در دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران اقتصادی اعلام شد؛

جزئیات پرونده متهمان «شرکت دومان توکان»/ اجاره ۱.۵ میلیاردی ۶ خودروی لوکس برای فریب سرمایه‌گذاران

دادگاه رسیدگی به اتهامات متهمان «شرکت دومان توکان»، صبح امروز در شعبه ۴ دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی برگزار شد.

دادگاه رسیدگی به اتهامات متهمان «شرکت دومان و توکان» آغاز شدبه گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، دادگاه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده دومان توکان امروز (سه‌شنبه هجدهم دی ماه)، در شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم مفسدان و اخلالگران اقتصادی و به ریاست قاضی صلواتی، به صورت علنی آغاز شد.

گفتنی است؛ این پرونده ۵ متهم دارد که یک متهم این پرونده که یک خانم است، در حال حاضر متواری است و اتهام وی معاونت در اخلال در نظام اقتصادی کشور است.

«شرکت دومان توکان» با هدف سرمایه تحت پوشش کار اقتصادی در تولید و احداث هتل و رستوران دست به تخلفاتی زدند.

گردش مالی این شرکت بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان است و به پرونده متهمان این پرونده به اتهام مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی کشور و کلاهبراری رسیدگی می‌شود، اما مدیرعامل این شرکت معتقد است فقط ۲ میلیارد تومان به مردم بدهکار است.

شرکت دومان توکان مجوز سرمایه گذاری نداشته است. این شرکت برای ورود در بورس درخواست می‌دهد که طبق روال درخواست ثبت و به آن یک شرکت می‌دهند، اما مدیران این شرکت از این شماره به عنوان مجوز استفاده می‌کنند.

«شرکت دومان توکان» از تاریخ ۹۳/۱۲/۱۱ تا ۹۷۱۲/۱۶، به بستن ۸۳۰ فقره قرارداد با مردم اقدام کرده‌اند.

متهمان این شرکت برای رسیدن به مقاصد خود حدود ۳ میلیارد تومان رشوه پرداخت کرده‌اند.

مدیران این شرکت خودور‌های لوکسی را به مبلغ یک میلیارد تومان اجاره کرده بودند تا مردم را فریب دهند.

با وجود هشدار‌های بانک مرکزی، باز هم مردم به سرمایه گذاری در این شرکت اقدام کرده‌اند.

در این پرونده فردی به نام سالاروند ماهانه ۱۰ سکه به عنوان رشوه دریافت می‌کرد تا رستوران‌های اجاره‌ای این شرکت پلمپ نشود.

ذکایی یکی از متهمان این پرونده ماهیانه ۵۰ میلیون تومان تنخواه به عنوان رشوه دریافت کرده است.

فرد دیگری به نام حدیدساز از متهمان این پرونده که در یک مرتبه ۱۵۰ میلیون تومان بابت خرید ماشین و ۲۵۰ میلیون تومان بابت رهن خانه و ۲ میلیارد تومان بابت پورسانت دریافت کرده است.

دومان توکان مدیرعامل شرکت ماهیانه ۵ میلیون تومان از پول مردم به عنوان پول ماهیانه به برادرش می‌داده است.

در ابتدای جلسه قاضی صلواتی از صفویان نماینده دادستان درخواست کرد تا در جایگاه قرار بگیرد و کیفر خواست را قرائت کند.

صفویان نماینده دادستان اظهار کرد: این پرونده در شعبه ۳۶ دادسرای پولی و بانکی تهران در حال رسیدگی است؛ متهمان این پرونده دومان سهند فرزند اصغر به اتهام مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور و کلاهبرداری به صورت شبکه‌ای، رشید جباری فرزند محمد به اتهام مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور و کلاهبرداری به صورت شبکه‌ای، مهدی ذکایی فرزند یحیی به اتهام مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور و کلاهبرداری به صورت شبکه‌ای، احسان حدیدساز فرزند محمدعلی به اتهام مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور و کلاهبرداری به صورت شبکه‌ای، ندا مختارزاده فرزند رئوف به اتهام معاونت در مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور و کلاهبرداری به صورت شبکه‌ای هستند.

وی افزود: این پرونده ۱۸۶ شاکی دارد که اسامی آن‌ها در کیفرخواست آمده است.

