در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

پیش بینی ثبات قیمت در بازار مسکن تا پایان سال/ افزایش معاملات مسکن از بهمن ماه

عضو انجمن انبوه‌سازان استان تهران گفت: پیش بینی می شود تا پایان سال شاهد ثبات قیمت و افزایش معاملات در بازار مسکن باشیم.

ثبات قیمتی در بازار مسکن تا پایان سال/ افزایش معاملات مسکن از نیمه دوم بهمن ماهحسن محتشم عضو انجمن انبوه‌سازان استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه در نیمه اول سال  در تمامی نقاط کشور شاهد افزایش ۲۵ تا ۱۰۰ درصدی قیمت مسکن بوده ایم، گفت: در سال گذشته قیمت متوسط یک آپارتمان مسکونی ۴۰۰ میلیون تومان بود، اما هم‌اکنون با افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی، متوسط قیمت یک آپارتمان به ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان رسیده است؛ بنابراین یک خریدار در طول مدت ۶ ماه باید ۳۰ درصد آورده خود را افزایش دهد تا قدرت خرید قبل را داشته باشد.

وی ادامه داد: خریداران مسکن در طول یک سال شوک بسیاری از بازار و قیمت‌های مسکن دیده اند وهمین موضوع باعث شده میزان معاملات طی ۹ ماه اخیر با کاهش چشم گیری روبرو شود.


بیشتر بخوانید: چگونه می‌توان از سد مشکلات مسکن در ایران عبور کرد؟


محتشم اظهار کرد: همیشه در نیمه دوم سال به دلیل بازگشایی مدارس، بازار مسکن با رکود طبیعی روبرو می‌شود، اما امسال به دلیل افزایش قیمت‌ها، رکود بازار در این ایام  نسبت به سال‌های گذشته بسیار بیشتر شده است.

عضو انجمن انبوه‌سازان مسکن استان تهران توضیح داد: در صورتی که شرایط کنونی ارزی ادامه داشته باشد و وضعیت اقتصاد کشور بهتر شود، شاهد ثبات قیمتی در این بازار تا پایان سال خواهیم بود.

وی تأکید کرد: برآوردها از بازار نشان می‌دهد که تا پایان نیمه دوم سال هیچ افزایش قیمتی در این بخش نخواهیم داشت البته نشانه‌هایی از کاهش قیمت هم در این بازار دیده نمی‌شود.

محتشم اظهار کرد: همچنین پیش بینی می شود از نیمه دوم بهمن ماه رشد معاملات مسکن در برخی از مناطق کشور بیشتر شود و این رشد معاملات همراه با افزایش قیمت نخواهد بود.

افزایش ارزش پول ملی راهگشای کاهش قیمت مسکن

همچنین کیان پور عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در این خصوص به خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت:  برای ثبات بازار مسکن باید در بخش تولید اقدامات مؤثری انجام شود زیرا در چند سال اخیر ما با کاهش تولید مسکن مواجه بوده‌ایم.

وی یادآوری کرد: تا زمانی که ثبات در اقتصاد کشور ایجاد نشود قیمت‌ها در بازار مسکن کاهش نمی‌یابد و افزایش ارزش پول ملی می‌تواند راهگشای کاهش قیمت مسکن باشد.

