ماجرای اجاره‌نشینی یار باوفای امام (ره) در سن ۸۷ سالگی و حکم تخلیه وزارت ارشاد!

آزاده شیبانی دختر دکتر عباس شیبانی خاطره‌هایی قابل تأمل و درخوری از سبک زندگی پدر خود بیان کرد.

ماجرای اجاره‌نشینی یار باوفای امام (ره) در سن 87 سالگی و حکم تخلیه وزارت ارشاد!

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار نقدی در پنجمین جلسه از سلسله دیدار‌های تبریک‌گویی چهل سالگی انقلاب کبیر اسلامی به یاران باوفای امام خمینی (ره) در دیدار با دکتر عباس شیبانی از مبارزین و پیشکسوتان انقلاب اظهار کرد: در حالی‌که دشمن برنامه‌ریزی کرده بود تا انقلاب بیشتر از یک هفته دوام نیاورد؛ انقلاب اسلامی به چهل سالگی رسید، انقلابی که با حفظ همه اصول، چهار دهه از عمر خود را پشت سر می‌گذارد، افتخاری برای ملت ایران است که توانسته‌اند در طول این سال‌ها مقاومت کنند و امروز به الگویی برای جهانیان مبدل شوند.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال تا‌کنون جنبش مردمی پاسداشت چهل سال انقلاب اسلامی، هر هفته یکی از دستاورد‌های انقلاب اسلامی در موضوعات مختلف ارائه کرده است و اکنون که قریب به چهل هفته را برگزار کرده است، سلسله دیدار‌هایی با یاران با وفای امام خمینی (ره) را تدارک دیده است.


بیشتر بخوانید: روايتى از جعل اکاذیب درباره یکی از همراهان امام خمینی(ره)


نقدی گفت: در این دیدار خدمت شما رسیده‌ایم تا چهل سالگی انقلاب اسلامی را به شما تبریک بگوییم، دعا کنید نسل‌های پی در پی ایران اسلامی همین مسیری که شما رفته و خط را گم نکرده‌اید را حفظ کنند و پرچم را دست صاحب اصلی خود حضرت حجت ابن الحسن (عج) برسانند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه خاطرنشان کرد: امروز همه ما مدیون شهدایی هستیم که در مسیر پیروزی انقلاب اسلامی مبارزه کردند، اما شیرینی جامعه اسلامی و آزادی و استقلال را نچشیدند، ما مدیون همسران انقلابیون هستیم که همه سختی‌ها و زندان‌های مردان خود را تحمل کرده، اما ذره‌ای از آرمان‌های انقلاب کوتاه نیامدند.

در ادامه این دیدار دکتر عباس شیبانی یار باوفای امام (ره) و انقلاب ضمن گرامیداشت چهل سالگی انقلاب و تبریک آن به مردم شریف ایران، گفت: «ان شاء الله خداوند همه را هدایت کند که خدمت‌گذار ملت باشند.»

ماجرای اجاره‌نشینی یار باوفای امام (ره) در سن 87 سالگی و حکم تخلیه وزارت ارشاد!

آزاده شیبانی: پدرم در خانه‌ای اجاره‌ای زندگی می‌کند

در بخش دیگر این دیدار، آزاده شیبانی دختر دکتر عباس شیبانی خاطره‌های قابل تأمل و درخوری از سبک زندگی پدر خود بیان کرد، خانم شیبانی گفت: پدر سال‌هاست که دیگر حرف نمی‌زند و سخنی نمی‌گوید؛ مگر جمله‌های کوتاه، ایشان متولد سال ۱۳۱۰ است و قبل از انقلاب، ساواک پدرم را به خاطر فعالیت‌های انقلابی ۱۳ سال زندان انداختند، اما من یاد ندارم که در کل سال‌های پس از انقلاب اسلامی، پدرم ذره‌ای از شرایط سختی که قبل از انقلاب بر او تحمیل شده بود گله کرده باشند.

وی ادامه داد: پدرم به همراه دایی بنده، زندانی سیاسی بودند، زمانی که بانویی انقلابی برای پیگیری اهداف انقلاب به دیدن دایی بنده می‌آمدند؛ پدرم در جریان قرار گرفت و این خانم را از طریق دایی من خاستگاری کرد؛ در حقیقت خاستگاری پدر من در پشت میله‌های زندان انجام شد و پدر معتقد بود که اگر با زنی ازدواج کند که شرایط فعلی را درک کند و بپذیرد، می‌تواند او را به کمال آرامش و آسایش برساند، خطبه عقد پدر و مادرم را نیز آیت‌الله طالقانی خواندند.

دختر عباس شیبانی گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی پدر من عضو شورای انقلاب و سپس عضو مجلس خبرگان قانون اساسی شد و دبیری این شورا را به عهده گرفت؛ بعد از آن وزیر کشاورزی شد؛ پدرم چند دوره نماینده مجلس نیز بوده و عضویت شورای اسلامی شهر تهران را نیز در کارنامه خود دارد.

وی با اشاره به مسئولیت دبیری دکتر عباس شیبانی در شورای انقلاب گفت: جلسات شورای انقلاب در منزل ما برگزار می‌شد و اینجا قدمگاه شهید بهشتی، شهید باهنر، شهید مطهری و سایر اعضای این شورا بود، در این خانه بزرگان زیادی رفت و آمد می‌کردند و انقلاب اسلامی را هدایت و رهبری می‌کردند، در واقع اینجا «خانه انقلاب» بود.

وی با بیان اینکه پدرم هنوز اجازه‌نشین است؛ گفت: اینجا منزل پدری مادر بنده بود، پس از فوت پدربزرگم به خاطر اینکه خانه، یادگار انقلاب اسلامی است و باید حفظ شود، وزارت ارشاد آن را خرید و تعهد داد که تا زمانی که دکتر شیبانی در قید حیات هستند ایشان در این خانه اجاره‌نشین باشند؛ مادرم قبل از فوتشان گفته بودند که مبلغی را نیز برای اجاره‌بها به حساب وزارت ارشاد و گردشگری واریز می‌کنند، اما در دوره جدید وزارت ارشاد، دو مرتبه برای پدر بنده حکم تخلیه آمد که این موضوع تا‌کنون با صحبت‌هایی حل و فصل شده است.

وی گفت: با اینکه پدرم در نهاد‌های مختلف حضور داشته‌اند؛ وزیر کشاورزی بوده و چندین دوره نماینده مجلس، اما هنوز هم مستأجر است و در خانه‌ای اجاره‌ای زندگی می‌کند.

وی گفت: سبک زندگی پدر، بسیار ساده و محقر است و بخش عمده اموال خانه نیز برای خود ایشان نیست، پدرم همیشه دو دست کت‌و‌شلوار داشتند و اگر یکی از آن‌ها مندرس می‌شد با اصرار مادرم، پدر آن را کنار می‌گذاشت و کت شلوار جدید می‌پوشید و این تنها مورد اختلافی مادر و پدر من در طول این سال‌ها بود.

بر اساس این گزارش، در این مراسم تندیس چهل سال انقلاب اسلامی توسط ستاد مرکزی جنبش مردمی پاسداشت چهل سال انقلاب اسلامی به دکتر عباس شیبانی اهدا شد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۵ ۱۷ دی ۱۳۹۷
مسئولین یاد بگیرن لا اقل سادگی داشته باشند و اشرافی گری را کنار بزارن
آخرین اخبار