶۵۰ هزار بشکه در روز رساند.

تولید نفت لیبی در پی تعطیلی بزرگ‌ترین میدان نفتی این کشور، با کاهش ۱۱۰ هزار بشکه‌ای در روز، به روزانه یک میلیون بشکه رسید.

وزیران نفت و انرژی ۱۴ کشور عضو اوپک در صدوهفتادوپنجمین نشست عادی خود پس از دو روز مذاکرات فشرده (ششم و هفتم دسامبر) توافق کردند تولید خود را برای یک دوره ۶ ماهه (از ابتدای سال ۲۰۱۹ میلادی) ۸۰۰ هزار بشکه در روز کاهش دهند. پیرو آن وزیران نفت و انرژی ۱۰ تولیدکننده غیرعضو اوپک نیز تصمیم گرفتند همگام با اوپک برای کمک به کاهش مازاد عرضه و بهبود قیمت‌های جهانی نفت خام ۴۰۰ هزار بشکه‎ از تولید خود بکاهند.

انتهای پیام/

برچسب ها: تولید نفت ، اوپک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۷ ۱۷ دی ۱۳۹۷
آمریکا میخواد با ارزون کردن نفت اقتصادمونو خراب کنه ولی با اینکارش دنیا رو به مصرف بیشتر نفت تشویق میکنه و گرمایش جهانی رو زیاد میکنه و دنیا رو آتیش میزنه
دولت برای نجات از وابستگی به نفت باید به قول امام هر چه سریعتر سیاست تکریم و تشویق کامل و همه جانبه مخترعین و مبتکرین رو سر لوحه کارهاش قرار بده تا جنسای جدید و پر خریدار بزنن و اقتصاد مملکت را بیفته
آخرین اخبار