مسوول واحد فنی جهاد کشاورزی مهاباد گفت: ۶۵۱ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان در قالب طرح تجمیعی آبیاری تحت فشار زیر پوشش این طرح قرار می‌گیرد.

به گزارش حسین گلابی مسوول واحد فنی جهاد کشاورزی مهاباد گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: این طرح در سه روستای دریاس، توت آغاج و کوسه کهریز با ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار اولیه در حال انجام است که تاکنون حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی ادامه داد: از این میزان ۳۴۱ هکتار در روستا‌های دریاس و توت آغاج با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد و ۳۱۰ هکتار نیز در روستای کوسه کهریز با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی درحال ساخت است که تا قبل از پایان سال به اتمام می‌رسد.

وی اضافه کرد: با اتمام این طرح‌ها به ازای هر هکتار، سه هزار و ۴۰۰ متر مکعب و در کل، سه میلیون مترمکعب آب در سال جلوگیری می‌شود.

وی هدف از اجرای این طرح را تجمیع و یکپارچه سازی اراضی کشاورزی، تسطیح و بهره برداری مناسب از اراضی، اجرای سیستم‌های تحت فشار و کاهش هزینه‌های تولید اعلام کرد و افزود: اجرای این طرح در نقاط دیگر این شهرستان نیز در دست بررسی و مطالعه است.

مسوول واحد فنی جهاد کشاورزی مهاباد، افزایش بهره وری، سهولت آبیاری، امکان آبیاری زمین‌های شیب دار و جلوگیری از شستشوی بی رویه خاک، صرفه جویی در نیروی کار و پیشگیری از کار‌های سخت را از جمله مزایای استفاده از این گونه روش‌های نوین آبیاری عنوان کرد.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی و باغی این شهرستان هم اکنون با استفاده از شیوه تحت فشار، شامل بارانی و قطره‌ای آبیاری می‌شوند، افزود: دولت برای حمایت از کشاورزان و توسعه شیوه‌های نوین آبیاری ۸۰ درصد از هزینه‌های آن را به صورت بلاعوض تقبل کرده و مابقی آن را نیز به صورت تسهیلات ریالی با اقساط بلند مدت در اختیار کشاورزان قرار می‌دهد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

انتهای پیام/ج

تجهیز ۶۵۱ هکتار زمین در مهاباد به آبیاری تحت فشار 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.