در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

اصلاح ساختار باید در مدرسه شکل گیرد/ بیشترین بودجه‌ آموزش و پرورش به پرداخت حقوق تعلق دارد

معاون تملکی امور آموزش و پرورش گفت: یکی از نتایج بودجه ‌ریزی عملیاتی اصلاح ساختار است و این امر باید در مدارس انجام شود.

فتح‌الله پور معاون تملکی امور آموزش و پرورش و فنی و حرفه‌ای سازمان برنامه بودجه در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اصلاح ساختار در آموزش و پرورش با توجه به بودجه سال ۹۸ اظهار کرد: بودجه ریزی عملیاتی که برای سال ۹۸ در‌نظر گرفته شده است منجر به اصلاح ساختار خواهد شد.

وی ادامه داد: در آموزش و پرورش مدرسه یکی از مراکز هزینه محسوب می‌شود، البته این تصور نباید ایجاد شود که مدرسه هزینه زا است بلکه باید بررسی کنیم که چطور برای مدارس ارزیابی بودجه‌ای انجام شود تا اصلاح ساختار صورت گیرد.

ادغام یا حذف معاونت‌ها تاثیری در بودجه‌ریزی عملیاتی ندارد

معاون تملکی امور آموزش و پرورش با اشاره به این که معمولا اصلاح ساختار در سطح کلان آموزش و پرورش صورت می‌گیرد؛ تصریح کرد: ادغام یا حذف معاونت‌ها تاثیر چندانی در هدف بودجه‌ریزی عملیاتی ندارد و باید این کار در صف محقق شود و به جای ۵ مدرسه‌ یک کلاسه، یک مدرسه ۵ کلاسی داشته باشیم که از این طریق هزینه‌های بالاسری هم کاهش می‌یابد.

بیشترین هزینه به حقوق فرهنگیان تعلق می‌گیرد

فتح الله پور بیان کرد: با اصلاح ساختار در صف می‌توان هزینه‌ها را برای کیفیت بخشی به کار گرفت درحالی که اکنون می‌بینیم بیشترین هزینه به حقوق فرهنگیان تعلق می‌گیرد.

معاون تملکی امور آموزش و پرورش با اشاره به اینکه اصلاح ساختار در صف به کیفیت عملکردی می‌انجامد،گفت: اکنون مدارسی با یک دانش‌آموز داریم که این مدرسه کیفیت لازم را نخواهد داشت چرا که فضای اجتماعی و وجود چند دانش‌آموز در کلاس می‌تواند برای کیفیت عملکرد نتایج بهتری بر جای گذارد، البته در بعضی مناطق تجمیع کلاس‌های درس امکان پذیر نیست، ولی باید تا حد امکان به تجمیع کلاس‌ها توجه کنیم.

۱۰۷ هزار مدرسه در کشور داریم

وی با اشاره به اینکه ۱۰۷ هزار مدرسه در کشور داریم بیان کرد: به طور متوسط جمعیت هر مدرسه ۱۲۰ نفر است که درحالی که در سایر کشور‌ها این رقم بالاتر است.

فتح‌الله‌پور اظهار کرد: در بودجه‌ریزی سال ۹۸ اصلاح ساختار در لوایح بودجه مورد توجه قرار گرفته است و بر اساس این اصلاح قانونی باید آموزش و پرورش هم اقداماتی داشته باشد.

معاون تملکی امور آموزش و پرورش با بیان اینکه کشور برای تحول نیازمند آموزش و پرورش است، گفت: باید سازمان‌های مردم نهاد تخصصی در حوزه آموزش و پرورش و تشکل‌های موجود با برنامه‌ریزی به موضوعات تعلیم و تربیت بپردازند تا آموزش و پرورش در اولویت قرار گیرد و شاهد این نباشیم که به عنوان مثال سرانه غذای دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی ۳ هزار تومان و سرانه غذایی دانشجویان ۱۶ هزار تومان باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۶ ۱۷ دی ۱۳۹۷
به نظر من بیشترین بودجه باید متعلق به اموزش وپرورش باشد وتمام مردم را بطور مجانی در مدارس نوساز با تمام امکانات پوشش دهد چون بچه بعد از خانه پادر جایی می گذارد که شخصیتش ورشدش شکل می گیرد بچه بعد از خانه ساعات طولانی را در جایی سپری می کند که باید امنیت روحی روانی وجسمی اورا تامین کندباید شرایط مدر سه از نظر گرما سرما وبزرگی وافتاب گیری در نطر گرفته شود خیلی از مدارس انتفاعی کوچک هستند که حتی جای راه رفتن وبازی کردن برای بچه ها در زنگ تفریح نیست بچه نباید نگران پولی که از اولیا به شکلهای مختلف می گیرند باشد چون ضربه ای جبران ناپذیزپر بر روح او وارد می شودذ همه باید مدرسه می رفتند با نام مدرسه دولتی وزرنگ وتنبل هر کس در نزدیکی خانه اش می رفت این بچه وقتی در یک مدرسه نرمال با کادر نرمال رفت درست بزرگ می شود واحتیاج به کارهای دیگر برای اونخواهد بودبعد از اموزش بیشترین بودجه باید متعلق به وزارت علو باشد تا همه را بطور مجانی پوشش دهد وبعد بهداشت ودر مان که همه مردم نیازمند درمان صیح وتکنولوزی روز هستند