کلاهبرداری با ارسال پیامک‌های انبوه با مضمون اهدای سود بی نظیر

نماینده دادستان گفت: بر اساس نامه پلیس اطلاعات ناجا و بانک مرکزی «شرکت دومان توکان» فاقد مجوز قانونی است و این شرکت از طریق ارسال پیامک‌های انبوه با مضمون اهدای سود بی نظیر اقدام به جذب سرمایه کرده است.

وی افزود: از ۱۱ سال پیش این شرکت شروع به فعالیت کرده که در ۳ سال گذشته اقدام به جذب سرمایه کرده است.

نماینده دادستان گفت: این شرکت با جذب سرمایه عنوان کرده است که می‌تواند در احداث هتل، رستوران، تور‌های گردشگری برای مسافران خارجی فعالیت کند، همچنین این شرکت در تبلیغات خود گفته که دارای مجوز انتقال نفت و گاز است و در حال حاضر در حال مذاکره برای احداث خطوط نفت و گاز در کشور‌های مختلف است.

صفریان نماینده دادستان گفت: همچنین به زودی شاهد تأسیس صرافی دومان هم خواهیم بود.

وی افزود: سرمایه‌گذاری‌های این شرکت به صورت ۴ تا ۵ ماهه بوده و بعد از اتمام مهلت قرارداد، سرمایه‌گذاران باید قراردادهای جدید با شرایط متفاوت می‌بستند.

نماینده دادستان با بیان اینکه این شرکت هیچ مجوزی از سازمان سرمایه‌گذاری بورس نداشته است، گفت: این شرکت تنها ۲ رستوران و ۳ هتل داشته که آن هم به صورت اجاره‌ای بوده است.

صفریان بیان کرد: در تبلیغات این شرکت آمده است که در صنعت سینما، شکلات سازی، آشامیدنی و موادغذایی فعالیت دارد. حتی عنوان کرده است با خرید جت و لیموزین اختصاصی از این به بعد مسافران «شرکت دومان توکان» با جت و لیموزین جابجا می‌شوند.

نماینده دادستان ادامه داد: این شرکت برای فریب مردم در تبلیغات خود بیان کرده که چندین شرکت گردشگری در ایران و سنگاپور دارد. همچنین مطرح کرده است که دارای ۲۰ رستوران در ایران، عمان، دبی و کیش است و به سرمایه‌گذاران در این بخش سود ۸۰ درصدی اعطا می‌کند.

شرکت دومان توکان فاقد مجوز قانونی است

وی گفت: نحوه جذب سرمایه این شرکت از طریق ارسال پیامک بوده و فاقد هرگونه مجوز از سوی بانک مرکزی است.

صفریان افزود: با اعلام روابط عمومی بانک مرکزی مبنی بر اینکه شرکت دومان توکان فاقد مجوز کار است و همچنین اعلام این خبر در اخبار شبکه یک سیما از تعداد سرمایه‌گذاران این شرکت به مقدار زیادی کاسته شده است.

نماینده دادستان بیان کرد: در شرعی بودن سودهای پرداختی از سوی این شرکت شفافیتی وجود ندارد.

وی با اشاره به اتهامات متهمان این پرونده گفت: دومان سهند مدیرعامل شرکت دومان توکان دارای مدرک دیپلم بوده و مدتی به عنوان کارگر ساده، کارگر رستوران، خبرنگار و سردبیر مشغول به فعالیت بوده است؛ به مدت یک سال شرکت هواپیمایی تأسیس می‌کند که طولی نمی‌کشد مجوز آن نیز باطل می‌شود. با این وجود وی را در شرکت دومان توکان به عنوان دکتر می‌شناختند.

اخذ ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه از مردم

صفریان گفت: متهم در اقرار‌های خود بیان کرده است: این شرکت از ۳۰۰ نفر سرمایه ۲۰۰ میلیارد تومانی دریافت کرده است.

نماینده دادستان افزود: متهم گفته است سود‌های پرداختی از اصل سرمایه پرداخت می‌شد و بنده از مهر ماه به اشتباه خودم پی برده بودم و قصد داشتم کار‌های خودم را جبران کنم، اما رفتار سرمایه‌گذاران به گونه‌ای بود که باعث شد من به فعالیت خود ادامه دهم.