کیان پور اظهار داشت: در صورتی که آرامش در بازار‌های موازی مسکن همانند بازار بورس، طلا و ارز ایجاد شود قیمت مسکن کاهش می‌یابد که امیدواریم در سال آینده با اجرای برنامه‌های مناسب بتوانیم شاهد ثبات قیمتی در این بازار باشیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: راه و شهرسازی ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۲ ۲۱ دی ۱۳۹۷
لطفا همین آقای مسئول بگوید چطور و بر اساس چه مطالعه و تحلیلی به این نتیجه رسیده اند که این بازار رونق پیدا میکند؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۶ ۲۱ دی ۱۳۹۷
خواص قهوه برای قلب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۶ ۲۰ دی ۱۳۹۷
ممنون آقای رئیس جمهور،واقعا رونق اقتصادی ایجاد کردی،واقعا دیگه به یارانه احتیاج نیست،آخه دیگه اقتصادی نموند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۲۱ دی ۱۳۹۷
مردم ایران یادتونه...؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۶ ۲۰ دی ۱۳۹۷
یه انبوه ساز کرمانی جائی صحبت کرده بوده که تو یه ماه ۵ میلیارد بخاطر افزایش قیمت مصالح بقول خودش سود کرده بوده میگفته سه تا پروژه ساختمان مربوط به پزشکا داشتم که به محض گرونی گفته بوده که من چک دادم و گرون پای طرفاش حساب کرده بوده.
وزیری که افتخارش نساختن یک خانه و دنبال ساماندهی ثروت هزاران میلیاردی خودش بوده دیگه چه توقعی برا نظارت و حساب کتاب هست حالا خدا کنه این بنده خدا یه کاری بکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۷ ۲۰ دی ۱۳۹۷
اون مسوولین پولدار و‌ثروتمند فکره ما بی بضاعتا نیستن که نمیتونیم خونه بخریم ، فقط قیمتا میره بالا ، گرون کردن فکر هیچی هم نیستن
Iran (Islamic Republic of)
ali
۲۱:۱۸ ۲۰ دی ۱۳۹۷
بیخود سعی در ترغیب مردم به خرید نکنید .... افزایش معاملات؟؟!!!!! کی قدرت خرید داره؟؟؟!!!! فقط یک عده معدود که فروخته بودند و حالا باید بخرند ...
یقینا قیمت ها شکسته خواهد شد و باید حداقل 50 درصد قیمت های فعلی شود وگرنه توان خرید وجود ندارد که رونقی هم ایجاد شود...

