مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد؛

پوشش تحصیلی ۹۸ دختران در مدارس/ ۵۰۰ هزار پرسنل آموزش و پرورش بانوان هستند

مینایی پور با اشاره به ضرورت اهمیت به بانوان گفت: ۹۲۰هزار پرسنل در آموزش و پرورش داریم که از این تعداد ۵۰۰ هزار خانم هستند.

پوشش تحصیلی ۹۸ دختران در مدارس/ ۵۰۰ هزار پرسنل آموزش و پرورش بانوان هستندبه گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، فرحناز مینایی پور مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش در گردهمایی مشاوران و کارشناسان امور زنان آموزش و پرورش کشور با اشاره به فعالیت ۵۰۰هزار همکار فرهنگی زن در آموزش و پرورش اظهار کرد: دولت در کل کشور ۴میلیون کارمند دارد که یک میلیون از آنان خانم و ۵۰۰هزار نفر در آموزش و پرورش هستند و وجود ۷میلیون دانش آموز دختر ضرورت وجود رسیدگی ویژه به زنان و دختران را در آموزش وپرورش نشان می‌دهد.

وی افزود: هرساله یک گردهمایی سالانه داریم، زیرا این افراد نقش مهمی در اجرای طرح‌ها دارند و امسال این گردهمایی به میزبانی شهرستان‌های استان تهران برگزار می‌شود.

مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش گفت: ۹۲۰هزار پرسنل در آموزش و پرورش داریم که از این تعداد ۵۰۰هزار خانم و ۴۲۰هزار آقا هستند و جمعیت خانم‌ها زیادتر است.

وی بر لزوم وجود دفتر زنان تاکید و بیان کرد: امیدواریم بتوانیم فاصله بین زنان و مردان را پر کنیم؛ اکنون پوشش تحصیلی دختران به ۹۸درصد رسیده است که حضور دفتر زنان در این حوزه زیاد احساس می‌شود. همچنین رشد مدیریتی زنان در آموزش و پرورش نشان از لزوم دفتر زنان در آموزش و پرورش است.

مینایی پور به تاریخچه دفتر امور زنان که به بعد از انقلاب می‌رسد اشاره کرد و افزود: در چارت سازمانی، این دفتر زیر نظر وزیر آموزش و پرورش بوده است که بعد از جابجایی در زمان وزارت حاجی بابایی زیر نظر سازمان مشارکت‌های مردمی رفت، اما تلاش‌های ما باعث شد با حمایت وزیر فعالیت‌های این دفتر را با قدرت پیش ببریم.

مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: امیدواریم این دفتر با قدرت بیشتر ادامه فعالیت دهد. اکنون این دغدغه در استان‌ها وجود دارد که مشاور امور زنان هم تراز با رییس اداره باشد و در ۷۳۶منطقه آموزشی مشاور امور زنان داشته باشیم.

توجه به برقراری عدالت جنسیتی میان زنان و دختران

وی با اشاره به ماموریت دفتر امور زنان، اظهار کرد: توانمندسازی زنان و دختران، برقراری عدالت جنسیتی، برنامه ریزی مبتنی بر حساسیت به جنسیت، توجه به امور زنان سرپرست خانوار و افزایش پوشش تحصیلی دختران از ماموریت‌های اصلی دفتر زنان است.

مینایی پور ادامه داد: در حوزه دختران و زنان فعالیت‌های زیادی داشته ایم و در بحث دختران، آموزش حقوق دختران و حقوق شهروندی را شروع کردیم که کتابی نیز برای آن تالیف شده است. اجرای طرح بهبود وضع آموزشی و بهداشتی دانش آموزان مناطق محروم و اجرای طرح مهارت گفتگو و سواد زندگی از طرح‌هایی است که در حوزه دختران اجرا شده است.

مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش به طرح‌های در دست اجرا اشاره کرد و گفت: سرودی ویژه دختران آماده کردیم که در روز زن رونمایی می‌شود و آموزش سواد زندگی، آموزش موضوعات مدنی با رویکرد کاهش آسیب‌های اجتماعی و برگزاری سلسله نشست‌های مختلف از طرح‌های موثر این دفتر است.

مینایی پور اضافه کرد: توانمندسازی زنان، برگزاری دوره هم افزایی مدیران زن، برگزاری دوره‌های مهارت‌های گفتگو، سلسله نشست‌های علمی، و اختصاص ۳ساعت از هفته در وقت اداری برای ورزش زنان، طرح غربالگری زنان، ایجاد بانک مدیران زن و تهیه کتاب مدیران زن در ۴۰سال گذشته از فعالیت‌های حوزه زنان است.

وی در پایان گفت: امیدواریم حوزه زنان پرقدرت‌تر از گذشته به فعالیت‌های خود ادامه دهد تا در این حوزه اثرگذار باشد و قدم‌های خوبی در این حوزه بردارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۰۲ بهمن ۱۳۹۷
چشم حتما
آخرین اخبار