وی تصریح کرد: متهم معتقد است تنها ۱۵۰ میلیارد تومان بدهی دارد، در صورتی که اصل سرمایه این شرکت بسیار کمتر است و تا امروز ۶۰ درصد سرمایه به عنوان سود پرداخت شده و ۴۰ درصد در بخش سرمایه‌گذاری خرج شده است.

صفریان افزود: متهم می‌گوید ۲۵ درصد از سرمایه‌گذاران یک بار گردش مالی داشته‌اند و سود ۳۰۰ میلیارد تومانی دریافت کرده‌اند و مابقی سودی دریافت نکرده‌اند.

نماینده دادستان گفت: شرکت دومان توکان ۴۰۰ میلیون تومان بابت شکایت شرکت بورس، ۵۰ میلیون تومان بابت پرونده بانک مرکزی پرداخت کرده است. همچنین مقدار زیادی سکه و کارت هدیه در قالب ارتشاء برای باز نگه داشتن رستوران‌های اجاره‌ای داده است.

اجراه ۶ خودروی لوکس برای فریب سرمایه‌گذاران

وی افزود: این شرکت ۶ خودروی لوکس به مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای فریب سرمایه‌گذاران اجاره کرده است که هیچ کدام به سرمایه‌های شرکت اضافه نکرده است.

صفریان گفت: شرکت دومان توکان افرادی قوی هیکل را به عنوان بادیگارد به کار گرفته بودند که در برخی موارد سرمایه‌گذاران برای دریافت پول خود منصرف شدند.

نماینده دادستان ادامه داد: رشید جباری فروشنده آهن‌آلات و دارای مدرک کاردانی نرم‌افزار است که هیچ گونه فعالیتی در کار سرمایه‌گذاری نداشته، اما با ورود به شرکت دومان توکان به این کار مشغول شده است. جباری معتقد است شرکت دومان توکان ۱۳۰ تا ۱۴۰ میلیارد تومان سرمایه جذب کرده است.

صفریان گفت: وی برای خرید ساعت ۴۰ میلیون تومان، برای خرید سلاح شکاری ۴۵ میلیون تومان و کرایه ماشین ۱۵۰ میلیون تومان دریافت کرده است.

نماینده دادستان با اشاره به متهمه ندا مختارزاده گفت: بر اساس اظهارات وی از مهر سال ۹۴ به عنوان کارشناس جذب سرمایه و مسئول واحد جذب مشغول به کار بوده و به گفته او حدود ۲ میلیارد تومان سرمایه در شرکت دومان دارد که ناشی از تبلیغات او بوده است.

صفریان افزود: متهمه درباره نحوه فعالیت خود می‌گوید به خط تلفن سرمایه گذاران پیامک می‌دادیم و اطلاعات پروژه‌های شرکت را ارائه می‌کردیم در ابتدا پرداخت سود‌ها بسیار منظم بود؛ اما در اواخر مشکلاتی در پرداخت سود‌ها به وجود آمد.

نماینده دادستان اظهار کرد: متهم ندامختارزاده با روشن شدن ناتوانی شرکت و غیر قانونی بودن آن تلاش‌های مجرمانه بسیاری انجام داده است.

صفریان گفت: مهدی ذکایی از ابتدای تحت نظر قرارگرفتن به دلیل مشکلات جسمی در بیمارستان بازداشتگاه تحت مداوا بوده است.

وی ادامه داد: وی از سال ۶۸ با تحصیلات ابتدایی به همراه خانواده به تهران آ‌مده تا سال ۸۴ به فرش فروشی مشغول بوده است. بعد از شروع کار در این شرکت او هیچ تحصیلات حقوقی نداشته و نفر دوم شرکت به شمار می‌رفت. متهم بابت پیگیری کار‌های شرکت با کارمند بانک مرکزی مرتبط بود در اقلامی که از متهم کشف شده سلاح، فرش، شوکر، باتوم، شبه سلاح و مبلغ ۱۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال در اموال او کشف شده است.