فقط موندم دولت چرا طرح اجاره اجباری املاک خالی را پیگیری نمیکند؟؟؟ طرح خوبی بود برای کاهش شدید قیمت ها... چه مبارزه ای مهمتر از مبارزه با محتکران و گرانفروشان مسکن ؟؟؟
یا اجاره اجباری یا مالیات شدید به ازای هر ماه خالی بودن ملک ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۰ ۲۱ دی ۱۳۹۷
دقیقا! فقط در این بازار مسکن یک عده هستند مدام جوّ میدهند! پارسال هم همینطور بود! ملت چطور میخواهند این خانه های میلیاردی که واقعا یک پنجم قیمتشان ارزش ندارند را بخرند؟! آقایان مسئول، حرف مبتنی بر تحلیل بزنید لطفا!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۶ ۲۰ دی ۱۳۹۷
من گول همین حرفا را خوردم پارسال کارشناسا گفتند نخرید ارزان میشه منتظر شدم ارزان بشه که بخرم اکنون بی سرپناه ماندم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۵ ۲۰ دی ۱۳۹۷
فقط دعا میکنیم گرون تر نشه
Iran (Islamic Republic of)
مهدی90085
۱۶:۵۹ ۲۰ دی ۱۳۹۷
در تهران پنجاه سال طول میکشه تا ی کارمند خونه دار بشه
این به لطف تدبیر مسیولان است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۲۰ دی ۱۳۹۷
درکشورهای دنیا همه چی ارزونه ،ولی درکشور ما هیچی سرجاش نیست علتش بی مسئولیتی مسئولان میباشد که اصلا توجهی به مشکلات مردم ندارن فقط حرفه تاعمل
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۵:۳۵ ۲۰ دی ۱۳۹۷
تنها راهکار مجوز ساخت و ساز و زمین رایگان یا زمین شهری است .والسلام نامه تمام!!!!!!
Germany
ناشناس
۱۴:۴۵ ۲۰ دی ۱۳۹۷
پروژه های مسکن سازی راه اندازی بشه یعنی تولید و عرضه آپارتمان های نوساز بیشتر بشه. این قیمت های حبابی هم میشکنه. فروشندگان مسکن اونوقت دچار غش و ضعف میشن.
United States of America
رض
۱۴:۲۹ ۲۰ دی ۱۳۹۷
اقا چطور میخواد مسکن ارزان بشه لوازم برقی را مثال میزنم کلید برق بوده 2000در سال 96ولی الان 6000یا دیگر لوازم ساختمانی وهیچ کدامشم ربطی به دلار وتحریم ندارد ولی 2برابر 3برابر گران شدن ودولتی هم نداشتیم که اینها را مدیریت کند وزیر مسکن لایغی نداشتیم تواین 5سال مسکن تولید کند هیچ کس هم نه تذکر داد نه اعتراض نه مجلس نه ریس جمهور نه کارشناسان واکنون برای مستاجرا ن کابوس شده که در سال تمدیداجاره در98چه خواهد شد ایا توان اجاره نشینی خواهند داشت ؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۲۰ دی ۱۳۹۷
مالیات بر خانه چی شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۲۰ دی ۱۳۹۷
با حقوق ماهی دو میلیون تومن چطور میشه خونه خرید وقتی خونه متری هست 5 میلیون. چرا دادستان سلطان مسکن رو برخورد جدی نمی کنه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۲۰ دی ۱۳۹۷
به همین خیال باش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۲۰ دی ۱۳۹۷
وقتی قدرت خرید نیست خوب قیمت ها هم ثبات دارن!!!!!همچین میگن ثبات قیمت ها که انگار مدیریت کردن!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۲ ۲۰ دی ۱۳۹۷
قیمت مسکن بالاتر خواهد رفت بخاطر اینکه هنوز قیمت بنزین که برای حمل و نقل مصالح و قیمت سوخت که برای تولید مصالح میباشد هنوز بالا نرفته است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۸ ۲۰ دی ۱۳۹۷
غیر از این که شما گفتی نسبت به سالهای گذشته حقوق میخواد بیشتر افزایش پیدا کنه .اونوقت کارخانه دار که میخواد حقوق بیشتر رو بده به نظر شما از جیب کی میده خودش یا مصرف کننده .پس مصالح افزایش قیمت داره .وقتی مصالح گرون بشه خانه هم گرون میشه
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس آبی
۱۰:۰۹ ۲۰ دی ۱۳۹۷
تا آخر سال ؟!!!
واقعا ؟!!!
.
.
.
.
.
3 ماه همش .. این همه گرون شد هیچ کسی هیچ حرف و عملی نداشت .. بعد اون همه تکون ثابت شده شما میگید کاره ماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۲۰ دی ۱۳۹۷
این نتیجه انتخاب خودتونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۲۰ دی ۱۳۹۷
چهل ساله خانه و همه چی گران شده ربطی به انتخاب نداره کلا نهادینه شده تو کشور وگرنه زمین و مصالح برای خودمان است تو بنگاه ها مدلالان میان معاملات سوری میکنن تا قیمت ها را بالا ببرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۲ ۲۰ دی ۱۳۹۷
چرا الکی می گی.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۱۷ ۲۰ دی ۱۳۹۷
مسکن به دلیل قیمت های بی حساب و کتاب و سلیقه ای در رکود است و تا قیمت پنجاه درصد کاهش نیابد کسی رقبت به خرید ندارد و اگر معامله ای هم بشود مصرف کننده نیست و صرفا کسی هست که گران فروخته و الان هم از ترس اینکه پولش از دستش نره گران هم میخرد مردم خودشون اینو خوب میفهمن و با حلوا حلوا گفتن دهان شیرین نمیشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۲ ۲۰ دی ۱۳۹۷
یه روز خودرو یه روز مسکن یه روز طلا یه روز مرغ یه روز یه روز...شما هم مثل کشورهای دیگه به فکر اقتصاد باشین
Iran (Islamic Republic of)
سید مرتضی
۰۸:۵۳ ۲۰ دی ۱۳۹۷
طی این چند وقته با هرکدومشون مصاحبه کردید جز اینکه میگن اصلا پائین نمیاد و شاید بالا همر نره نگفتن در صورتی که با کارشناسان دیگه یادمه مصاحبه گردید و گفته بودن تا 20 درصد کاهش خواهیم داشت. شما مگه به فکر بی خانمانها نیستید ؟پس چرا با انبوه سازان که شاید برا منافع شرکتشون این طوری شرایط رو القاء می کنند مصاحبه میکنید؟
Germany
ناشناس
۰۸:۴۸ ۲۰ دی ۱۳۹۷
جک سال!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Canada
ناشناس
۰۸:۲۶ ۲۰ دی ۱۳۹۷
چرا چیزی ارزون هنوز نشده
آخرین اخبار