صفریان اظهار کرد: متهم در اظهارات خود گفته هیچگونه پول نقد، اموال منقول و غیر منقول در سایر کشور‌ها ندارم و مجوز نیز نداشتم. نامبرده در اظهارات خود با خط خود اظهار داشته من به نادرست بودن فعالیت شرکت آگاه بودم در حال حاضر پشیمان و درصدد جبران هستم.

در ادامه این جلسه نماینده دادستان گفت: نامبرده ذکایی عنوان کرده است که حدود ۱۵۰ میلیارد تومان جذب سرمایه داشته‌اند که سرمایه‌گذاران با توجه به تبلیغات انجام شده به شرکت مراجعه می‌کرده و مشاوران با ارائه مشاوره‌های خود آن‌ها را مجاب به بستن قرارداد می‌کرده‌اند.

وی گفت: این متهم در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا برای فعالیت‌های خود مجوز داشته‌اید یا خیر اعلام کرده است که تمام فعالیت‌های ما براساس اساسنامه شرکت صورت گرفته است. نامبرده در تاریخ ۴.۲.۹۷ در اظهارات خود گفته است که احسان حدیدساز به عنوان مدیر ارشد جذب سرمایه فعالیت داشته است و حدود ۳ میلیارد تومان به عنوان پورسانت و یک عدد خودروی اپتیما دریافت کرده است.

نماینده دادستان ادامه داد: همچنین ندا مختارزاده در اظهارات خود اینگونه گفته است که این شرکت در حدود ۱۴۰ تا ۱۵۰ میلیارد تومان سرمایه داشته است و ما حدود دو تا سه درصد از سرمایه‌ها را پورسانت می‌گرفتیم. این متهم در پاسخ به این سوال که آیا شما می‌دانستید که دیگر متهمان چه مدرک‌هایی دارند پاسخ داده است که  حدید ارشد مکانیک داشته و آقای دومان دکترای اقتصاد داشته است.

نماینده دادستان ادامه داد: متهم دیگر مهدی ذکایی در اظهارات خود در مورخه ۶ اسنفد ماه سال ۹۶ گفته است که بنده مدیرعامل موسسه حقوقی هستم و ماهیانه ۵۰ میلیون تومان دریافتی دارم و در پاسخ به این سوال که مگر شما دیپلم ندارید گفته است که من مسئول امور اجرایی موسسه بوده‌ام. همچنین نامبرده در پاسخ به سوالی که تبلیغات را چه کسی انجام می‌داده است اظهار کرده حدیدساز و  دومان کار‌های تبلیغاتی را انجام می‌داده‌اند.

وی ادامه داد: نامبرده در خصوص وجوه دریافتی از دومان گفته است که من پولی را به کسی پرداخت نکرده‌ام بلکه ۵۰۰ میلیون تومان بابت بانک مرکزی، ۵۰۰ میلیون تومان بابت خرید فرش و تخته فرش ۲۰۰ میلیون تومان برای رهن خانه ۲۵۰ میلیون تومان خرید ویلا در شمال ۵۰ میلیون برای خرید خودروی زانتیا ۲۰ میلیون برای هزینه کرد این خودرو پرداخت کرده‌ام. نامبرده همچنین در خصوص جمع دریافتی از آقای دومان گفته است که من حدود ۱ میلیارد تومان گرفته‌ام.

 نماینده دادستان گفت: حدیدساز در اظهارات خود در خصوص هزینه‌کرد پول‌های دریافتی گفته است بنده حدود دو میلیارد تومان بابت شارژ سامانه پیامکی گرفته‌ام. وی خود را جانشین مدیرعامل معرفی کرده است و در اظهارات خود بیان داشته که وی مسئول پر کردن فرم قرارداد مشتریان بوده است. وی در اظهارات خود اینگونه گفته است که خط تلفن به نام من بوده، اما، چون سامانه به اسم آقای جباری بوده است سامانه هم بعدا به نام من زده شده است.

وی گفت: طراحی سایت به عنوان فردی به نام رامتین بوده است و مطالب سایت توسط  دومان تهیه می‌شده است.

نماینده دادستان گفت: حدیدساز پس از خروج از این شرکت به حوزه شکلات‌سازی رفته و افرادی که از شرکت مذکور خارج یا اخراج شده بودند را به شرکت شکلات‌سازی خود می‌آورده است که شبنم سنجابی یکی از شرکای این متهم در این شرکت شکلات سازی بوده است.

نماینده دادستان گفت: با توجه به تمام اوراق موجود، این افراد با هیچ آژانس هواپیمایی قرارداد نداشته و از سال ۹۳ اقدام به جذب سرمایه کرده است.

وی گفت: این شرکت همزمان که بانک مرکزی برای بانک‌ها سقف پرداخت سود تعیین کرده است، اقدام به پرداخت سود‌هایی بالاتر از سود‌های اعلامی بانک مرکزی کرده است و با این تبلیغ موفق می‌شود ۱۵۰ میلیارد تومان جذب سرمایه و ۵۰۰ میلیارد تومان گردش حساب داشته باشد.

نماینده دادستان ادامه داد: بانک مرکزی اعلام کرده است که این شرکت هیچ گونه مجوزی از بانک مرکزی نداشته، اما بصورت گسترده در فضای مجازی اعلام کرده است که دارای مجوز از بورس می‌باشد و با بازی با کلمات علیرغم تذکرات نیروی انتظامی و بانک مرکزی به فعالیت‌های خود ادامه می‌داده است بطوریکه تا یک ماه قبل از دستگیری در حال جذب سرمایه بوده‌اند.

نماینده دادستان تصریح کرد: با بررسی گزارشات و مستندات مشخص شده است که این شرکت هیچ مجوزی از بورس ندارد، چون سازمان بورس نسبت به این موضوع شکایتی را مطرح کرده است، با توجه به کارشناسی وجوه مشخص شده است سرمایه‌های دریافتی در محل‌های اعلامی هزینه نشده است و متهمان آگاهانه پول مردم را جذب می‌کرده‌اند و ۶۰ درصد آن را به عنوان سود به سرمایه‌گذاران قبلی پرداخت می‌کردند.

وی گفت: با مراجعه سرمایه گذاران برای دریافت سود و اصل سود با فریب سعی می‌کردند جذب سرمایه گذاری ادامه داشته باشد و اگر فرد سرمایه‌گذار نمی‌پذیرفت با بادیگارد‌ها و مدیرعامل روبرو می‌شدند؛ و می‌گفتند که ما همه به مسئولان وصل هستیم و شما هیچ کاری نمی‌توانید بکنید. بطوریکه برخی شکات گفته‌اند که دیده‌اند که ذکایی اسلحه پلاستیکی هم داشته است.

وی ادامه داد: برخلاف تبلیغات، شرکت مذکور هیچگونه قراردادی با شرکت‌های هواپیمایی یا شرکت کشتیرانی نداشته است و شکات برای پیگیری سود و یا اصل سرمایه خود اصلا دسترسی به  دومان پیدا نمی‌کردند.

نماینده دادستان در ادامه قرائت کیفرخواست گفت: با توجه به جمیع اوراق مشخص می‌شود که جذب سرمایه غیرمجاز با تبلیغات واهی صورت گرفته است و در جا‌های اعلامی سرمایه‌گذاری صورت نگرفته است.

پس از قرائت کیفرخواست توسط نماینده دادستان قاضی صلواتی از شکات خواست به ترتیب در جایگاه حاضر شده و شکایت خود را مطرح کنند. اولین شاکی پس از حضور درجایگاه شکایت خود را قرائت کرد و با معرفی خود گفت: بنده حدود ۲۱۴ میلیون آخرین سرمایه‌گذاری‌ام در این شرکت بوده است سرمایه اولیه و ابتدایی من حدود ۱۹۰ میلیون تومان بود که با سود آن حدود ۲۱۴ میلیون تومان می‌شد که آن را مجددا سرمایه گذاری کردم. در مرحله اول سرمایه گذاری دو بار سود گرفتم، اما در مرحله دوم سرمایه گذاری فقط یک سود گرفتم و پس از آن اعلام کردم که می‌خواهم پول و سودم را یک جا بگیرم و آن‌ها قبول کردند، اما چیزی ندادند.

وی در ادامه خطاب به قاضی صلواتی گفت: ما سرمایه گذاران این شرکت با هدف اشتغال زایی و کارآفرینی برای مردم نظام اسلامی با هدف مشخص وارد این عرصه شدیم. اما پس از مدت کوتاهی متوجه شدیم بسیاری از اماکن اعلامی شرکت اجاره‌ای هستند و سرمایه‌ها در جاه‌های غیرمرتبط هزینه شده‌اند بطوریکه نه تنها کارآفرینی صورت نگرفت بلکه سودی هم به سرمایه‌گذاران پرداخت نشده است.

این شاکی گفت: زمانی که ما تماس می‌گرفتیم یا حضوری به شرکت مراجعه می‌کردیم مورد توهین قرار گرفتم.

وی گفت: با وجود پلمب یازده ماهه شرکت و تورم و کاهش ارزش پول اکنون سرمایه اصلی ما کاهش یافته است بطوریکه برخی افراد خانه خود را برای سرمایه گذاری فروخته بودند، اما اکنون با آن پول دیگر نمی‌توانند آن خانه یا مشابه آن را خریداری کنند. حتی برخی از سرمایه گذاران فوت شده و برخی هم به خاطر مشکلات شده‌اند و بعضی هم زندگیشان از هم پاشیده است.

این شاکی پرونده گفت: از دادگاه تقاضا دارم دستور کنید علاوه بر اصل سود و سود سرمایه گذاری ضرر و زیان ناشی از کاهش ارزش پول پرداخت  وخسارت‌های روحی و روانی نیز جبران شود.

این شاکی ادامه داد: بنابر اظهارات متهم این پرونده، متهم مبالغ زیادی را در ارز‌های دیجیتالی سرمایه‌گذاری کرده است که باز گرداندن آن می‌توان کل بدهی‌ها را پرداخت کرد بطوریکه خود متهم می‌تواند در زندان و با یک لب تاپ این کار را انجام دهد.

وی گفت: در حال حاضر ارزش ارز دیجیتالی بیت‌کوین حدود ده برابر شده است.

یکی از شکات گفت: متهم با ارسال فایل صوتی مرا مخاطب سخنان تهدیدآمیز قرار داده که سی دی آن به محضر دادگاه ارائه می‌شود. ما از دادگاه تقاضای اشد مجازات مشروط به جلب رضایت شکات داریم.

همچنین شاکی دیگری که خود را نماینده گروه شکات می‌دانست اظهارات خود را بیان کرد و گفت: من مبلغ ۷ میلیارد تومان سرمایه گذاری داشتم.

در این لحظه قاضی به ۱۵ دقیقه تنفس با توجه به وقت اذان ظهر اعلام کرد.

بعد از پایان زمان تنفس به اذن قاضی شاکی دیگری در جایگاه حاضر شد و گفت: این افراد متهم، در فضای مجازی در اینستاگرام و تلگرام بدون داشتن مجوز تبلیغات زیادی داشتند.

در ادامه چند نفر دیگر از شاکیان در جایگاه حاضر شدند که از ۴۰۵ میلیون تا ۴۵ میلیون سرمایه‌گذاری کرده بودند.

یکی از شکات گفت: من با سرمایه ۴۵ میلیون تومانی سرمایه گذاری کرده‌ام، فرهنگی هستم و بعد از ۲۵ سال خدمت همه پولم را در این شرکت سرمایه گذاری کردم. دو سال است دخترم عقد کرده، اما پول تهیه جهیزیه را ندارم من فریب تبلیغات این شرکت را خوردم. بعد از اینکه سودم را پرداخت نمی‌کردند به آن‌ها زنگ زدم و گفتم من سود پولم را دیگر نمی‌خواهم حداقل اصل پولم را برگردانید تا جهیزیه دخترم را تهیه کنم. از محضر دادگاه تقاضا می‌کنم رد مال شود و اصل سپرده را حداقل به ما پس بدهد تا بتوانم جهیزیه دخترم را پرداخت کنم.

شاکی دیگری در این لحظه با اذن قاضی در جایگاه حاضر شد و گفت: این شرکت فعالیت اقتصادی و سوددهی غیرواقعی را در تبلیغات خود قرار می‌داد و سود‌های مردم را از طریق جذب سرمایه جدید پرداخت می‌کرد. از طریق تبادل نظر در تلگرام خود آن‌ها به زیان ده بودن شرکت خود آگاه بودند، تقاضای اشد مجازات را دارم.

شاکی دیگری در جایگاه آماده شد و گفت: من ۵۰ میلیون تومان سرمایه گذاری کرده‌ام که حاصل سال‌ها زحمت و پس اندازم بود. این شرکت علاوه بر ضرر‌های مادی به ما ضرر‌های حیثیتی و آبرویی نیز وارد کرده و در این شرکت آنچه مطرح نبود حق و حقیقت و خدا بود. من به آن‌ها گفتم مریض دارم پولم را برگردانید، اما با عدم صداقت و دروغ آن‌ها مواجه شدم.

شاکی دیگری در حالیکه به شدت ناراحت بود در جایگاه آماده شد و گفت: مبلغ سرمایه گذاری من ۷۵۰ میلیون تومان است که با پدرم شریک بودم پدرم دچار بیماری قلبی بود و برای اینکه او را در آی‌سی‌یو بستری کنم مجبور بودم او را از بیمارستان تامین اجتماعی به بیمارستان خصوصی منتقل کنم از این افراد متهم خواستم پولم را برگردانند، اما امتناع کردند و در حال حاضر پدر من فوت کرده است.

در ادامه یکی دیگر از شکات این پرونده در جایگاه حاضر شد و گفت: آقای قاضی من با پول خود و اقوام نزدیکم در این شرکت حدود ۶۹۰ میلیون تومان سرمایه گذاری کردم و از برگزاری این دادگاه بسیار خوشحال هستم. من یک زمانی متوجه شدم که این شرکت پولی به مردم پرداخت نمی‌کند لذا به دفتر شرکت مراجعه کردم و دیدم همه واحد‌ها پلمب است و بعدا متوجه شدم که  دومان ۹۵ میلیارد تومان به کانادا انتقال داده است این فرد برای همسرش خانه‌ای به ارزش ۳ میلیارد تومان خریده است، اما ما بی خانمان شده‌ایم.

این شاکی گفت: البته عده‌ای از شکات می‌خواهند تحت عنوان تحت الحفظ او را به خارج فراری دهند همانطور که مختارزاده به خارج گریخت من مطمئن هستم که اگر این متهم از زندان بیرون بیاید صددرصد به کانادا فرار می‌کند.

این شاکی افزود: این متهم (دومان) مدعی است که اگر از زندان آ‌زاد شود پول همه را پرداخت می‌کند در حالی که او ۱۱ ماه است که در زندان است، اما ریالی پرداخت نکرده است و اینکه می‌گوید من باید آزاد شوم تا بتوانم بدهی‌هایم را بپردازم، کذب محض است لذا از دادگاه محترم تقاضای اشد مجازات را برای این متهم دارم تا درس عبرتی برای سایر مجرمان باشد.

پس از استماع سخنان شکات قاضی صلواتی گفت: دادگاه در چارچوب کیفرخواست به اتهامات این افراد رسیدگی خواهد کرد.

وی گفت: تحت الحفظ بودن در مواقعی است که متهمی اموالی را معرفی کرده باشد و قرار باشد برای انتقال، فروش و یا وکالت یا دیگر مسائل تحت الحفظ قرار بگیرد .

وی افزود: همچنین باید اعلام کنم که تهدید شکات به جز تشکیل پرونده جدید اثر دیگری ندارد.

قاضی صلواتی در پایان گفت: با توجه به اینکه ظرفیت سالن محدود است، جلسه فردا با حضور دیگر شکات برگزار خواهد شد تا شکایات آن‌ها استماع شده و به آن‌ها توجه شود لذا فردا ساعت ۱۰ صبح جلسه دوم این دادگاه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: قوه قضاییه ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۵:۲۲ ۱۸ دی ۱۳۹۷
اول شفاف سازی تنها درمان اقتصاد بیمار است .بعد صبط تمام اموال این داعشی های اقتصادی بنفع جوانان بیکار و مردم فقیر
بعد این دزدان بعد از دست دادن اموال حرام و بیت المال باعث سکته شون میشه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۴ ۱۸ دی ۱۳۹۷
یعنی دیگه تو بورسم نمیشه سرمایه گذاری کرد به اونجا هم نفوذ کردن؟!؟!
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۵:۱۵ ۱۸ دی ۱۳۹۷
فقط اعدام تنها راه ریشه کن کردن فساد فقط اعدام باز دارنده هستش
آخرین اخبار